Sunuyu indir
1
Servis yönetimi ve Organizasyonu dersi
6. hafta Servis yönetimi ve Organizasyonu dersi
2
KONU BAŞLIKLARI Servis kurulma aşamaları Servis süreci
Bir serviste verilen diğer hizmetler
3
SERVİS KURULMA AŞAMALARI
1. Aşama : SERVİS ORGANİZASYONU YÖNETİMİNİN OLUŞTURULMASI, LOKASYONLARIN BELİRLENMESİ 3. Aşama : GEREKLİ SERTİFİKASYONLARIN ALINMASI 3. Aşama : SERVİS ORGANİZASYONU ELEMANLARININ SEÇİMİ, EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ 4. Aşama : BAKIM SÜREÇLERİNİN OLUŞTURULMASI
4
SERVİS KURULMA AŞAMALARI
AŞAMA 1: SERVİS ORGANİZASYONU YÖNETİMİNİN OLUŞTURULMASI, LOKASYONLARIN BELİRLENMESİ Servislerin kuruluş yeri lokasyonlarının belirlenmesi, Servis organizasyon yapısının oluşturulması, Servis yöneticilerinin seçilmesi
5
İVECO SERVİSİ ORGANİZASYON ŞEMASI
6
SERVİS KURULMA AŞAMALARI
AŞAMA 2: GEREKLİ SERTİFİKASYONLARIN ALINMASI Servislerin açılabilmesi için TSE, ISO 9000, ISO 20000, ISO ve satış sonrası hizmet yeri belgelerinin alınması, Servislerde çalışacak sertifikalı teknisyenlerin sağlanması yada bu sertifikasyonların teknisyenlere kazandırılması
7
SERVİS KURULMA AŞAMALARI
AŞAMA 3: SERVİS ORGANİZASYONU ELEMANLARININ SEÇİMİ, EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ Servislerde hizmet verecek teknisyenlerin ve idari elemanların lokal bazda sağlanmasını, bu teknisyenlerin yetkin hale getirilmesi için gerekli eğitimlerin verilmesi ve performanslarının takibi
8
SERVİS KURULMA AŞAMALARI
AŞAMA 4: SERVİS SÜREÇLERİNİN OLUŞTURULMASI Servis süreçlerinin oluşturulması, Bu süreçler periyodik olarak gözden geçirilerek gerekiyorsa iyileştirilmesi
9
SERVİS SÜREÇLERİ Teknolojik açıdan oldukça karmaşık olan ve binlerce parçadan oluşan otomobillerin, periyodik bakım, onarım ve hasar onarımlarına ihtiyaçları vardır. Birçok karmaşık işlem ve bazı onarımlarda özel takım ve diyagnoz araçları gerekmektedir. İleri teknoloji ile donatılmış otomobillerde ise bu ihtiyaç daha üst seviyededir. Servis noktaları, profesyonel bilgi ve deneyimleri ve en modern donanımla her türlü servis ihtiyacınızı karşılarlar.
10
SERVİS SÜREÇLERİ Bir servise bakım ya da onarım için gelen bir araç için sırasıyla aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilir; Randevu Süreci Müşteri Kabul Araç Kabul Bakım & Onarım Süreci Araç Teslimatı benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passe ngercars/home/aftersales/servisim/services_and_workshop.flash.html#chap ter=1
11
CITREON SERVİSİ ARAÇ-MÜŞTERİ SÜREÇLERİ
12
SERVİS SÜREÇLERİ Randevu Süreci
Bakım onarım işlemleri için, servis süreci öncesinde, servis planlama danışmanı ile temasa geçerek randevu almanız, servislerimizin size daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmasına olanak tanır. Hasarlı aracınızın işlemleri için randevu almadan aracınızı servise getirebilirsiniz. benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passe ngercars/home/aftersales/servisim/services_and_workshop/appointment.ht ml
13
SERVİS SÜREÇLERİ Müşteri Kabul
Otomobilinizin alınan servis randevu günü ve saatine bağlı olarak, servise geldiği zaman ilgili servis danışmanına yönlendirildiği aşamadır. Bu aşamada, otomobilinizdeki mevcut işlem talebi hakkında ilgili servis danışmanları ile görüşmeye başlamış olursunuz. benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passe ngercars/home/aftersales/servisim/services_and_workshop/service_admissi on.html
14
SERVİS SÜREÇLERİ 3. Araç Kabul
Müşteri kabulünün akabinde servis danışmanı ile birlikte, işlem görecek otomobilinizin yanına giderek bakım ve onarım talepleriniz, varsa arıza detaylarınızı aktardığınız servisin uzman ekibinin yönlendirmelerini içeren görüşmeden oluşmaktadır. benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc /passengercars/home/aftersales/servisim/services_and_workshop/ac tive_vehicle_admission.html
15
SERVİS SÜREÇLERİ 4. Bakım & Onarım Süreci:
Konusunda uzman ve eğitimli teknisyenler ile standartların sağlandığı atölyelerde arıza kayıtlarının detaylıca son teknolojiye uygun cihazlar ile arandığı ve bulgular ışığında gerekmesi halinde orijinal parça kullanımları ile otomobilinizin bakım & onarım süreci tamamlanmaktadır.
