Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGülistan Şeker Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 29.09.2015 / 231
2
Tıpta Gelişmeler Çok Hızlı 2020’de tıbbi bilginin yarılanma ömrünün sadece 73 gün olması bekleniyor. / 232 Densen P. Trans Am Clin Climatol Assoc. 2011; 122: 48–58. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3116346/pdf/tacca122000048.pdf
3
Tıp eğitiminde de yeni teknikler ve teknolojiler gelişmektedir. Bu gelişmeler eski yöntemlerin geçersiz olduğu anlamına gelmiyor. / 233
4
TIP EĞİTİMİNDE YENİ KONULAR 1.Sağlık hizmet sunumunun uluslararasılaşması ve tıp eğitiminin uluslararası boyutu 2.Doktorun rolünün yeniden tanımlanması ve öğrenme çıktılarının önemi 3.Klinik eğitimin uygulama alanının değişmesi 4.Yeni öğrenme teknolojilerinin gelişmesi 5.Ölçme kavramının gelişmesi ve tıp eğitimindeki rolü 6.Profesyonellik / 234
5
SAĞLIK EĞİTİMİNİN ULUSLARARASILAŞMASI Foundation for Advancement of International Medical Education and Research (FAIMER) World Federation for Medical Education (WFME) Panamerican Federation of Associations of Medical Schools (PAFAMS) Association for Medical Education in Europe (AMEE) MedEdWorld / 235
6
http://www.faimer.org/ / 236
7
http://wfme.org/ / 237
8
http://www.fepafempafams.org/ / 238
9
https://www.amee.org/ / 239
10
MedEdWorld / 2310
11
DOKTORUN ROLÜ VE ÖĞRENİM ÇIKTILARI Medical Teacher 2010 sayısının konusu “Competency-based education” www.tandfonline.com/toc/imte20/32/8 / 2311
12
KLİNİK UYGULAMA ALANINDA DEĞİŞİM Kırsal eğitim ve uzaktan eğitim Ayaktan hasta hizmeti eğitimi Doktorun eğitimi toplumun ihtiyacını karşılayacak şekilde ayarlanmalıdır. Şifa Üniversitesi ayaktan hasta eğitimi için avantajlı / 2312
13
YENİ ÖĞRENİM TEKNOLOJİLERİ e-öğrenme Mobil cihazlar Medical Teacher Nisan 2011 sayısı www.tandfonline.com/toc/imte20/33/4 Simületörler Hibrit simüle hastalar / 2313
14
ÖLÇME VE TIP EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ AMEE guide 57 Performans değerlendirme: Mini CEX Profesyonelliğin ölçülmesi Teknolojiye dayalı ölçme Ölçeyle ilgili araştırmalar / 2314
15
PROFESYONELLİK AMEE Guide 61 Profesyonelliğin müfredata eklenmesi – Saygı – Sorumluluk – Hesap verebilme – Güvenilirlik / 2315
16
DİĞER GELİŞMELER Müfredat geliştirme stratejileri Gözden kaçırılan öğrenim çıktıları Öğretmen ve öğrencilerin müfredata katkıları Uluslararası akreditasyon Mezuniyet öncesi-sonrası ve STE’nin elişkilendirilmesi Tıp öğrencilerinin seçilmesi (istenen ve istenmeyen özellikler) Liderlik, burslar ve yönetim / 2316
17
Adaptif (şartlara göre ayarlanan) veya kişiselleştirilmiş müfredat [içerik, yöntem, süre] Teknoloji ile desteklenmiş probleme dayalı öğrenme Mesleklerarası (interprofessional) eğitim Topluma dayalı eğitim Gizli müfredat / 2317
18
İhmal edilen öğrenim çıktıları ve bunların değerlendirilmesi – Tutumlar – Profesyonellik – Ekip çalışması – Ekip temelli öğrenme (AMEE guide 65) – Hasta güvenliği – Tıbbi hatalar / 2318
19
Öğrenciler öğrenmede öğretmenle partner olmalı, müfredatta ortak sorumluluk almalıdırlar. – Müfredatın geliştirilmesi – Müfredat dışı ilgi grupları – Web tabanlı öğrenme siteleri – Diğer öğrenci destek kaynaklarının geliştirilmesi / 2319
20
http://www.aspire-to-excellence.org/ / 2320
21
http://www.bemecollaboration.org/Published+ Reviews/BEME+Guide+No+19/ / 2321
22
Burslar – AMEE guide 43 Liderlik – ESME kursları / 2322
23
ÖZET Türkiye’de tıp eğitimi iyi bir yönelimdedir. Ümitvar olabiliriz. Bununla birlikte, gidecek çok yolumuz var Öncelikli konular – Müfredat geliştirme – İhmal edilen öğrenme çıktıları ve değerlendirilmesi – Öğrenci ve öğretmen katkısı – Uluslararası akreditasyon – Eğitimin sürekliliği – Öğrenci seçimi – Liderlik / 2323
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.