Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGülbahar Çetin Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN
2
Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)
MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü için bir .m dosyası oluşturur. Bu dosyada ara yüze koyacağınız bileşenlerin özellikleri eklenir. Bu dosyaların yapısına bakacak olursak;
3
Grafiksel Kullanıcı Arayüzü
MATLAB command prompt ta help dosya_adı yazdığınızda görüntülenecek yardım satırları, Bileşenlerin oluşturulması ve değişken tanımlamaları, GUI de olacak bileşenlerin oluşturulması, Bileşenler için “callback” ifadeleri, Kullanıcının yazacağı fonksiyonlar.
4
Öncelikle File-New-GUI tıklanarak GUIDE Quick Start penceresi açılır.
5
Burada yeni bir arayüz oluşturulabilir veya daha önce oluşturulan bir arayüzü açabilirsiniz.
Save on startup as işaretlenerek dosya adı ve yeri belirlenir.
6
Örnek Uygulama: Görüntüyü göstermek için iki axes,
Görüntü okuma, çıkış ve uygulama işlevleri için 3 tane push button, Bir tane Popup menu
7
Örnek Uygulama: Görüntüdeki bileşenleri hizalamak için Align Objects ikonuna tıklanır.
8
Örnek Uygulama: Alınan nesneler yerleştirildikten sonra yanda görüldüğü gibi olacaktır.
9
Örnek Uygulama: Her bir nesnenin üzerinde sağ tıklanarak açılan pencereden View Callbacks Callback komutu çalıştırılır.
10
Örnek Uygulama: Gelen pencere sağda görüldüğü gibi olacaktır.
Her bir nesne için yapılan bu işlemde, nesnelerin fonksiyon işlemlerine ulaşılır.
11
Örnek Uygulama: Nesnelerin isimlerini değiştirmek için, her bir nesnenin üzerine sol tıklanarak yanda görülen pencere elde edilir. Pencerede String yazan yere nesnenin ismi yazılır.
12
Örnek Uygulama: Popup menü üzerinde sol tıklandığında, gelen pencerede String komutu çalıştırıldığında sağdaki pencere ekrana gelir. Gelen pencerede popup menünün sahip olacağı değerler yazılır.
13
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Görüntü okuma butonuna yazılacak kodlar; Çıkış butonuna Exit komutu yazılması yeterlidir.
14
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Uygula butonuna yanda görülen kodlar yazılır.
15
Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri
Popup menüye yazılacak kodlar aşağıda görüldüğü gibi olacaktır.
16
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
GUI çalıştırıldığında yanda görüldüğü gibi olacaktır.
17
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
Cameraman görüntüsüne histogram eşitleme yapıldığında yandaki pencere elde edilir.
18
Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında
Cameraman görüntüsüne sobel kenar bulma yapıldığında yandaki pencere elde edilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.