Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMüge Çavdarlı Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 DİJİTAL İŞLETMEYİ YÖNETME, 12. BASIMDAN ÇEVİRİ Yönetim Bilişim Sistemleri FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR Bölüm 9
2
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Kurumsal sistemler işletmelere faaliyetlerde mükemmelliğe ulaşmada nasıl yardımcı olabilir? Tedarik zinciri yönetimi sistemleri tedarikçilerle planlama, üretim ve lojistiği nasıl koordine eder? Müşteri ilişkileri yönetimi sistemleri işletmelere müşteri yakınlaşmasında nasıl yardımcı olur? Kurumsal uygulamalarda ortaya çıkan zorluklar nelerdir? Yeni çapraz fonksiyonel hizmet platformlarında kurumsal sistemler nasıl kullanılır? Öğrenme Hedefleri BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR 2
3
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Problem – Birçok ülkedeki tedarikçilerle sürekli değişen ürün hattındaki parçaların yönetimi Çözüm – Eski MRPS’nin Kinaxis’in talep-üzerine yazılım hizmeti Rapid Response ile yenilenmesi – Hem Cannondale hem de tedarikçilerine anlık güncellenmiş verileri görme olanağı vermesi; daha hızlı müşteri cevabı; azaltılmış stok; azaltılmış dönüşüm ve teslim süreleri Açıklamalar: Tedarik zinciri koordinasyonu için kurum çapında sistem ihtiyacı Gösterimler: Kurumsal uygulamaların uygulanması için bir çözüm olarak bulut hizmetlerin kullanımı Cannondale Küresel Tedarik Zincirini Yönetmeyi Öğreniyor 3 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
4
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Kurumsal sistemler – “Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) sistemleri” olarak da adlandırılır – Bütünleştirilmiş yazılım modülleri kümesi ve ortak merkez veritabanıdır – İşletmenin neredeyse tüm içsel iş faaliyetlerinin kullanımı için işletmenin farklı bölümlerinden veri toplar – Bir süreçte girilen bir enformasyon anında diğer bölümler için kullanılabilir hale gelir Kurumsal Sistemler 4 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
5
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Kurumsal yazılım – En iyi uygulamaları yansıtan önceden tanımlanmış iş süreçlerinin binlercesi etrafında oluşturulmuştur Finansman /muhasebe: Defteri kebir, ticari borçlar vb. İnsan Kaynakları: Personel alımı, ödemeler b. İmalat/Üretim: Satın alma, nakliye vb. Satışlar/pazarlama: Sipariş süreci, faturalama, satış planlaması vb. – Uygulama için, işletmeler: Kullanmak istedikleri sistem fonksiyonlarını seçmeli İş süreçlerinin yazılım süreçlerine göre haritalamasını yapmalı - Uyarlama için yazılımın konfigürasyon tablolarının kullanmalıdırlar Kurumsal Sistemler 5 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
6
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Kurumsal Sistemler KURUMSAL SİSTEMLERİN ÇALIŞMASI Kurumsal sistemler, bütünleşik yazılım modülleri kümesinin ve işletme içinde birçok farklı işletme süreçlerinin ve farklı fonksiyonel alanlar tarafından paylaşılan verinin kullanılmasını sağlayan merkezi veritabanına sahiptir. ŞEKİL 9-1 6 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
7
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Kurumsal sistemlerin işletme değeri – Faaliyetlerin etkinliğinin arttırır – Karar vermeyi desteklemek için işletmeye çapında enformasyon sağlar – Müşterilerin enformasyon veya bilgi isteklerine hızlı cevap verebilmesine olanak sağlar – Örgüt performansını bir bütün olarak değerlendirmek için analitik araçlara sahiptir Kurumsal Sistemler 7 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
8
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Tedarik zinciri: – Örgütler ve iş süreçleri ağı: Hammaddelerin temini için Onların son ürünlere dönüşümü için Ürünlerin dağıtımı için Yukarıya doğru tedarik zinciri: – İşletmenin tedarikçileri, tedarikçilerin tedarikçileri, onlarla ilişkileri yönetmek için süreçler Aşağıya doğru tedarik zinciri: – Ürünlerin müşterilere dağıtımından sorumlu olan örgütler ve süreçler Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 8 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
9
