BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
21. Yüzyıl becerileri.
REHBERLİK.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
KONU:okul öncesi eğitim
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ANNE BABALARIN ENGELLİ ÇOCUĞA OLAN DUYGULARI VE GELİŞTİRDİKLERİ DAVRANIŞLAR O zaman beklentiniz şu olmalı; IQ kaç olursa olsun; 1. Çocuğunuzun mutluluğu…
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KAYNAŞTIRMA.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme. BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR

BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya da çok düşük olmaması önemlidir. Uygun beklentiler oluşturmak öğretim yapmanın önemli bir bölümüdür.

NEDENLER VE ÖĞRETİM Öğretmenlerin akılda bulundurmaları gereken en önemli nedensel etmenler, okulda olan bitenlerdir; okulda olanlara odaklanarak bunlar hakkında bir şeyler yapabilecek olduklarıdır.

Diğer nedensel etmenler de önemli olabilir ancak öğretmen genellikle bunlara yönelik pek bir şey yapamaz. NEDENLER VE ÖĞRETİM

DAVRANIŞI TANIMLAMAK, ÖLÇMEK VE DEĞERLEMEK Aslında, yeterli öğretim uygulamaları doğrudan gözlemi ve davranış ölçümünü gerektirir. Öğretmenler öğrencinin davranışını tanımlamalı, ölçmeli ve değerlemelidir.

ÇALIŞMA, OYUN, SEVGİ VE EĞLENCE Öğretmenler öğrencilere; çalışmanın, oyunun, sevginin ve eğlencenin birbiriyle ne şekilde bağlantılı olduğunu öğretmelidir.

Bu, oyun oynamanın genellikle çalışmayı izlediğini, çalışmanın oldukça ödüllendirici ve eğlenceli olabileceğini ve şefkat göstermenin ve almanın doyum veren bir deneyim olduğunu öğrenmeyi içerir. ÇALIŞMA, OYUN, SEVGİ VE EĞLENCE

MODEL OLMA VE ÖZ DENETİM Öğrencilerle doğrudan, dürüst iletişim çok önemlidir.

DOĞRUDAN, DÜRÜST İLETİŞİM Öğretmenler ayrıca iyi öz denetim modelleri sunmalıdır.

KÜLTÜREL FARKLILIKLAR Kültürel çeşitlilik yaşama değer katar ve öğretmenler gerekli akademik becerileri öğretirken aynı zamanda kültürel çeşitliliğin kabulünü de öğretmelidirler.

ÖZEL EĞİTİMİN İŞİ: ÖĞRETİM Öğretmenler özel eğitimin en önemli işinin etkili öğretim olduğunu akılda bulundurmalıdır ve bunu yaparken de özel eğitimciler olarak çalıştığımız öğrencilerin ve ailelerin yardım kadar şefkate de gereksinim duyan gerçek bireyler olduğunu unutmamalıdır.

GEÇMİŞ VE GELECEK Öğretmenlerin ayrıca geçmişin, gelecekte olacakları etkilediğini anlamaları da gerekmektedir.