Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEser Boztepe Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Arş.Gör.İrfan DOĞAN
2
Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir. Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir, çünkü yaygın gelişimsel bozuklukların belirtileri oldukça geniştir ve çocuğun yaş düzeyine ve geriliğin ağırlık derecesine göre değişir. Otizmli çocukların kendine özgü öğrenme gereksinimleri ve özellikleri vardır. Eğitim uygulamaları açısından bu özelliklerin dikkate alınması gerekir.
3
Otimli çocukların öğrenme özellikleri aşağıdaki gibi açıklanmıştır. Organizasyon güçlüğü, otimli çocuk için organizasyon karmaşık, birbiriyle bağlantılı ve soyut bir durumdur. Sistematik alışkanlıklar ve çalışma rutini oluşturulmasıi bu güçlüklerin giderilmesinde etkili olur. Bu amaçla organizasyon güçlükleri için beceri kontrol listeleri hazırlanabilir. Görsel programlar ile çocuklara neyi tamamlamış oldukları, bundan sonraki aşamada yapılması gereken şeylerin neler olduğu ve ne şekilde devam edileceği gösterilmiş olur.
5
Dikkatin kolaylıkla dağılması; otizmli çocukların dikkatleri bir biçimde dağılıyor olsa da, dikkatlerini dağıtan unsur çocuktan çocuğa farklılık gösterir. Bu durumda çocuğun dikkatini dağıtan unsur belirlenmeli ve ona uygun bir çevre düzenlemesi yapılmalıdır. Otizmli çocuklar yapmaları gereken işlerini sırasını sıklıkla unuturlar. Sıralamalar varolan varolan ilişkilerin fark edilmesini gerektirir.
6
Genelleme güçlükleri yaşarlar, belirli bir ortamda öğrendiklerini diğer bir ortama aktarmada güçlük yaşarlar. Genelleme becerilerinin geliştirilmesi için anne babalarla uzmanların dayanışma içinde olmaları, benzer yaklaşımları benimsemeleri ve benzer becerilerin geliştirilmesine odaklanmaları gerekir. Otizmli çocuklarda sayısal kavramları anlama yeteneği sıra dışı bir biçimde gelişmiş olabilir ancak organizasyon ve iletişim yetersizlikleri nedeniyle bu yeteneklerini kullanamayabilirler.
7
Otizm tedavisinde erken tanı ve tedavi çok önemlidir. Hastalığın seyrini değiştirmek ve çocuğun daha yüksek bir iyilik düzeyine ulaşmasını sağlamak açısından önemlidir. Ayrıca özel eğitimin bir an önce başlatılması önemlidir. Erken tanı konan otizmli çocuklarla yapılan çalışmalarda özellikle sosyal, duygusal ve dil alanında büyük gelişmeler sağlanmıştır. 5-6 yaşına kadar hiçbir tedavi uygulanmayan çocuklarda ise gösterdikleri pek çok davranışın bile kaybolduğu bilinmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.