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri NIKE’IN TEDARİK ZİNCİRİ Bu şekil satın alma, yapma ve ürün hareketlerini içeren faaliyetlerin koordinasyonu için Nike’ın tedarik zincirindeki önemli birimleri ve ileriye doğru ve geriye doğru enformasyonlarının akışını göstermektedir. Burada gösterilen sadece spor ayakkabıları ve ayakkabı tabanı için ileriye doğru kısmına odaklanan tedarikçilerle birlikte basitleştirilmiş bir tedarik zinciridir. ŞEKİL 9-2 9 Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
10
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Enformasyon ve tedarik zinciri yönetimi – Tedarik zinciri etkinsizliği Faaliyet maliyetlerinin %25’ine ulaşan boşa harcamalar – Tam zamanında stratejisi: Parçaların ihtiyaç duyulduğu anda ulaşması Bitmiş ürünlerin montaj hattından ayrıldıktan sonra gönderilmesi – Güvenlik stoku: Tedarik zincirinde esneklik yoksunluğunun dolayı fazla malzeme ve ürün stoklanması – Kamçı etkisi Ürün talebi hakkındaki enformasyonun tedarik zinciri içinde bir birimden diğerine geçerken değişime uğraması Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 10 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
11
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri KAMÇI ETKİSİ Ürün talebindeki küçük dalgalanmalar doğru olmayan enformasyon nedeniyle zincirinde geriye doğru gittikçe güçlenir. Perakende satıştaki küçük dalgalanmalar distribütör, üretici ve tedarikçilerde fazla stoklamaya neden olabilir. ŞEKİL 9-3 11 Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
12
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Tedarik zinciri yönetimi yazılımı – Tedarik zinciri planlama sistemleri Var olan tedarik zincirinin modellenmesi Talep planlaması Kaynak ve üretim planlarının optimize edilmesi Stok düzeylerinin oluşturulması Ulaşım şeklinin tanımlanması – Tedarik zinciri uygulama sistemleri Dağıtım merkezleri ve depolama alanlarıyla ürün akışının yönetilmesi Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 12 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
13
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Etkileşimli Oturumu okuyunuz ve aşağıdaki soruları tartışınız Yönetim Bilişim Sistemleri Southwest Havayollarında parça stoklarının yönetimi neden o kadar önemlidir? Hangi işletme süreçleri havayollarının gerekli parçaların elinde olmasını sağlayan etkinliklerinden etkilenmiştir? Southwest’in stok yönetimi problemlerinden, hangi yönetim, örgüt ve teknoloji faktörleri neden sorumludur? i2 yazılımının uygulanması Southwest’in iş yapma şeklini nasıl değiştirmiştir? i2 sisteminin uygulamasıyla etkinleşen iki kararı anlatınız. Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri SOUTHWEST AIRLINES DAHA İYİ TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİYLE HAVALANIYOR 13 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
14
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Küresel tedarik zinciri konuları – Küresel tedarik zincirleri genellikle daha fazla zaman farklılıkları ve daha geniş coğrafi uzaklıkları kapsar – Daha karmaşık fiyatlandırma (yerel vergilendirme, ulaştırma vb.) – Yabancı hükümet düzenlemeleri İnternet, işletmelere küresel tedarik zincirlerini yönetmelerinde bir çok yönden yardım eder – Kaynak sağlama, ulaşım, iletişim, uluslararası finans Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 14 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
15
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Tedarik zinciri yönetimi sistemleri – İtmeye-dayalı model (stok-oluşturma) En iyi talep tahminine dayalı programlama – Çekmeye-dayalı model (talep-yönlendirmesi) Tedarik zincirindeki hareketliliğin müşteri siparişleri tarafından harekete geçirilmesi – Ardışık tedarik zincirleri Enformasyonun ve malzemeler bir işletmeden diğerine akar – Eş zamanlı tedarik zincirleri Enformasyon tedarik zinciri ağı üyeleri arasında aynı anda birçok yöne yayılır Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 15 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
16
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri İTMEYE KARŞIN ÇEKMEYE DAYALI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ MODELLERİ İtmeye ve çekmeye dayalı modeller arasındaki fark “Ne satarsan onu yap, ne yaparsan onu sat değil” sloganıyla özetlenmiştir. ŞEKİL 9-4 16 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
17
