Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErdem Hanım Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü
2
Üniversitedeki tüm akademik, sosyal ve fiziksel düzenlemelerin herkesin ihtiyaçlarına yanıt verecek biçimde düzenlenmesi.
3
Bireysel farklılıklar ve gereksinimlerin dikkate alınması. Aynı engel grubundaki bir öğrenci için bulunan çözüm yolu başka bir engelli öğrenci için uygun olmayabilir.
4
Öğretim materyallerini uyarlama Öğretimi uyarlama Değerlendirmenin uyarlanması Fiziksel çevrenin uyarlanması
5
Öğretim materyallerini uyarlama Ders içeriği ve işleyiş planı. Sınavlar, öğretim materyali ve öğretim stratejileriyle ilgili olarak öğrenciyle dönem başında bireysel görüşme. Öğrenme güçlüğü olanlar için ders içeriğinin ayrıntılı hazırlanması, etkinliklerin zaman ve sırasının belirlenmesi. Okuma materyallerinin listesinin dönem başında verilmesi. İletişim ve hareket için yardımcı cihazların, teknolojinin (odyo-teyp, hesap makinası, ses kartları, harfleri büyüten program vb.) kullanımı.
6
Kitap, sunu, ders notları gibi tüm ders materyallerinin öğrencilerin gereksinimlerine göre farklı formatlarda sunulması. Görme engelliler için yazılı ders materyallerinin (kitap, ders notu vb.) elektronik ortam, Braille, odyo-teyp, büyük puntolu materyal gibi alternatif formatlarda sunulması. İşitme engelliler için derste gerekebilecek işitsel materyallere yönelik görsel bir format düşünülmesi.
7
Öğretimi uyarlama Derse devam etme ölçütleri her öğrenci için aynıdır. Engelli öğrencinin dersin gerekliliklerini yerine getirmede diğer öğrencilere göre bir ayrıcalığı olmamalıdır. Ders anlatımında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeler Not tutma için yardımcı İşitme engelli öğrenciler için derste işaret dili bilen çevirmen
8
Öğretim sırasında işitme engelli öğrenciler için görsel, görme engelliler için ise işitsel materyalden yararlanmak. - İşitme engelliler için görsel materyallerin kullanımı, yazılı anlatımların bulunması, duyuruların tahtaya yazılması, tekrara yer verilmesi. - Görme engelliler için görsel materyallerin (resim, tablo vb.)sesli olarak betimlenmesi. Dersin teybe kaydı
9
Fiziksel engelliler için okuma, çalışma, cevaplama vb. için ek süre Öğrenme güçlüğü olanlar için uygun hız, yapılandırılmış ve açık sunum, tekrar Verilen ödevlerde bazı uyarlama ve değişiklikler yapılması. Ödevin tamamlanması için daha fazla zaman gerekebilir. Engelli öğrencinin ödevleri diğer öğrencilerden daha önce öğrenmesinin sağlanması.
10
Değerlendirmenin uyarlanması Alternatif sınav formatları kişinin engel türüne ve engelinin düzeyine göre farklılık gösterebilir. - Okuyucu yardımı - Yazıcı yardımı - Teyp kaydı, bilgisayar, hesap makinası kullanımı - Braille formatı - Sınav kağıdının daha büyük puntoda sunulması - Sözlü sınav
11
Ek süre Ayrı odada sınava alma Sınavda ara verme Sınav sorularının gerektiğinde aynı bilgiyi ölçen eşdeğer başka sorular ile değiştirilmesi.
12
Fiziksel çevrenin uyarlanması Herkes için ulaşılabilir kampus. Yurt, yemekhane, kütüphane, sınıf vb. üniversite içinde yer alan her bina ile ilgili düzenlemelerin yapılması. Kampuste her binanın yeri ile ilgili haritalar olması. Görme engelliler için dokunsal olabilir. Kampus içindeki tüm tabelaların, yönlendirmelerin ve sınıfları yerini gösteren planların Braille alfabesiyle hazırlanması. Fiziksel engelliler için merdivenlerde, kaldırımda rampa olması.
13
Kampus içi ulaşım hizmetleri Fiziksel engelliler, görme engelliler için ulaşılabilir sınıflar, gerektiğinde sınıfın ulaşılabilir bir sınıfla değiştirilmesi Oturma yeri Asansörler Tuvaletler
14
Teşekkürler...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.