Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1."— Sunum transkripti:

1 Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1

2 Bugün, 2  Standardize Hasta, tanım ve kısa genel bilgiler  Öğrenme teorileri açısından Standardize Hasta  SH ve Tıp Eğitimde Kullanılma Alanları  Uygulama ve Örnekler  Sorular ve Cevaplar

3 Tıp eğitiminin temeli Zihinsel süreç  Bilgi  Tutum Uygulama süreci  İletişim (Beceriler)  Motor  Entelektüel (Karar) 3

4 Eğitim Yöntemleri / 19 4  Toplu eğitim  Küçük grup eğitimi  Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli

5 5 Beceri eğitiminin yöntemi ne olmalı?

6 6

7 7

8 ÇEP, 2014 sayfa 94 8

9 Standardize Hasta (SH)  Belli bir hastalığı, eğitim amacıyla tutarlı ve güvenilir bir şekilde taklit ederek yansıtan eğitilmiş kişilerdir. 9 TanımHoward Barrow

10 Terminoloji  Simüle hasta  Standardize hasta

11 Neden kullanılmalı? 11  Hazır  Akut ve kronik vakalar  Sık görülmeyen ancak önemli vakalar  Geribildirim  Güvenli eğitim ortamı  Klinik beceriler

12 Nerede Kullanılır? İletişim  Öykü  Danışmanlık/Hasta eğitimi Motor  Fizik Muayene  Tanısal test uygulama Entelektüel  Tanı testi yorumlama  Tanı karar süreci/sorun çözme  Davranış değişikliği/sorun çözme 12

13 Nerede Kullanılır? 13  Ölçme ve değerlendirme  Eğitici Eğitimi  Kalite: Bilinmeyen SH

14 Neden SH?  Kontrol: İçerik, konunun zorluğu, zaman, yer  Güvenlik: Öğrenciler, hastalar, öğretim üyeleri  Etik: Hasta mahremiyeti  Fırsatlar: Tekrarlanabilir, geribildirim

15 Teorik Arkaplan  Millers Pyramid  Kolbs Experiential Learning theory  Social Constructivism (Vygotsky,)  Cognitive Constructivism (Dewey, Bruner, Piaget)  Social learning theory (Bandura)  Adult learning theory (Knowles, Mezirow)

16 Reflektif Öğrenme / 26 16  Kişi kendi uygulamaları üzerine düşünür ve öğrenmeye çalışır  Çalışırken yansıtma (reflection-in-action): performans sırasında üzerinde düşünme  Vaka sonrası (reflection-on-action): işten sonra

17 Standardize Hasta Olgusu Yazımı 17  Öğrenim hedefleri  Multidisipliner  Davranış kalıpları  Giriş cümlesi

18 Standardize Hasta Nasıl Seçilmeli? 18  Yetenek  Devamlılık

19 ZİRVE ÜNİVERSİTESİ EBN TIP FAKÜLTESİ STANDARDİZE HASTA PROGRAMI 19

20 Muayene Odaları 20

21 21

22 22

23 Standardize Hasta Tabanlı E ğ itimlerimiz 23  Temel iletişim becerileri  Zor hasta ile görüşme  Depresif hasta ile görüşme  Şizofreni  Aile Planlanması  Anne sütü bilgilendirme  Diyabetik hasta ile görüşme becerileri  Simülasyon ve klinik beceride hibrid model

24 Temel İ letişim 24  Checklist

25 Zor hasta 25

26 Depresyon 26

27 Şizofreni 27

28 Kaynaklar 28  Rachel Yudkowsky at Standardized Patient Certificate Program, University of Illinois School of Medicine, Graham Clinical Performance Center  Wallace, Peggy. Coaching Standardized Patients : For Use in the Assessment of Clinical Competence. New York, NY, USA: Springer Publishing Company, 2006.  Aktürk, Z. Eğitici Eğitimi Notları,  J.S. Ker Dundee University, The Role of Simulated Patients in the Education of Doctors 7 th Annual Conference Learning in Law Initiative January 7 th 2005  Ronal M Harden. A Practical Guide for Medical Teacher.  Tim Swanwick. Understanding Medical Education Evidence Theory and Practice


"Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları