Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBerkant Atalay Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi ÇOCUĞA YAKLAŞIM Çocuk eğitiminde yaklaşım çocuğun ileriki yaşantısına tamamen akseder, ona yön verir. Çocuğun mutlu ya da mutsuz, başarılı ya da başarısız olması doğum öncesinden başlayarak, bebeklik ve erken çocukluğu takip eden süreçte şekil alır, bu durum ergenlik çağı sonuna kadar çok belirgin bir şekilde devam eder.
3
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Bu nedenle çocuğun ergenlik çağı sonuna kadar bulunan yetişme süreci içerisinde son derece dikkatli, özenli yetiştirilmesi onun bir ömür boyu taşıyacağı olumlu bir kişilik geliştirmesine yetecektir.
4
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocukta istenilen olumlu kişiliğin geliştirilmesi için çocuğun yetenekleri, ilgileri doğrultusunda yetiştirilmesi ancak onu anlamak, ona imkan sağlamak ve çocuk psikolojisine uygun davranmakla mümkün olur.
5
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi.DİKKAT Çocukluğunda sevgi ile büyütülen kişiler ileriki yaşamlarında çok enerjik olurlar. Aldıkları her işi en iyi şekilde ve sıkılmadan yaparlar..
6
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi.DİKKAT Sevgisiz büyüyen kişiler yaptıkları hiçbir işte kolay mutlu olamazlar, maymun iştahlıdırlar, sevgi yetersizliği oranında dirençleri azdır.
7
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Bu durum eğitim hayatına da aynen yansır, mutlu kişilikler her konuda daha dirençli oldukları gibi eğitim hayatlarını başarı ile sürdürürler,
8
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğun karnının doyurulmasından daha önemli olan şey çocuğun RUHSAL doyumudur. Sevgi çocuğun ruhsal yönden doyurulması için son derece gereklidir.
9
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi ETKİN DİNLEMEDE ALTIN KURALLAR Çocuk eğer bir sorununu anlatmak istiyor veya herhangi bir şikayette bulunmak istiyorsa:
10
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. 1. Çocuğunuzu dinlemek istediğinizi belirterek onu hemen dinlemeye alınız mümkün değilse en kısa zamanda dinleyeceğinizi belirterek görüşmek istediğiniz zamanı belirtiniz. ÖNEMLİ: Mümkünse o an görüşmeye alınız.
11
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. 2. Çocuğunuzu dinlerken onun sözünü kesmemeye özen gösteriniz,
12
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. 3. Çocuğunuzu dinlerken yaptığı hiçbir hataya kızmayınız, suçlamayınız, sadece anlattıklarını dinleyiniz ve dinlediğinizi vereceğiniz tepkilerle belli ediniz.
13
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. 4. çocuğun suçladığı kişi varsa onu siz de suçlamayınız, suçladığı kişiye karşı sözle dahi olsa şiddet içeren olumsuz bir tepki vermeyiniz,
14
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. 5. çocuğunuzu dinlerken onu anladığınızı belli ediniz. Konu ile ilgili daha çok şey anlatmasını sağlamaya çalışınız, çocuğunuz anlattığı sıkıntılı duygusal durumdan bahsederken ağlayabilir, bağırabilir veya gülebilir; bu tür duygu durumlarının engellenmemesine özen gösteriniz.
15
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğunuzu dinlemeniz onu anladığınızı hissettirmeniz, onunla ilgilenmeniz çocuğunuzun olumlu bir kişilik geliştirmesi için son derece gereklidir.
16
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Toplumda sıklıkla yapılan olumsuz şakalar çocuğunuzun belleğinde derin olumsuz izler bırakabilir onlara bu tür şakalar yapmayınız, yapılmasına izin vermeyiniz.
17
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. ÇOCUĞUNUZUN İYİ BİR GELECEĞE SAHİP OLMAINI İSTİYORSANIZ
18
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi 1.SPOR Çocuğnuzun ilgi duyduğu bir ya da birkaç spor dalı ile ilgilenmesini sağlayınız, Atletizm, voleybol, dağcılık, yüzme, tenis, futbol gibi ÇÜNKÜ:
19
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi SPOR Kişinin bedenen sağlıklı olmasını sağlamada çok önemli olduğu gibi, zihinsel aktivitelerini en üst düzeyde kullanabilmesini sağlar, karmaşık işlerin problemlerin daha kolay çözülmesine yardım eder. zeka üzerinde olumlu etki yaratır. kişinin daha kolay sosyalleşmesinde ciddi etki yaratır Günlük stresi insan benliğine zarar vermeyecek seviyede tutar veya tamamen yok eder.
20
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi.AYRICA. Çocuğunuzu her türlü sosyal etkinliğe yönlendiriniz, İzcilik, çeşitli sosyal amaçlı geziler, halk oyunları gibi.
