KİŞİLERARASI İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SUNUM.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
BİTLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Kişilerarası İletişim ve Dinleme Duymak fiziksel bir süreçtir. Pasif bir yapıdadır. Dinlemek, Aktif bir süreçtir. Aktif çabayı gerektirir. Etkili bir iletişim için karşımızdakinin öncelik ve beklentilerine önem vermeliyiz dedik. Bunun gerçekleşebilmesi için karşımızdakini önce dinlemeliyiz. Kişiler anlaşılmak ve dolayısıyla konuşmak konusunda son derece arzuludurlar. Konuştuklarında karşılarındaki insanlar tarafından dinlenmek için eğitim alır, kendilerini geliştirirler. Ancak söz konusu dinleme olunca bu arzu kaybolur.

Dinlemede Sözsüz Davranışlar Dineleme sürecinde anlatıcıya sözsüz yolla mesajlar iletiriz. Etkin dinlemede en önemli unsur bu sözsüz mesajlardır. Etkili göz teması Konuşan kişiye dönük ve eğik olmak Rahat ve açık bir vücut pozisyonu Etkili jest ve mimikler Sesi etkili kullanmak Uygun anlarda gülümsemek Vücudumuz ve gözlerimiz başka bir konu ile ilgilenirken, kişiye devam et, seni dinliyorum gibi ifadeler söylememizin bir anlamı yoktur.

Dinleme Türleri ve Özellikleri Etkili Dinleme Türleri Katılımcı Dinleme Edilgin Dinleme Empatik Dinleme Yargısız ve eleştirel Dinleme Çözümleyici Dinleme Etkin/Aktif Dinleme Dikkatle Dinleme Yorumlayıcı Dinleme Etkisiz Dinleme Türleri Yetersiz Dinleme Kalıplanmış Dnleme Yüzeysel Dinleme Görünüşte Dinleme Seçerek Dinleme Duyguya Saplanarak Dinleme Savunucu Dinleme Tuzak Kurucu Dinleme

Etkili Bir Dinlemenin Temel Özellikleri Dikkat konuşmacıya ve anlattıklarına yönlendirilmelidir. Konuşmacının sözü kesilmemelidir. Konuşmacının anlattıkları hakkında tahminlerde bulunup şablonlar oluşturulmamalıdır. Vücut dili kullanarak, konuşmacıya dinlenildiği hissettirilmelidir. Varsa farklı düşünceler, anlatıcının söyledikleri bittikten sonra söylenmelidir. Dinleyici, anlatıcının dikkatini dağıtacak nesnelerle oynamamalıdır. Dinleyici konuşmacıyı dinlediğini ve anlamaya çalıştığını belirten sorular sormalıdır. Anlatıcı ne anlatıyor, niye anlatıyor. Bu anlatılanla verilmek istenen mesaj ne ? Konuşmacıya ve onun anlattıklarına özen göster Onu ve yaşadıklarını anla Bunları karşıdakine hissettir.

Etkili Dinleme Türleri Edilgin Dinleme Konuşmacının kabul edildiği, söz ve yorumlarla önünün kesilmediği, konuşmacının önünü açan bir dinleme modelidir. Çok uzun sürmesi halinde iletişimi kesebilir. Etkin Dinleme Bu dinleme biçiminde dinleyici geri bildirimlerde bulunur. Dinleyici kendi duygu ve düşüncelerini askıya alıp, karşısındaki kişinin duygularına, düşüncelerine ve anlattıklarına odaklanır. Etkin dinleme esnasında kişinin onaylandığı, yargılanmadığı, söylediklerinin önemsendiği belli edilerek daha fazla anlatması sağlanır. Etkin dinlemenin temel amacı empati olmalıdır. Bu iki dinleme biçimini sırasıyla ve etkili bir biçimde kullanarak, etkili bir dinleme süreci yaratabilir, karşı tarafın kendisi tam olarak açmasını sağlayabiliriz.

Etkili Dinleme Teknikleri Konuşmacının Anlatmak İstediklerini Başka Sözcüklerle Açıklamak Konuşmacıya Duygularının Anlaşıldığını İfade Etmek Konuşmacıya Sorular Sormak

Etkisiz Dinleme Türleri İletişim Sürecini güçleştiren dinleme türlerine Etkisiz Dinleme Türleri Adını veriyoruz. Yetersiz Dinleme Bilerek ya da bilmeyerek dikkatin karşı tarafta değil kendimizde olmasıdır. Kalıplanmış Dinleme Karşıdaki kişiyi anlamadan kendi hayatımızdan yaptığımız çıkarımlarla kişiyi dinlemek ve yorumlamak Yüzeysel Dinleme Derinlerde ya da anlam ve duygulardan çok yüzeydeki mesajlarla ilgilenir. Bazı durumlarda gerekli ve işlevseldir. Görünüşte Dinleme Derste hocayı dinliyormuş gibi yapan öğrencinin aklının facebook ya da instagramdan gelecek olan mesajda olması durumudurç Seçerek Dinleme Anlatıcının anlattıklarından sadece kendi işine gelen kısımlarının seçerek dinlenmesidir. Savunucu Dinleme Anlatılanları bir saldırı olarak algılayıp herşeyi savunma maksadıyla dinleyen kişinin tavrıdır. Tuzak kurucu Dinleme Karşısındaki kişiyi, ilgi ve dikkatle dinleyen kişinin niyeti kötü olabilir. Fikrini beyan etmeyerek ya da yanlış beyan ederek zarar vermeye çalışmaktadır.