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri TZY sistemlerinin işletme değeri – Arzı talebe uyumlaştırır – Stok düzeyini azaltır – Teslimat hizmetini geliştirir – Ürünün piyasaya çıkış zamanını hızlandırır – Varlıkları daha etkin kullanır – Azaltılmış tedarik zincir maliyetleri karlılığı arttırır – Satışları arttırır Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri 17 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
18
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri İNTERNETE DAYALI TEDARİK ZİNCİRİNİN GELECEĞİ Geleceğin internete dayalı tedarik zinciri faaliyetleri dijital lojistik sinir sistemi gibi çalışacaktır. İşletmeler, işletme ağları ve e-Pazar yerleri arasında çok yönlü iletişimi sağlayacaktır, böylece ağdaki bütün tedarik zinciri ortakları anında stoklarını, siparişlerini ve kapasitelerini ayarlayabileceklerdir. ŞEKİL 9-5 18 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
19
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşterinin bilinmesi – Büyük işletmelerde, çok sayıda müşteri ve müşterilerin işletme ile etkileşimini sağlayacak çok farklı yollar vardır Müşteri ilişkileri yönetim (MİY) sistemleri – Örgüt çapında müşteri verisinin elde edilmesi ve bütünleştirilmesi – Müşteri verisinin analiz edilmesi – Müşteri enformasyonlarının çok farklı sistemlere ve işletme içindeki tüm müşteri iletişim noktalarına dağıtılması – Müşterilere tek bir kurum görüntüsü sağlanması Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri 19 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
20
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (MİY) MİY sistemleri farklı bakış açılarından müşterileri incelerler. Bu sistemler, müşteri hizmeti, satışlar ve pazarlama da dâhil müşteri ilişkilerinin tüm boyutlarını belirlemek için bir dizi bütünleştirilmiş uygulamaları kullanır. Şekil 9-6 20 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
21
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri MİY yazılımı – MİY paket programları basit araçlardan geniş çaplı kurumsal uygulamalara kadarki bir aralıkta değişir – Daha kapsayıcı MİY’in sahip olduğu modüller İş ortaklığı ilişkileri yönetimi (PRM) – Teslimat, fiyatlama, promosyon, sipariş yapılandırma ve uygunluğunu bütünleştirir – İş ortaklıklarının performanslarını değerlendiren araçlara sahiptir Çalışan ilişkileri yönetimi (ERM) – Örneğin; Amaçların belirlenmesi, çalışan performans yönetimi, performansa dayalı maaş, çalışan eğitimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri 21 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
22
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri MİY paket programlarının genelde sahip oldukları araçlar: – Satış gücü otomasyonu (SGO) Örn. Satış olasılıkları, iletişim enformasyonu ve satış kota üretime yetenekleri – Müşteri hizmetleri Örn. Müşteri hizmet gereksinimlerinin belirlenmesi ve yönetimi: web-Tabanlı self-servis yetenekleri – Pazarlama Örn. Beklenti ve müşteri verilerinin ele geçirilmesi, doğrudan pazarlama postalarının veya e-postalarının takibi ve programlanması Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri 22 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
23
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri MİY SİSTEMLERİNİN PAZARLAMAYI DESTEKLEME ŞEKLİ Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımı, e-posta, doğrudan posta, telefon, web ve kablosuz mesajları içeren çok kanallar aracılığıyla pazarlama kampanyalarının yönetimi ve değerlendirilmesinde kullanıcılar için tek bir nokta sağlar. ŞEKİL 9-7 23 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
24
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri MİY YAZILIM OLANAKLARI Başlıca MİY yazılım ürünleri bir çok farklı kaynaktan gelen müşteri enformasyonlarını bütünleştirerek satış, pazarlama ve hizmet süreçlerini destekler. MİY’in faaliyetlere ve çözümlemelere ilişkin desteği de içermektedir. ŞEKİL 9-8 24 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
25
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri MÜŞTERİ BAĞLILIĞININ YÖNETİM SÜRECİ HARİTASI Bu süreç haritası, müşteri hizmeti aracılığıyla müşteri bağımlılığının artırılması için en iyi uygulamanın müşteri ilişkileri yönetim yazılımı tarafından nasıl modellenebileceğini göstermektedir. MİY yazılımı, işletmenin yüksek değerli müşterilerini tanıyarak özel ilgilenmelerini sağlamaktadır. ŞEKİL 9-9 25 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
26
