Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEmine Kashani Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1
2
Bugün, 2 Standardize Hasta, tanım ve kısa genel bilgiler Öğrenme teorileri açısından Standardize Hasta SH ve Tıp Eğitimde Kullanılma Alanları Uygulama ve Örnekler Sorular ve Cevaplar
3
Tıp eğitiminin temeli Zihinsel süreç Bilgi Tutum Uygulama süreci İletişim (Beceriler) Motor Entelektüel (Karar) 3
4
Eğitim Yöntemleri / 19 4 Toplu eğitim Küçük grup eğitimi Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli
5
5 Beceri eğitiminin yöntemi ne olmalı?
6
6
7
7
8
ÇEP, 2014 sayfa 94 8
9
Standardize Hasta (SH) Belli bir hastalığı, eğitim amacıyla tutarlı ve güvenilir bir şekilde taklit ederek yansıtan eğitilmiş kişilerdir. 9 TanımHoward Barrow
10
Terminoloji Simüle hasta Standardize hasta
11
Neden kullanılmalı? 11 Hazır Akut ve kronik vakalar Sık görülmeyen ancak önemli vakalar Geribildirim Güvenli eğitim ortamı Klinik beceriler
12
Nerede Kullanılır? İletişim Öykü Danışmanlık/Hasta eğitimi Motor Fizik Muayene Tanısal test uygulama Entelektüel Tanı testi yorumlama Tanı karar süreci/sorun çözme Davranış değişikliği/sorun çözme 12
13
Nerede Kullanılır? 13 Ölçme ve değerlendirme Eğitici Eğitimi Kalite: Bilinmeyen SH
14
Neden SH? Kontrol: İçerik, konunun zorluğu, zaman, yer Güvenlik: Öğrenciler, hastalar, öğretim üyeleri Etik: Hasta mahremiyeti Fırsatlar: Tekrarlanabilir, geribildirim
15
Teorik Arkaplan Millers Pyramid Kolbs Experiential Learning theory Social Constructivism (Vygotsky,) Cognitive Constructivism (Dewey, Bruner, Piaget) Social learning theory (Bandura) Adult learning theory (Knowles, Mezirow)
16
Reflektif Öğrenme / 26 16 Kişi kendi uygulamaları üzerine düşünür ve öğrenmeye çalışır Çalışırken yansıtma (reflection-in-action): performans sırasında üzerinde düşünme Vaka sonrası (reflection-on-action): işten sonra
17
Standardize Hasta Olgusu Yazımı 17 Öğrenim hedefleri Multidisipliner Davranış kalıpları Giriş cümlesi
18
Standardize Hasta Nasıl Seçilmeli? 18 Yetenek Devamlılık
19
ZİRVE ÜNİVERSİTESİ EBN TIP FAKÜLTESİ STANDARDİZE HASTA PROGRAMI 19
20
Muayene Odaları 20
21
21
22
22
23
Standardize Hasta Tabanlı E ğ itimlerimiz 23 Temel iletişim becerileri Zor hasta ile görüşme Depresif hasta ile görüşme Şizofreni Aile Planlanması Anne sütü bilgilendirme Diyabetik hasta ile görüşme becerileri Simülasyon ve klinik beceride hibrid model
24
Temel İ letişim 24 Checklist
25
Zor hasta 25
26
Depresyon 26
27
Şizofreni 27
28
Kaynaklar 28 Rachel Yudkowsky at Standardized Patient Certificate Program, University of Illinois School of Medicine, Graham Clinical Performance Center Wallace, Peggy. Coaching Standardized Patients : For Use in the Assessment of Clinical Competence. New York, NY, USA: Springer Publishing Company, 2006. Aktürk, Z. Eğitici Eğitimi Notları, J.S. Ker Dundee University, The Role of Simulated Patients in the Education of Doctors 7 th Annual Conference Learning in Law Initiative January 7 th 2005 Ronal M Harden. A Practical Guide for Medical Teacher. Tim Swanwick. Understanding Medical Education Evidence Theory and Practice
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.