16
SERVİS SÜREÇLERİ 5. Araç Teslimatı:
Eğitimli teknisyenler tarafından gerçekleştirilen bakım onarım süreci sonrası, gerekli son kontroller konusunda uzman atölye yöneticileri tarafından gerçekleştirilir. Araç kabul esnasında belirtmiş olduğunuz tüm taleplerinizin karşılanıp karşılanmadığı kontrol edilerek, iş emrinde mutabık kalınan işlemlerin gerçekleştirildiğinden emin olunur. Aracınızın, tekrar trafiğe çıkışına uygunluk durumu, mükemmel sürüş keyfine kaldığınız yerden devam etmek için genel kontrolü yapılarak temiz bir şekilde teslimatı gerçekleştirilir. benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/hom e/aftersales/servisim/services_and_workshop/vehicle_delivery.html
17
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Servislerde bakım ve onarım hizmeti dışında müşterilere aşağıdakilere benzer hizmetler de verilmektedir. Örn BMW yetkili servisi BORUSAN’ın müşterilerine verdiği hizmetler şunlardır. Sıfır araç satışı 2. el araç satışı Filo hizmeti Vale Hizmeti Hızlı Servis (Pit Stop) Servis Sadakat Programı Lastik Hizmeti Oto Kuaför Yol Yardımı Uzatılmış Garanti
18
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Sıfır araç satışı benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc /passengercars/home/new_cars/models/a- class/w176/fascination/impressions.flash.html
19
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
İkinci el araç satışı benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_m pc/passengercars/home/used_cars/overview.flash.html
20
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Filo hizmeti benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_m pc/passengercars/home/key_customer/avantajlar.html
21
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Vale Hizmeti Servisimize gelemediğiniz durumlarda biz size geliyoruz. Aracınıza bakım ve aksesuar montajı yaptırmak istediğiniz her an vale hizmetimizden faydalanabilirsiniz. Hizmetimiz sayesinde aracınız arzu ettiğiniz yerden alınarak işlemleri tamamlanacak ve talep ettiğiniz yere ulaştırılacaktır.
22
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Hızlı Servis (Pit Stop) Bakım işlemlerinde randevu almanıza gerek kalmadan aracınızı servisimize getirebilir, işlemlerinizi 3 saatte tamamlıyoruz. Aracınız işlemleri 3 saatte uzman ekiplerimiz tarafından tamamlandıktan sonra teslim alabilirsiniz.
23
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Servis Sadakat Programı %20’ye varan servis avantajları kapsamı ve ödeme tabloları hakkında detaylı bilgiye Sadakat Programları sayfasından ulaşabilirsiniz.
24
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Lastik Hizmeti Borusan Oto'nun lastik bakım ve değişim hizmeti kapsamında birçok güvenilir ve kaliteli marka lastik, cazip alım şartlarıyla sizlere sunulmaktadır. Ayrıca satın aldığınız lastiklerin değişimi, hava basıncı, lastik kontrolü, diş derinliği ölçümü ve balans gibi rutin bakım hizmetleri de uzman ekibimiz tarafından sağlanmaktadır. Ayrıca değiştirilen lastikleriniz uygun koşullarda servislerimizde saklanması için şubelerimizden bilgi alabilirsiniz.
25
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Oto Kuaför Oto Kuaför ve Araç Koruma Sistemleri- Detaylı iç-dış temizlik, döşeme-halı koruma, tente ve havalandırma kanallarının temizlenmesi gibi uygulamaları hayata geçiren Oto Kuaför hizmetimiz, aracınızın ilk günkü temizlik ve yeniliğine kavuşmasını sağlar. Ultra boya koruma, güneş kontrol cam filmleri ve anti-bakteriyel temizlik gibi ek uygulama seçenekleri de sunan hizmetimiz, aracınızın ışıltısını korumak için gereken tüm bakımları içermektedir.
26
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Yol Yardımı Aracınızda yaşadığınız herhangi bir arıza veya kaza durumunda Borusan Oto Acil Servis, 7 gün 24 saat sizin hizmetinizdedir Yol Yardım Hattı'nı arayarak bize ulaşabilir ve profesyonel yol yardım ekibimizle görüşebilirsiniz. Ekibimiz, ihtiyacınıza göre aracınıza bulunduğu yerde müdahale edecek ya da aracınızın en yakın yetkili servise çekilmesini sağlayacaktır.
27
DİĞER SERVİS HİZMETLERİ
Uzatılmış Garanti Servis belgesinde belirtilen koşullara tabi olarak sağlanan ve önceden belirtilen istisnalar dışında tüm mekanik ve elektrik aksamın çalışabilirliğini kapsayan Uzatılmış Garanti Paketi sunulmaktadır.
28
Teşekkür ederim.
29
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.