Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Simüle Hasta ile Eğitim
Dr. S. Ayhan ÇALIŞKAN
2
Sunum planı Tanımlar Simüle Hasta ile eğitimin özellikleri
Ege ÜTF’de Simüle Hastalarla eğitim
3
Simülasyon özellikle eğitimde kullanılmak üzere herhangi bir davranışın oluşturulması/geliştirilmesi için bir durum ya da sürece benzer/eş koşullar oluşturulması tekniği
4
1963 Howard S. Barrows University of Southern California (USC) Los Angeles
5
Simüle Hasta “sağlık çalışanlarının, eğitimi, sınanması veya iletişim/muayene beceri uygulamaları için bir hasta senaryosunu ya da kendi öykü ve fizik muayene bulgularını sunmak üzere eğitilmiş kişidir.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987
6
Simüle Hasta Gerçek hastayı, deneyimli klinisyenin ayırt edemeyeceği biçimde simüle etmek üzere eğitilmiş kişidir. Simüle hasta, gerçek hastanın yalnızca öyküsünü değil, beden dili, fizik bulguları, duygusal ve kişilik özelliklerini de ortaya koyar.” HS Barrows Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations, 1987
7
Neden Simüle Hasta? Gerçek hastalarla karşılaşmadan önce öğrencilerin deneyim kazanması Klinik ortamda öğrencilerin tümünün aynı şekilde/aynı hasta(lık)larla ilgili deneyim edinememesi
8
Neden Simüle Hasta? Klinik ortam koşullarının olumsuzluğu
Sınavlarda gerçek hasta kullanma güçlüğü Gerçek hastaların sürekli kullanılamaması
9
SH avantajları Her zaman bulunabilirler
Hekimle görüşmeye hazır ve istekli olmaları Tüm öğrencilere benzer rol: karşılaştırılabilir performans İstenilen kolaylıkta/zorlukta olgular yaratabilme olanağı
10
SH avantajları İstenilen sayıda deneme-yanılma fırsatı
Zamanı kısaltabilme olanağı Görüşmeleri durdurup yeniden başlatabilme SH’dan doğrudan, zamanında geribildirim
11
SH dezavantajları Kaynak sorunları
Teknik/Altyapı Zaman Ekonomik Bazı fizik bulguların simüle edilememesi
12
EÜTF’de SH ile Eğitim 2001 - EÜ BAP 2004 - SH Lab.
SH Eğitim
13
SH Lab. odaları Tam donanımlı 5 poliklinik odası
Bilgisayar ve digital görüntü kaydı
14
SH ile eğitim 3’lü öğrenci grupları Çrş.-Perş.-Cuma 30 dk. görüşme
20 dk. Anamnez+FM 10 dk. Geribildirim (Akran ve SH )
15
1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5
EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük
16
1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5
EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav
17
1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5
EÜTF Eğitim Programı Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran 1. Sınıf Evre1 Evre 2 2. Sınıf Evre 3 3. Sınıf Evre 4 4. Sınıf Evre 5 Stajlar 5. Sınıf 6. Sınıf İntörnlük 1 kez hekim, 2 kez gözlemci görevi Sınav
18
öğrenci eğitimleri 2. Sınıf
İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi Hazırlık - Temel iletişim becerileri (küçük grup 10 s.) - Anamnez+Fizik muayene (kuramsal 10 s.) (video demo. 4 s.) SH görüşmeleri 1. Anamnez 2. Anamnez+Fizik muayene
19
öğrenci eğitimleri 2. Sınıf SH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödevi
Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleri
20
öğrenci eğitimleri 3. Sınıf
İletişim becerileri temelinde hekim hasta görüşmesi + klinik karar verme Hazırlık - Olgu sunumları (amfi dersi ~60 s.) - Sistemlere özel Anamnez+Fizik muayene (kuramsal ~10 s.)
21
öğrenci eğitimleri 3. Sınıf SH görüşme görüntü kaydı Portfolyo ödevi
Geribildirim oturumları (4 saat) Klinik ziyaretleri
22
SH senaryoları EÜTF eğitim programında yer alan olgu sunumlarından hareketle klinisyen ÖÜ’leri tarafından hazırlanmakta ve SH’lar TEAD ÖÜ’leri tarafından eğitilmektedir.
23
Sınama Yılsonu klinik sınavlar kapsamında
SH görüşmesi ile yapılmaktadır
24
Sınama
25
Simüle hasta Standardize hasta
Görüşmeden görüşmeye sunduğu bilgi ve bulgularda tutarlılık/değişmezlik sergilemek üzere eğitilmiş kişilere standardize hasta denir. Cleland JA, Abe K, Rethans JJ., The use of simulated patients in medical education: AMEE Guide No 42.Med Teach Jun;31(6):
26
İlginize teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.