ADJECTIVES AND ADVERBS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
Advertisements

COMPARISON of ADVERBS Zarfların karşılaştırması
COMPARISON of ADVERBS Sample SENTENCES “Örnek cümleler”
THE PRESENT PERFECT TENSE
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
İNGİLİZCE PREFIXES PREFIXES (ÖN EKLER).
SIMPLE PRESENT TENSE.
CONDITIONALS (IF CLAUSES) Type -1
SUPERLATİVES .Süperlativelerde en az 3 şeyi karşılaştırılır.
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
Adjectives / Sıfatlar Adverbs / Zarflar
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
Click to add title in here
COMPARATIVES and SUPERLATIVES
UNIT FIFTEEN Health and Sports
DEFINING RELATIVE CLAUSES
ADJECTIVES (SIFATLAR)
ZARFLAR ADVERBS.
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Ayşe Müzeyyen Tozluoğlu İlköğretim Okulu
İNGİLİZCE SO THAT / IN CASE
ADJECTIVE WITH PREFIXES(dis,im,ir,un,il)
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
ADVERBS TAG QUESTIONS EXERCISES
Yabancı Dil- II Bölüm - 4.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
ADJECTIVE + preposıtıon combınatıons ( SIFAT + EDAT kombinasyonları)
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
SIMPLE PRESENT TENSE ZAMAN İFADELERİ (Tıme Expressıons)
COMPARATIVE ADJECTIVES.
İNGİLİZCE TOO / ENOUGH TOO / ENOUGH.
Adverbs.
BECAUSE, BUT (ÇÜNKÜ,AMA)
Sıfat olan kelimeler ismi, Zarf olan kelimeler de fiili
POSSESSIVE PRONOUNS.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
 The water is cold.  Everything became clear.
Expressing Daily Routines
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
ADJECTIVES (SIFATLAR) ©2016 ingilizcebankasi.com.
SUPERLATIVE FORMS OF ADJECTIVES
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
SO THAT IN ORDER THAT IN ORDER TO IN CASE. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that:
İNGİLİZCE GRAMER SIMPLE PRESENT TENSE TO BE (OLMAK FİİLİNİN GENİŞ ZAMANI) GRAMER ANLATIMI ALIŞTIRMA.
AD:TÜLİN SOYAD:KAYA SINIF:7/B NO:168 KONU:COMPORİTİVE.
(YAPABİLİRİM/YAPAMAM)
COMPARATIVE ADJECTIVES.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
COMPARATIVES ! İki kişi veya iki nesneyi bir özellik açısından karşılaştırırken kullanılır. The rabbit is fast. The turtle is slow. The rabbit is faster.
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
SIFATLAR.
Welcome to our competition.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
UNIT 5 TELEVISION PAGE 28 PAGE 29 PAGE 30 PAGE 31 PAGE 112 PAGE 123.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
CONDITIONALS TYPE
© THIS IS NURCAN AKALTUN’S WORK BU BİR NURCAN AKALTUN ÇALIŞMASIDIR.
THE PRESENT CONTINUOS TENSE
Bütün öğrencilerimize başarılar diliyorum..
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
AS AS NOT AS AS COMPARISONS.
CONDITIONALS TYPE
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
Sunum transkripti:

ADJECTIVES AND ADVERBS Yabancı Dil - II

örnek verecek olursak; Adjectives (sıfatlar), ismi tanımlamak, özelliklerini belirtmek, bilgi vermek için kullanılırlar ve önünde kullanıldıkları ismi nitelerler. örnek verecek olursak; short (kısa), long (uzun), high (yüksek), tall (uzun), nice (güzel), ugly (çirkin), lazy (tembel), hard-working (çalışkan) gibi kelimeler sıfattır. -He is a slow player. (O yavaş bir oyuncudur.) -Jack is a short boy. (Jack kısa bir çocuktur.) -She is a lazy student. (O tembel bir öğrenci.) Yabancı Dil - II

Sıfatlar be, look, seem gibi fiillerden sonra kullanılır. Your pencil is long. (Senin kurşunkalemin uzun.) Oya looks tired. (Oya yorgun görünüyor.) His computer is new and expensive. (Onun bilgisayarı yeni ve pahalı.) This bus seems comfortable. (Bu otobüs konforlu görünüyor.) Yabancı Dil - II

Quick (hızlı) quickly (hızlıca), Adverbs (zarflar), fiili niteler, işin nasıl yapıldığını anlatır. Bu bölümde adverbs of manner (durum zarfları)nı öğreneceğiz. Bu tür zarflar, sıfatların sonuna getirilen - ly eki ile türetilir. Quick (hızlı) quickly (hızlıca), careful (dikkatli) carefully (dikkatlice), easy (kolay) easily (kolayca), noisy (gürültülü) noisily (gürültüyle, gürültülü bir şekilde), hungry (aç) hungrily (açlıkla, aç bir şekilde), safe (güvenli) safely (güven içinde, güvenli bir şekilde) gibi örnekler verilebilir. Yabancı Dil - II

Mehmet learns English easily. (Mehmet İngilizce’yi kolayca öğrenir.) You must drive your car carefully. (Arabanı dikkatli kullanmalısın.) Yabancı Dil - II

►happy - happily - She is a happy girl. (O mutlu bir kızdır ►happy - happily  - She is a happy girl. (O mutlu bir kızdır.) - She is dancing happily. (O mutlu bir şekilde dans ediyor.) ► sad - sadly  - My dad is very sad today. (Babam bugün çok üzgün.) - The singer is singing sadly. (Şarkıcı üzgün bir şekilde şarkı söylüyor.) ► quick - quickly  - John is a quick player. (John hızlı bir oyuncudur.) - John plays basketball quickly. (John hızlı bir şekilde basketbol oynar.) ► bad - badly  - Some students are really bad. (Bazı öğrenciler gerçekten çok kötü.) - Some students behave badly in the classroom. (Bazı öğrenciler sınıfta kötü davranıyorlar.) Yabancı Dil - II

Bu kurala uymayan irregular adverbs (düzensiz zarflar) da vardır. Fast, hard, late, early kelimelerinin sıfat ve zarf halleri aynıdır. He is a fast runner. He runs fast. Good ---- well He is a good swimmer. He swims well. Birinci cümlede “good” ismi nitelerken "well" fiili nitelendiriyor. Standart kurala göre good sıfatı zarf olduğunda goodly olması gerekmektedir. Fakat düzensiz olduğu için tüm kurallardan bağımsız olarak değişmektedir. Yabancı Dil - II

Genelde -ly ile biten kelimeler adverb ( zarf ) olur Genelde -ly ile biten kelimeler adverb ( zarf ) olur. Fakat -ly ile biten sıfatlar da vardır. lovely, lively, lonely, lowly, likely, elderly, timely, silly kelimeleri zarf değil sıfattır. She is a lovely girl. He is a lonely man. Jack is a sily boy. Yabancı Dil - II

A) Write what the underlined word is; adjective or adverb: EXERCISES A) Write what the underlined word is; adjective or adverb: 1. Fast runners win races. …… adjective ……. 2. Mathematics is difficult. ……………………. 3. She’s a good typist. ……………………. 4. She behaved rudely to her boss. ……………………. 5. You’ve done well in your test. ……………………. 6. The clowns are very funny. ……………………. 7. She’s a pretty girl. ……………………. 8. He runs fast. ……………………. 9. Ann is very sad. ……………………. 10. She plays the piano beautifully. ……………………. 11. Father is very busy in his office. .…………………… 12. The doctor arrived immediately. ……………………. Yabancı Dil - II

B) Underline the correct item: He left the room quiet / quietly. Jane works hard / hardly. He’s a very nice / nicely man. The sun is shining bright / brightly. Smoking is bad / badly for your health. She behaves very good / well. He always dresses smart / smartly. He shouted angry / angrily at me. This chair is comfortable / comfortably. He smiled sad / sadly. You drive very slow / slowly. Yabancı Dil - II

C) Complete these sentences: - There was some heavy rain last night.   - There was some heavy rain last night. Yes, it rained very ….. heavily. ………………… - James has a loud voice. Yes, he always talks very ……………………….. - Isn’t the teacher angry! Yes, he’s shouting very …………………………. - Angela’s very happy today! Yes, she’s laughing very ………………………… - The telephone rang in the middle of the night. Nick was very sleepy. He answered it very …………………………….. - Kate likes playing slow music. Yes, she’s playing this piece very ………………. Yabancı Dil - II