Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme."— Sunum transkripti:

1 Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

2 Dersin sonunda öğreneceğiniz şeyler… Öğrenmede motivasyonu artırmak için anlam ve yetenek önemli faktörlerdir Öğrenmede değer verdiğiniz şeyler motivasyonun artmasında önemli etkenlerdir

3 Kavram Amaç yetişkinlerin öğrenmesinde önemli bir etkendir Bu gerçek konularda ve çekici olaylarda itici unsurdur. Güçlü amaçlar öğrenmeyi artırıcı hırs duygusu sağlar. Amacı kurmak anlamak ve değiştirmek sosyo – kültürel ortamda yer alan gelişimi devamı için önemlidir. Amaç

4 Kavram Uygun bir konuda cazip durumdaki hırslı öğrenme durumları son derece motive edicidir çünkü bu öğrenciler için önemli hedefleri ve bilinçli bağlantıları artırır. Destekleyici öğrenme deneyimleri

5 Kavram Profesyonel temel öğrenmenin büyük kısmı durağan bilgidir. Kolaylıkla sıkıcı bir durum olabilir. Bu bilgileri bir amaçta,ilgide ya da problemde yeniden şekillendirerek, güçlü amaçlar için ilham alabiliriz. Başka deyişle, günlük problemler ve sorunlarda nasıl öğreniriz? Durağan bilgi

6 Örnek İnsanlar doğal olarak etkili iletişime ihtiyaç duyarlar.biz araştırmaya, hissetmeye, düşünmeye ve iş yapmaya ve çevremizle etkili iletişim kurmaya programlanmışız. Dünyada neyin önemli olduğu gerçekliğini öğrenmeyle desteklenirsek, daha kuvvetli duygular ediniriz.öğrenme durumunu daha içselleştirirsiniz. Çevremizle etkili iletişim

7 Örnek Hayatınızda bir anı öğrenmeyi çok istediğiniz(belki bir şeyi kullanmayı ya da bir şeyi aradığınız ) bir anı düşünün. Gerçekten hırslandığımız zaman öğrenmeye ve odaklanmaya çok çaba harcarız. Önemli şeyler gerçek hisler doğurur.

8 Kavram Yetenek değer verdiğimiz şeylere karşı aktif olmamızı sağlar. Yeni gelişmekte olan yetenekleri uygulama ve destekleyici parçaları öğrenme olumlu duygular geliştirir: erken bebeklik döneminin kanıtı yaralılık duygusu. Doğuştan gelen bir elemen olma eğilimi öyle güçlüdür ki tehlikeyi göze alırız ve çevremizle iyi ilişkiler kurmayı başarmak için acı çekeriz.bu yaşamımızı şekillendirme aşamalarından biridir. Yeterlilik güven getirir.

9 Örnek Pek çok meslek sağlığımız açısından yüksek tehlikeler içerir. Birkaçını düşünür müsünüz? İş riskler taşır.

10 Örnek Eğitim programına gerçek hayatta öğrendiklerinizle karalı bir şekilde başladığınız için sürekli olarak daha etkili öğrenmeniz konusunda özenli olacaksınız.bu yüzden yetenekleriniz her durumda gerçek hayata uyumlu olursa daha motive olusunuz. Yaşam için işe yarar

11 Kavram Kişi öğrendiği şeyi uygulama ya da pratik etme şansı bulduğu zaman yeterlilik duygusu kazanır.geri dönüt olarak kendinize’’ben bunu biliyorum ‘’ ya da ‘’ bunu kolaylıkla yapabiliyorum’’ dediğinizde üzerinizde olumlu etkisini hissedeceksiniz. Yeterlilik duygusu hissedip ve motive olacaksınız çünkü değer verdiğiniz bir amaca yönelik gerçekleştiriyorsunuz. Yeterliliklerini sınamak

12 Kavram Kişi ilgilendiği konu hakkında bilgi sahibi ise kendini daha güvende hisseder.bu güven duygusu yeterli olma yolunda ilerlemekten gelir. Beceri

13 Örnek Uzmanlık alanınızı keşfedin. Aileniz, arkadaşlarınız yada iş çevreniz tarafından hatırlanan bir uzmanlık alanınız olmalı. Herkes herhangi bir işte uzmandır.

14 kavram Yeterlilik sizi yeni şeyler öğrenmeye iten güven duygusu aşılar. yeni şeyler öğrenmedeki başarınız diğerleri için de size yeni güven ve yeterlilik duyguları aşılar.bu gittikçe büyüyen yeterlilik ve güvenin birbirini takip ettiği dinamik bir süreç halini alır. Yeterlilik ve güven duygusunun bağıntısı

15 Örnek Daima en kolay olandan zor olana doğru öğrenme gerçekleştirerek güven ve yeterlilik duygusu kazanırız.şimdi çok iyi yaptığınız işlerin büyük kısmını bu şekilde öğrenmişsinizdir, değil mi? Her zaman en basitten karmaşığa doğru.

16 sonuç! Kendimizi etkili ve yeterli hissetmeliyiz. değerlerimizi ve özgüven duygusunu kazanmak için uğraşmalıyız.bu herkesin hayatının en temel parçasıdır ve etkin öğrenmeyele başarılabilir. Öğrenmeyle yeterlilik ve özgüven kazanırız. Tebrikler!

17 Çıkarılan ders Etkin bir öğrenci olma yolunda motivasyonu arttırmak için bizi hırslandıran duygular önemlidir.herkesin mutlaka bir konuda bir yeteneği vardır ve bunlar geliştirilebilir. Yeterlilik ve uzmanlık en basitten karmaşığa uzanan bir piramit sonunda kazanılır. Değer verdiğimiz şeyler için daha etkin çalışırız.


"Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları