Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan."— Sunum transkripti:

1 Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan 2016

2 2  Kısa Tarihçe : Endüstri Devrimi ve Sonrası  Üretim (Servis) Şirketi Genel Çerçevesi  Süreç Yönetimi  Teknoloji Yönetimi  Teknoloji Yönetim Yeteneği  Görüş ve Sorularınız SUNUM İÇERİĞİ

3 3 1850 19601970198019902000 Teknoloji standart ürünlerin etkin bir yöntemle büyük miktarlarda üretilmesiydi II. Dünya Savaşı sonrası üretimde üstün olan, yani “üretebilen” güçlü idi. Maliyetle Rekabet Dönemi Pek çok batılı firma üretimlerini gelişmekte olan ülkelere kaydırdı Rekabette Hız Dönemi Ucuz ve kaliteli ürün üretenler rekabette üstündüler Rekabette Kalite Dönemi Rekabette Hizmet ve Bilgi Dönemi Değişik tasarımlarla pazara hızlı çıkabilenlerin dönemi. İnsanlar ucuz ve kaliteli malları hızlı istiyorlardı. Müşteriler, pazar ve teknoloji hakkında elinde çok bilgi olan, bilgide, bilgi üretip müşteriye gerçekten ona özel sunumlar sağlayabilen/ üretebilenler rekabette üstündüler REKABETTE ÜSTÜNLÜK TARİHSEL GELİŞİM

4 4 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI İş Süreçleri Yönetimi Yaklaşımı Tarihsel Gelişimi

5 5 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Kalite Kontrol Geleneği Tarihsel Gelişimi

6 6 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Yönetim Geleneği Tarihsel Gelişimi

7 7 TARİHÇE : ENDÜSTRİ DEVRİMİ ve SONRASI Bilgi Teknolojileri Geleneği Tarihsel Gelişimi

8 8 ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ DEMING AKIŞ ŞEMASI Deming Akış Diyagramı (Deming, 1982)

9 9 Jenerik Değer Zinciri Modeli (Porter, 1985) ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

10 10 Bir Kurumsal Mimari Çerçevesi Örneği ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

11 11 Kanunlar Politikalar Ekonomi Teknoloji Demografi Sosyal Değerler Makro Çevre Rekabetçi Ortam Çevre KURUM Tedarikçiler Yeni Girenler Alternatif Hizmetler Rakipler Hizmet Alanlar SİSTEM YAKLAŞIMI - ÇEVRE

12 12 Misyon / Vizyon / Değerler Ana iş hedefleri Stratejiler Özdeğerlendirme Uygulama Planları Uygulama İzleme Dış Çevre Analizi Planlama Çevirimi

13 13 Stratejik Plan Bütçe (İş Planı) Uygulama (Operasyon) Planları Satış ve pazarlama Teknoloji / Üretim/Hizmet Mali İşler Satınalma Endüstri İlişkileri Fonksiyon Bölüm Kısım Birey Stratejilerin ve Hedeflerin Yayılımı

14 14 Kurum Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Süreçler) Süreç İyileştirme Projeleri AR-GE Projeleri Hedeflerin Yayılımı Proje Yönetimi

15 15 ÜRETİM (SERVİS) ŞİRKETİ GENEL ÇERÇEVESİ

16 16 APQC’ nin SÜREÇ SINIFLAMA ÇERÇEVESİ

17 17 SÜREÇ GÖRÜNÜMÜ Tedarikçi Müşteri Çıktılar Beklentiler Girdiler SÜREÇ ÖLÇÜM SİSTEMİ Geri bildirim

18 18 Süreç /SistemTanımı Amaçlanan bir çıktı’yı elde edebilmek için, kullanılan çeşitli girdiler üzerinde katma değer yaratan faaliyetler olarak tanımlanabilir. SÜREÇ GERİ BESLEME GİRDİ ÇIKTI

19 19 TEKNOLOJİ Teknoloji kelimesinin Yunanca “technicos” (teknik, sistematik ve planlı bir şekilde işlem yapma) “logia” (kelimeler, söylemler, direktifler) Kelime anlamı olarak : Sistematik ve planlı iş yapma yolu veya sanatı Günlük yaşamda : Bilgi Fiziksel bir unsur veya bir araç Kaynak Bir Ekonomik Değer

20 20 Teknoloji Yönetimi Teknoloji Yönetimi: (1) Organizasyonun Stratejik Amaç ve Faaliyetleriyle İlgili Hedeflerinin Belirlenmesinde ve Ulaşılmasında, Teknolojik Kapasitenin Planlaması, Gelişimi ve Kullanımı İçin Yönetim, Bilim ve Mühendislik Alanları Arasındaki İlişkiyi Sağlayan Yönetim (2) Makro Düzeyde Bir Ülkenin, Mikro Düzeyde İse Bir Kuruluşun ya da Bir Organizasyonun Stratejik ve Taktik Amaçlarının Şekillendirilmesinde ve Bunlara Ulaşılmasında İhtiyaç Duyulan Teknolojik Kapasitenin ve Yeniliklerinin Planlanması, Geliştirilmesi ve Uygulanması İçin Mühendislik, Bilim ve Yönetim Disiplinlerinin Birbirine Bağlanması

21 21 Teknoloji Yönetimi – Disiplinlerarası Gelişen Yeni Alan MYTY TG Mühendislik İşlemleri Nasıl Yönetilir? Teknoloji ve İşletme Nasıl Bütünleştirilir? Teknoloji Tabanlı Firma Nasıl Başlatılır / Geliştirilir? Girişimcilik Teknoloji Yönetiminde Üç Paradigma

22 22 Teknoloji Yönetimi – Disiplinlerarası Gelişen Yeni Alan

23 23 Teknoloji Yönetimi Evrimi Çetindamar ve dig.(2009)’ dan Uyarlanmıştır

24 24 Firmanın Kaynak, Süreç ve Yetenek Temelli Görüntüsü (Gruchman, 2009’ dan esinlenilmiştir)

25 25 BÜTÜNSEL SÜREÇ YÖNETİM MODELİ Bütünsel Süreç Yönetim Modeli

26 26 Teknoloji Yönetim Yeteneği – 5 Temel Süreç Teknoloji Yönetimi Süreç Çerçevesi (Gregory, 1995)

27 27 Teşekkürler.....


"Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları