VERİMLİ ÇALIŞMA ve MOTİVASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Yaptığımız iş ne olursa olsun, o işi aşkla yapmalıyız… Rehber öğretmen Zeliha ATAŞCI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
Verimli Ders Çalışma Semineri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ ÇALIŞMA ve MOTİVASYON

BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Mükemmeliyetçilik:Hiç kimse mükemmel değildir. Çalışmaya kendinizi tanıyarak başlamanız bir çok sorunu baştan çözmenizi sağlayacaktır. Bunu yaparken gerçeklikten ve dürüstlükten uzak kalmamalısınız. Düşük Benlik Algısı: Geçmişten getirdiğiniz eksiklikler başarınızı olumsuz yönde etkileyebilir.Bunun farkında olmanız gerekir. Benliğinde eziklik,eksiklik hisseden kişiler beden enerjilerini içe atımlarına harcarlar ve çabuk yorulurlar.

Güncel Problemler: Ergenlik,aile,çevre,okul vb Güncel Problemler: Ergenlik,aile,çevre,okul vb. şekillerde problemleriniz olabilir. Bunları ya hemen çözmeli,yada tamamen ertelemelisiniz. Gerekirse yardım almalısınız. Psikolojik Problemler: Kaygı,stres,konsantrasyon problemleri,yüzeysel,kısa,çatışmalı ilişkiler vb. şeklinde kendini gösterir. Psi.Dan.,Psiko.Psikytr. Servislerinden yardım istenilmelidir. Akademik Problemler: İlköğretim ve lisenin ilk yıllarından gelen eksiklikleri bilinçli olarak telafi edin.Okul ve kendi çalışma programlarınızı paralel tutarak en yüksek verimi almaya çalışın. Bunun için sistemli,bireysel ve ekip çalışması yürütün.

Vücut Direnci: Enerjinizin %60 ını yaptığınız işe harcamalısınız Vücut Direnci: Enerjinizin %60 ını yaptığınız işe harcamalısınız. Aksi halde direnciniz azalır.%40 ise vücut sistemlerini korumaya yönelik olmalıdır. Çabuk yorulma,bıkkınlık,umutsuzluk,karamsarlık….vb. durumlar varsa derhal enerji düzenlemesine gitmelisiniz. Spor,yürüyüş,çeşitli form tutma ..çalışmalarıyla vücudunuzu,zihninizi,diri tutun. Aşırı baskılı vücut verimsiz olacaktır. Hiçbir şey sizden ve sağlığınızdan önemli değildir. Buna göre kendinizi değerlendirin.

Çalışmadan gelen başarı başarı değildir. Sonuçlar :Sizler çalışma sistemi içinde ne gerekiyorsa önce yapın sonra ise sonuçları ne olursa olsun kabul edin. İstediğiniz sonuçları alamadıysanız neyi yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Kendinizi şanslı insanlar olarak görmeyin, şansa güvenirseniz tembelleşirsiniz. Eğer çalışırsanız şans kendiliğinden size yardım edecektir. Çalışmadan gelen başarı başarı değildir.

Ders Çalışmak İstemiyorsanız Birçok Sebep Bulabilirsiniz Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz, Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için, Bir diğer gün hava içinizi kararttığı için, Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.

HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

“Başarılı Olmanın Kuralları Vardır” Sebepleri dışarıda değil, içeride aramak gerekir. Harekete geçmesi gereken en büyük araç;

Başarıyı elde eden insanların özellikleri: mevcut şartlardan şikayet etmeyen, pişmanlık duymak yerine problemlere gerçekçi çözüm arayıp bulmaya çalışan, sebepleri dışında değil kendi içinde arayan sorumluluğunun bilincinde olan, kendine güvenen, sabırlı, gerçekçi, yaşama umutla bağlanan, zamanını amaçları doğrultusunda kullanan, önemliyi ve önemsizi birbirinden ayıran, çalışması gerektiğinin bilincinde olan ve bu noktada kendinde o gücü görebilen kişilerdir.

Başarılı Olmanın Önündeki Engeller Kendinize olan inancınızı yitirmek Sadece belirli derslere çalışıp diğer dersleri bırakmak Bir dersi veya konuyu çok iyi bildiğinizi zannetmek Zorlandığınız derslerin bir kenara bırakılması Müzik eşliğinde ders çalışmak Aşırı derecede kaygılanmak Yatakta uzanarak ders çalışmak Çalışma anında hayallere dalmak Birilerine hayır diyememek

Sürekli mazeretler üretmek Belirli bir hedefin olmaması Plansız ve programsız çalışmak Amaçların ve önceliklerin belirlenmemesi Televizyon ve bilgisayar hastalığından kurtulamamak Ayrıntıların içerisinde boğulmak Kendinizi sürekli başkasıyla kıyaslamak Düzenli bir şekilde ders tekrarı yapmamak Çevre beklentisinin yüksek olması Yanlışlardan ders almayıp noksanlarınızı giderememek.

Nasıl ders çalışmalıyız? sorusunu cevaplamadan önce , Niçin ders çalışmalıyız ? sorusunun cevabını bulmalıyız .