21
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi 2.GÜZEL SANATLAR Çocuğunuzu güzel sanatların ilgi duyduğu alanlarıyla ilgilenmesini sağlayınız, Örneğin; Resim yapmak, Müzik aletlerini çalabilmek, Tiyatro oyunculuğu yapabilmek gibi sanatları öğrenmesi için kurslara gitmesini teşvik ediniz ÇÜNKÜ:
22
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Güzel sanatlar; kişinin kaba bir insan olmasından sıyrılarak daha insani davranışlar göstermesine; Hayattan daha çok zevk almasına Daha çok sosyalleşmesine Ayrıntıları daha kolay fark etmesine Toplumda daha yapıcı düşünmesine ve bunlar gibi olumlu birçok davranışın gelişmesine neden olur.
23
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi 3Kitap Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırınız; kitap okumak çocuğunuza kültürel birikim sağladığı gibi, çocuğunuzun olgun davranışlar göstermesi, daha çabuk sosyalleşmesi, derslerindeki başarısının artması, sınavlarda daha başarılı olması gibi sayılamayacak birçok olumlu gelişmeye neden olacaktır.
24
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğunuzun televizyon, bilgisayar başında geçen zamanları genellikle gereksizdir, veya fazladan harcanan zamandır,mümkün olduğunca TV ve bilgisayar başında geçen zamanı karşılıklı anlaşma ile kısıtlayınız
25
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğunuzun arkadaş çevresini gözleyiniz, mümkünse arkadaşlarının aileleri ile yakın ilişkilere giriniz.
26
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğa karşı yapılan en büyük hatalardan birisi de çocuğa sürekli müdahale etmektir. Ders çalış, şu saatte uyu, şunu ye, şu arkadaşınla oynama, v.s v.s Bu tür müdahaleler genellikle çocukta sıkıntı gerilim yaratır ve dolayısıyla tepki doğurur, dolayısıyla iletişime olumsuz etki eder.
27
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi.SEVGİ Çocuğunuza yeterince ve koşulsuz sevgi veriniz ve verdiğiniz sevgiyi net bir şekilde hissettiriniz, Unutmayın hiçbir şey çocuğunuza vereceğiniz sevgiden daha önemli değildir,
28
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Sevgiyi ileride oluşabilecek fiziksel ve psikolojik, duygudurum bozukluğu, antisosyal kişilik özelliği, kekemelik gibi psikolojik ve altını ıslatma gibi fiziksel birçok rahatsızlığın engellenmesi için önceden verilen ilaç gibidir. İfadesi mantığa uygundur.
29
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğunuz hangi yaşta olursa olsun onunla yaşına uygun oyunlar oynayın Ona her konuda destek olacağınızı hissettirin, yaptığı hataların sebeplerini hiçbir şekilde kızmadan anlamaya çalışın.
30
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Unutmayın ergenlik çağı sonuna kadar mutlu, huzurlu büyüyen çocuklar; ileriki yaşamlarında, başarılı, dengeli,sabırlı, çevresine duyarlı olmak gibi bir çok olumlu özelliği kişiliklerinde yansıtmaktadırlar.
31
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğun her türlü duygu, düşüncesini açıklamasına izin verilmeli, bu açıklamalar sırasında, öfkesine asla olumsuz tepki verilmemeli, nasıl öyle düşünürsün, aptalmısın, sapıkmısın gibi ifadeler asla kullanılmamalı,
32
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Uyarı: Çocuğunuzun olumsuz hiçbir yönünü başkalarının yanında söylemeyiniz. Çocuğunuza karşı tehditkar bir tavır içerisinde asla olmayınız
33
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Çocuğunuz hakkında her zaman olumlu ifadelerde bulununuz. Arkadaşlarınıza ve arkadaş çevrenize çocuğunuza güvendiğinizi onun her zaman doğruyu yapmaya aday bir kişi olduğunu ifade ediniz.
34
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Unutmayın çocuğunuz hakkında ne söylerseniz ona yönlendirmiş olursunuz, Çocuğunuzun birçok hatası olabilir, ama buna rağmen, sürekli olarak olumlu yanlarını ön plana çıkarınız
35
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi ŞİDDET Şiddet hiçbir zaman olumlu bir sonuç vermez, şiddet uygulanan çocuk o an bastırılmış görünebilir; fakat çocuğun duygusal durum bozukluğuna yol açar ki ileriki yaşamı için birçok yönde onarılmaz kişilik bozukluğu görülme ihtimalini artırırsınız.
36
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi. Şiddet aynı zamanda sevgisizlik de içerir, çocuğumu severim ama aynı zamanda da hata yaptığında döverim gibi ifadeler, sonucu bilinmeden söylenen, kültürel zaaafiyet ifade eden sözlerdi.
37
Kemal TAŞKIRAN İlköğretim Müfettişi aşağıda ifade edilen davranışlar iletişimde ciddi engeller yaratır..1. Çocuğun adına yorum yapmak 2.Alay etmek, lakap takmak 3.Verilen sözü tutmamak 4.Suçlamak, olumsuz eleştiride bulunmak 5. Öğüt vermek, nutuk çekmek 6.Emir vermek. 7.Gözdağı vermek 8.Ahlak dersi vermek, akıl vermek
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.