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Faaliyetlere ilişkin MİY: – Müşteriyle yüzyüze olunan uygulamalar Örn. Satış ekibi otomasyonu, çağrı merkezi ve müşteri hizmetleri desteği ve pazarlama otomasyonu Çözümlemelere ilişkin MİY: – Faaliyetlere ilişkin MİY uygulamalarından gelen müşteri verisini analiz eder – Faaliyetlere ilişkin MİY sistemleri ve müşteri iletişim noktaları tarafından üretilen veri tabanlarına dayalıdır Müşteri yaşam boyu değeri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri 26 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
27
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri ÇÖZÜMLEMELERE İLİŞKİN CRM VERİAMBARI Çözümlemelere ilişkin MİY müşteri veritabanını ve işletmenin müşteri iletişim noktalarından ve diğer kaynaklarından toplanan müşteri verileri için analiz araçlarını kullanır. FIGURE 9-10 27 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
28
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri MİY’in işletme değeri – Artan müşteri tatmini – Azalan doğrudan-pazarlama maliyetleri – Daha etkin pazarlama – Müşteri ele geçirme/elde tutma için azalan maliyetler – Artan satış getirileri – Azalan terk etme oranı (churn rate) İşletmeden hizmet veya ürün satın alımı ve kullanımını durduran müşteri sayısı İşletmenin müşteri tabanındaki azalma veya artma göstergesi Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri 28 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
29
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Satın alınması ve uygulanması oldukça pahalıdır – 3,5 milyondan 12 milyon ABD dolarına kadar Teknolojik değişimler İş süreçlerindeki değişimler Örgütsel değişimler Değiştirme maliyetleri, yazılım satıcılarına bağımlılık Veri standartlaştırması, yönetim, temizleme Kurumsal Uygulamalar: Yeni Fırsatlar ve Zorluklar 29 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
30
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Gelecek nesil kurumsal uygulamalar – Daha esnek uygulamalar yapan, web-yeteneğine sahip, diğer sistemlerle bütünleştirilmişe doğru – Kurumsal sürümler Tedarikçiler ve müşteri sistemleriyle birlikte MİY, TZY ve kurumsal uygulamaların birlikte çalışmasını sağlayan yazılım Web hizmetleri, hizmet odaklı mimari kullanımı – Açık kaynak ve talebe dayalı çözümler – Mobil uyumlu; Web 2.0 yetenekleri – Tamamlayıcı analiz ürünleri 30 Kurumsal Uygulamalar: Yeni Fırsatlar ve Zorluklar BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
31
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Etkileşimli Oturumu okuyunuz ve aşağıdaki soruları tartışınız Yönetim Bilişim Sistemleri Ne tür işletmelerin bulut tabanlı KKP ve MİY yazılım hizmetlerini benimsemesi olasılığı daha yüksektir? Niçin? Hangi işletmeler için bu tür bir yazılım çok uygun değildir? Bulut tabanlı kurumsal uygulamaların avantajları ve dezavantajları nelerdir? Geleneksel KKP veya MİY sistemine karşın bulut-tabanlı sürümün olup olmayacağına karar verilmesinde hangi yönetim, örgüt ve teknoloji konuları ele alınmalıdır? BULUTA DOĞRU HAREKET EDEN KURUMSAL UYGULAMALAR 31 Kurumsal Uygulamalar: Yeni Fırsatlar ve Zorluklar BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
32
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri Hizmet Platformu: – Tüm paydaşlar için görünmez bir deneyimi sağlayarak çoklu uygulamaların bütünleştirilmesi Örn. Sipariş-ödeme süreci – Portal Yazılımı Tek bir kaynaktan geliyormuş gibi görünebilmesi için eski sistemlerden ve kurumsal uygulamalardan gelen enformasyonun bütünleştirilmesi 32 Kurumsal Uygulamalar: Yeni Fırsatlar ve Zorluklar BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
33
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri SİPARİŞTEN ÖDEMEYE HİZMETİ Siparişten ödemeye, eski finansal uygulamalar ile bireysel kurumsal sistemlerden gelen verilerin bütünleştirildiği bir süreçtir. Süreç uygulama bütünleştirme araçlarını kullanarak modellenmeli ve bir yazılım sistemine dönüştürülmelidir. ŞEKİL 9-11 33 Kurumsal Uygulamalar: Yeni Fırsatlar ve Zorluklar BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
34
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise, without the prior written permission of the publisher. Printed in the United States of America. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Yönetim Bilişim Sistemleri 34 BÖLÜM 9: FAALİYETLERDE MÜKEMMELLİĞİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.