Amaç-Hedef Belirleme Gideceği yeri belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar etki etmez. Amaçlar-Hedefler, düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur.

21.Yüzyılın cahilleri okuma-yazma bilmeyenler değil, öğrenmeyi öğrenemeyenler olacaktır Nasıl çalışmak gerektiğini bilmek, öğrenmeyi öğrenmektir. Bu bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.

Organizasyon İlişkilendirme Öğrenme üç aşamada gerçekleşir Uzun Süreli Hafıza Kısa Süreli Hafıza (aktif hafıza) Duyu organları Öğrenme Organizasyon İlişkilendirme Görme, Duyma, Dokunma Hatırlama

ANLAMAK ÖĞRENMEK DEMEK DEĞİLDİR. Algılama Kayıt etme Hatırlama ÖĞRENMEK=

NASIL ÖĞRENMEKTEYİZ ? % 1 tad alarak, % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz.

DİNLEMEK VE NOT TUTMANIN ÖNEMİ Sadece duyuyor olmamız, aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME, dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. DUYMAK ile DİNLEMEK arasındaki farkı iyi bilmek gerekir. Bir öğrenci, ders sırasında işittiklerini, ders sonunda hatırlamıyorsa , derste anlatılanları dinlememiş demektir.

DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız. Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” Çalışma Odası ve Masası

Çalışma odasında neler yapılmamalı ? 1- Gazete-dergi vb yayınlar okunmamalı 2- Tv-müzik-bilgisayar kullanılmamalı 3- Yeme-içme olmamalı 4- Yatarak-uzanarak ders çalışılmamalı

PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku

GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı.......kolaylaştırır. Güven ve motivasyon sağlar.

İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Önemli olan programın uygulanabilir olup olmadığıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ve test çözümüne ayrılmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz

YÜKSEK SESLE OKUMANIN YÜKSEK FAYDALARI VAR Yüksek sesle okuyun Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın

En dinç olduğun zaman En zor derslere çalış

Yazılılara Çalışırken Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız

TEKRAR ETME Konu dilimlere ayrılmalı ( 30-45 dk) o dilim bittiğinde 10-15 dk lık bir tekrar hemen vakit geçirmeden yapılmalıdır. Bugün çalıştığınız bölümlerin tekrarını özellikle yatmadan önce yapmayı ihmal etmeyin. Unutma, en az uyku anında olmaktadır. Konunun yerleşmesi isteniyorsa bir gün sonra yeniden tekrar edilmelidir. (Bu tekrar birkaç dakikalık bir sürede bitecek şekilde olabilir) Haftalık ve aylık tekrarlar beyninize bu bilgiyi tekrar kullanacağı mesajını vererek bilginin daha uzun süreli olarak hafızaya kaydedilmesine zemin hazırlar.

Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

Zihnin dağılmasına yol açan iç sebepler; HAYAL KURMAK Çalışmaya başladığınızda hayalleriniz sizi içine alıyor ve çalışmanızı engelliyorsa size iki farklı yol önereceğiz; Birincisi böyle bir durumla karşılaştığınızda kurmak istediğiniz hayali kendinize bir ödül olarak verin. “Bu ders çalışma seansımı tamamladığım zaman, 10 dk. hayal kuracağım” Ders çalışırken hayale dalarsanız ve bunu kendinize ödül olarak verecek şekilde erteleyemiyorsanız, ikinci önerimiz kurduğunuz hayale devam etmeniz ve bitirmenizdir. Hayalinizi bitirip tekrar dersinize dönün. Bu hayallerin geri gelmesini önlemenin bir yoludur Beş-on dakika gibi makul bir süre sonra derse dönemediğinizi fark ederseniz, yeniden kalkın yürüyün, hafif fizik egzersiz hareketleri yapın, kendinizi, zihninizi ve havanızı değiştirin

ENDİŞELER Zihnin dağılmasına yol açan bir başka sebep endişelerdir. “Bu sınavda başarılı olabilecek miyim?” “Ya başaramazsam, annemin-babamın yüzüne nasıl bakacağım?” “Arkadaşlarım benden çok çalıştı, ben tam hazırlanamadım...” “Bu iş olmayacak galiba...” “Çalışacak bunca konu var, hiç zaman kalmadı. Mahvoldum, gibi olumsuz düşünceler, endişe ve kaygı düzeyini arttırarak başarıyı düşüreceğinden; “Bu düşünceler benim çalışmamı kolaylaştırıyor mu?” “Bu düşünceler amacıma hizmet ediyor mu?” “Bu düşünceler bana yardımcı oluyor mu?” gibi soruları kendi kendimize sormamız gerekiyor. Bu sorulara verilecek cevap “Hayır” olduğuna göre, yapılacak olan bu düşüncelerden uzaklaşıp çalışmaya yönelmektir.

BAŞARIYI HEDEF ALIN ; MÜKEMMEL OLMAYI DEĞİL !... YANLIŞ YAPMA HAKKINIZDAN VAZGEÇMEYİN. VAZGEÇERSENİZ YENİ ŞEYLER ÖĞRENME VE GELİŞME OLANAĞINI KAYBEDERSİNİZ !...

BAŞARININ ÖZETİ M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.