Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Advertisements

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
HİPOTEZ TESTLERİ.
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
Uygulama I.
TEST VE MADDE ANALİZİ.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Merkeze Yayılma Ölçüleri
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.
Uygulama I.
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TEST İSTATİSTİKLERİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
STANDART SAPMA.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı = Grup ortalaması = Grup standart sapması 27.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı-Kullanıldığı Yerler Öğrencinin grup içindeki başarısı: Bir öğrencinin, grubun ne kadarından başarılı, ne kadarından başarısız olduğunu belirleme Z puanı kullanılır. Başarı bakımından karşılaştırma: Bir öğrencinin farklı derslerde aldığı puanlara göre hangi dersten daha başarılı olduğunun belirlenmesinde Z puanı kullanılır. 27.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı-Kullanıldığı Yerler -Öğrencinin grup içindeki başarısı- Örnek: Bir testte alınan puanların aritmetik ortalaması 40, standart sapması 5 bulunmuştur. Bu testte 45 puan alan Ali, sınıfın ne kadarından başarılı, ne kadarından başarısızdır? Z=1 bulunur. 27.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı-Kullanıldığı Yerler -Öğrencinin grup içindeki başarısı- 27.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı-Kullanıldığı Yerler -Öğrencinin grup içindeki başarısı- Z PUANI BAŞARISIZ BAŞARILI % 50 % 84 % 98 % 99.5 % 16 % 2 % 0.05 1 2 3 -1 -2 -3 % 50 % 16 % 2 % 0.05 % 84 % 98 % 99.5 27.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı-Kullanıldığı Yerler -Başarı bakımından karşılaştırma- Örnek: Veli’nin en başarılı olduğu ders hangisidir? Dersler Veli’nin notları X Ss Z Başarı Sırası T Matematik 65 70 12 (65-70) /12= -0.41 3 45.9 Türkçe 60 50 8 (60-50)/8= 1.25 1 62.5 Fizik (65-70)/8= -0.62 4 43.8 Kimya 15 (60-50)/15= 0.66 2 56.6 27.04.2017 Madde Analizi

Madde Analizi Madde güçlük indeksi Madde ayırıcılık gücü indeksi 27.04.2017 Madde Analizi

Alt-Üst Grup Yöntemiyle Madde Analizi Doğru cevaplar 1, yanlış ve boş cevaplar 0 olarak puanlanır Öğrencilerin toplam test puanları bulunur Test puanları göre büyükten küçüğe doğru sıralanır. Test puanlarının en yüksek % 27’lik grubu ile en düşük % 27’lik grubu seçilir ve bunlar üst-grup ve alt grup olarak isimlendirilir. Öğrenci sayısının az olması (önerilen; en az 100 kişi) durumunda kağıtlar ikiye bölünür. İlk % 50 si üst, son % 50’si alt grup olur. Kağıtların tamamı analize dahil edilir. Her bir soru için; sorunun seçeneklerine verilen cevapları gösteren bir tablo hazırlanır. 27.04.2017 Madde Analizi

Madde Güçlük İndeksi Madde güçlük indeksi (Pj) (0,1): Bir soruyu doğru cevaplayan öğrenci sayısının, tüm öğrenci sayısına oranıdır. Madde güçlüğü, sorunun zorluk düzeyi olarak değerlendirilir. 0 ile 1 arasında değer alır 1’e yaklaştıkça soru kolaylaşır. 0’a yaklaştıkça zorlaşır. Başarı testlerinde bunun, 50 civarında olması arzu edilir. 0.00-0.29………zor soru 0.30-0.69………normal soru 0.70-1.00………kolay soru 27.04.2017 Madde Analizi

Madde Ayırıcılık gücü indeksi Madde ayırıcılık gücü indeksi (rjx) (-1, +1): Söz konusu sorunun başarılı öğrencilerle başarısız öğrencileri ayırt edebilme gücünü gösterir. Bulunan değer; 0’dan küçükse: madde atılır 0.00-0.19 arasında: madde zayıftır, atılır 0.20-0.29 arasında: madde düzeltilerek alınır 0.30-0.39 arasında: madde iyidir. Düzeltilerek alınır 0.40 ve üstü: madde çok iyidir. Kullanılır. 27.04.2017 Madde Analizi

Madde Analizi Tablosu A B C D Toplam Üst Grup 20 14 8 50 Alt Grup 10 12 28 24 100 Seçenekler Gruplar Doğru cevap: A 27.04.2017 Madde Analizi

Formüller Madde Güçlük İndeksi: Ayırıcılık Gücü indeksi: Dü: Maddeyi üst grupta doğru cevaplayanların sayısı Da: Maddeyi alt grupta doğru cevaplayanların sayısı N: Alt ve üst gruptaki toplam öğrenci sayısı n: Alt ya da üst grubun öğrenci sayısı 27.04.2017 Madde Analizi

Hesaplama Madde güçlük indeksi: Madde ayırıcılık gücü indeksi: Yorum: 0’a yakın olduğu için zor bir madde Yorum: Ayırıcılık gücü düşük olduğundan madde düzeltilmelidir 27.04.2017 Madde Analizi

Testin Ortalama Güçlüğü P= Aritmetik ortalama / Testten alınabilecek en yüksek puan P= Soruların güçlük indeksleri toplamı / Soru sayısı Bu; aynı zamanda öğrencinin ve sınıfın mutlak başarı oranıdır. Hedeflerin gerçekleşme oranıdır. 27.04.2017 Madde Analizi

Ölçmede Standart Hata Standart hata: ölçülen özelliğin gerçek değeri ile gözlenen ölçme sonucu arasındaki farktır. Ölçme işlemine karışan tesadüfü hatadır. Örnek: Ambalaj kutuları üzerinde bulunan (200+-10 gr.) 27.04.2017 Madde Analizi

Eğitimde Standart Hata Hesabı Standart hata: gerçek puanın hesabında kullanılır. Gerçek puan= ölçme sonucu+-standart hata Standart hata=standart sapma√1-güvenirlik katsayısı Örnek: Sınavdan 75 alan bir öğrenci için, standart hatasını +- 2 dersek gerçek puan aralığı 73-77 dir. 27.04.2017 Madde Analizi

Eğitimde Standart Hata Hesabı Standart hatanın; standart sapma, güvenirlik katsayısı ile olan ilişkisi: Sorularda; Standart hatanın en yüksek olduğu testin bulunması isteniyorsa; seçeneklerde standart sapması en yüksek, güvenirlik katsayısı en düşük olandır. Standart hatanın en düşük olduğu hangisidir diye soruluyorsa; seçeneklerde standart sapması en düşük, güvenirlik katsayısı en yüksek olandır. 27.04.2017 Madde Analizi

Eğitimde Standart Hata Hesabı Olasılık Gerçek puan % 68 % 95 % 99 G= ölçme sonucu +- (1*Standart hata) G= ölçme sonucu +- (2*Standart hata) G= ölçme sonucu +- (3*Standart hata) Örnek: Güvenirlik katsayısı 0.75 olan bir testin, standart sapması 2 ise bu testten 80 alan bir öğrencinin gerçek puanı %68, %95, %99 olasılıkla kaçtır? 27.04.2017 Madde Analizi