Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNilüfer Avcı Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara
2
2 Kurumsallaşma Güven İtibar/ Saygınlık Kurumsallaşma ve Mesleki Saygınlık İlişkisi
3
3
4
KURUMSALLAŞMA Yürütülen hizmet çevresinin beklentilerine cevap verme süreci, geniş anlamda kurumsallaşma olarak kabul edilmektedir. 4
5
Giderek artan rekabet Hizmet çeşitliliği ve uzmanlaşma ihtiyacı, Çoğalan iş yükü ve belirsizlikler, Gerekli sermaye ve uzman insan kaynağına ulaşma gereksinimi, Mevzuattaki Değişiklikler Yeni TTK, Bağımsız Denetim ve Türkiye finansal raporlama standartları uygulamaları, Risk yönetimi, Kalite güvencesi Sürdürülebilirlik İhtiyacı 5 MUHASEBE MESLEĞİNDE KURUMSALLAŞMA İHTİYACINI DOĞURAN SEBEPLER
6
Hizmet Çevresi Baskısı Hem küresel hem de yerel düzeyde kamu otoriteleri, Mesleki kuruluşları, İhtiyaç sahipleri ve Giderek tüm toplumsal aktörler sürece dahil olmaktadırlar. 6 MUHASEBE MESLEĞİNDE KURUMSALLAŞMA İHTİYACINI DOĞURAN SEBEPLER
7
Kalite Güvencesi Diğer yandan günümüzde yalnızca hizmetlerin üretilmesi yetmemekte, bu mal ve hizmetlerin nasıl ve hangi standartlarla üretildiği, bunların üretimi ve sonrasında uyulması esas ve ilkelerin neler olması gerektiği konuları da mal ve hizmetlerin üretimi kadar önemli olmaktadır. 7 MUHASEBE MESLEĞİNDE KURUMSALLAŞMA İHTİYACINI DOĞURAN SEBEPLER
8
Kurumsallaşma Neden(Baskı) ve Sonuçları Faaliyet Çevresi Baskısı KURUMSALLAŞMAKurusallaşmadan Beklenen Sonuçlar Düzenleyici Kurumların Baskısı FormalleşmeMeşrulaşma Normatif BaskılarProfesyonelleşmeTahmin Edilebilirlilik Hizmet Çevresi(Müşteriler Vb) TutarlılıkUygunluk Bilinçsel BaskılarKültürel GüçKaynak Temini Hesap VerebilirlilikSürdürülebilirlik Güvenilirlik 8
9
Bütün bunlar meslek firmalarının varlığını sürdürebilmeleri için, bireysel çabaları aşan bir güç gerektirdiğini göstermektedir. Artık meslek firmalarının bu süreci dikkate almaları ve varlıklarını sürdürebilmeleri için, örgütsel yapı ve işleyişini oluşturmaları zorunluluk haline gelmiştir 9 MUHASEBE MESLEĞİNDE KURUMSALLAŞMA İHTİYACINI DOĞURAN SEBEPLER
10
İFAC GLOBAL SMP ANKETİ 2015 SONUÇLARI 2015 Anketi 1 Ekim – 30 Kasım 2015 arasında Açık Kaldı. Bu süre içinde 169 Ülkeden 800.000 KOBİ’ ye hizmet veren 6725 katılımcı anketi yanıtladı. 10
11
11 Katılımcıların Büro Büyüklükleri
12
12 SMP LERİN KARŞI KARŞIYA OLDUKLARI ZORLUKLAR
13
13 SMP LERİ GELECEK 5 YIL İÇİNDE ETKİLEYECEK ÇEVRESEL FAKTÖRLER
14
SAYGINLIK -İTİBAR İTİBAR Teoride saygınlık esas olarak itibarın bir unsuru olarak ele alınmaktadır. Saygınlık her zaman itibarın diğer unsurlarına sahip olunmasa bile görülebilir. 14
15
15 Saygınlık
16
İtibar yönetimi araştırmalarına göre aşağıdaki 3 kavram kişisel veya kurumsal itibarın temel bileşenlerini oluşturmaktadır. 1. Yeterlilik 2. Güvenilirlik 3. Samimiyet Güvenilirlik Bir kişi veya kuruluşun güvenilir olması, onun ait olduğu çevrenin, kendileri için önemli olduğunu düşündükleri konular hakkında güçlü bir inanç duyulması demektir. 16 MESLEKİ SAYGINLIK -İTİBAR
17
Güvenilirlik, özellikle muhasebe ve denetim mesleğinde aranan olmazsa olmaz bir özellik olup, ilgili çevrede oluşturulması gereken en güçlü duygudur. Güvenilirlik kırılgandır zor kazanılır ancak çabuk kaybedilebilir. 17 MESLEKİ SAYGINLIK - İTİBAR Güvenilirlik
18
18 Sonuç olarak, Kurumsallaşmanın en önemli çıktılarından birisi olan Güven ve Güvenilirlik olgusu, Mesleki saygınlığın ve İtibarın en temel girdisi olduğuna göre, Mesleki Saygınlık ve itibarın kazanılıp korunmasında Kurumsallaşmanın öneminin tartışılmayacak düzeyde olduğunu söyleyebiliriz.
19
19
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.