Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Güray KERA
Advertisements

Hazırlayan: Güray KERA
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
SATRANÇ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Hazırlayan: Güray KERA
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Hazırlayan: Güray KERA
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
HANGİ OYUNLARI OYNUYORUZ
10.Hafta istatistik ders notlari
Nesneye Dayalı Programlama
Kale ve Filin Özellikleri
Şah ve Vezirin Özellikleri
SATRANÇTA BERABERLİKLER
Hazırlayan: Ferid Mövsümov Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şahin Emrah.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
GO Uzak Doğu'nun kadim ve bilge oyunu 1.
SATRANÇ TAHTASI.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi Tic Tac Toe Oyun Projesi
Oyunlar.
HANOİ KULELERİ.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Simpleks Yöntemi.
Saldırı hazırlamak Öğretmen: GÜRAY KERA.
Algoritmalar ve Programlama I Ders 2: Akış Diyagramları
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
NOTASYON SATRANÇ ÖĞRENİYORUM.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Strateji Oyunları.
Floyd Algoritması Floyd Algoritması Dijkstra algoritmasının daha genel halidir. Çünkü şebekedeki herhangi iki düğüm arasındaki en kısa yolu belirler. Algoritma,
Yapay Zeka Desteği ile Parfüm Öneri Sistemi
Oyunlar. Giriş YZ da oyunlar 3 sınıfa ayrılarak incelenir. – Rasgele sonuçlu (tavla vb) – Ustalık gerektiren (futbol, golf vs) – Stratejik (satranç,dama,
SAĞLIK VE GÜVENLİK İŞARETLERİ
Sporlar Voleybol Futbol Basketbol Tenis. Spor İle İlgili Bilgi Öğrenmek İçin Evet’e Basın Çıkmak İçin HAYIR’A BASIN.
Şah çekmek Öğretmen: GÜRAY KERA. Şaha yapılan saldırı hamlesi ‘’Şah çekme’’ olarak bilinir.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇ .
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
İleri Algoritma Analizi
Briç Oynamayı Öğrenmek
DERİN ÖĞRENME UYGULAMA ALANLARI
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Halka Üçgen Doğru Petek oyunu kuralları:
Oyun Genel Kuralları 7. Bir taş oyun boyunca bir çok kez renk değiştirebilir. 3. İlk 4 taş ortadaki şekildeki gibi 4 kareye yerleştirilmelidir Her.
TERS KALE.
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
Futbolda en çok karşımıza çıkan kurallar
Sunum transkripti:

Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi Yavuz Kömeçoğlu Çetin Oktay Nilgün İncereis Levent Yıldız Yrd. Doç. Dr. Aslı Uyar Özkaya

Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması XoX Oyunu Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farkılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence tahta oyunu Douglas Reuter tarafından 1970'li yıllarda iki yıllık bir süre içerisinde icat edildi. Reuter ilk olarak oyuna "Sequence five" ismini verdi. Jax Ltd. şirketine Sequence oyunu ve varyasyonlarını özel olarak üretme, dağıtma ve satma lisansı verdi. Oyun ilk 1982 yılında satışa çıkarıldı. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Oyun tahtası 10x10 luk karalere ayrılmıştır. Her bir kareye 2 standart iskambil kağıdı destesinin kartlarının resimleri bulunmaktadır. Her destede bulunan Vale’ler ve Joker’ler tahtada yer almaz. Tahtanın 4 köşesi ise herkesin kullanabileceği Joker köşelerdir. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Oyunculara dağıtılmak üzere 150 poker taşı dağıtılır. (50 mavi, 50 yeşil, 50 kırmızı) Jokerleri hariç iki standart tam deste kart hazır bulunur. Oyun çok oyunculu ve takım halinde oynanabilir. Kalan kartlar, yeni kartların çekileceği desteği oluşturmaktadır. Her takımın oyuncularının taşları aynı renk olmalıdır. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Oyun dağıtıcının solundaki kişi ile başlar. Sırası gelen oyuncu 1 kart seçip oynadıktan sonra o kartı kullanılan kartların arasına açık şekilde koyar. Seçilen kartın oyun tahtası üzerindeki yerine oynayan takımın renginden bir taşı koyulur ve desteden yeni bir kart çekilir. Amaç dikey, yatay veya çapraz olarak 5 tane aynı renk taşı dizmektir. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Oyun tahtasının 4 köşesi özel noktalardır. Vale'ler veya Bacak'lar (J veya Jack) özel kartlardır. Siyah Vale'lerden birini oynanarak istenilen yere istenilen bir taş koyulabilir. Kırmızı Vale'ler kullanılarak rakibin bir taşı olduğu yerden kaldırılabilir. Kaldırılan taşın yerine aynı oyun sırasında bir taş koyulamaz. Eğer bir taş tamamlanmış 5'li bir dizenin parçasıysa bu taş kaldırılamaz. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Eğer elinizdeki kartın yeri doluysa ve oraya koyulmuş bir taş varsa "Ölü kart" diye belirterek kartı kullanılan kartlar arasına koyup yeni bir kart çekebilirsiniz. Ardından sıranıza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. 2 takım ile oynuyorsanız 2 tane beşlik dize tamamlayan oyunu kazanır. 3 takım ile oynuyorsanız 1 tane beşlik dize tamamlayan oyunu kazanır. Bir takım oyunu kazanana kadar devam eder. Eğer kartlar biterse kullanılan kartlar dağıtılır. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Minimax Ağaçları Bilgisayar mühendisliğinde, yapay zeka konusunda kullanılan bir karar ağacı türüdür. Temel olarak sıfır toplamlı bir oyunda, yani birisinin kaybının başka birisinin kazancı olduğu (veya tam tersi) oyunlarda karar vermek için kullanılışlıdırlar. Minimax ağacı basitçe kaybı asgariye indirmeye (minimize etmeye) ve dolayısyıla kazancı azamiye çıkarmaya (maksimize etmeye) çalışır. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Minimax Ağaçları Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

XoX Oyunu Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar XOX oyunu (veya Tic Tac Toe) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

... Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar ... Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

... ... Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Puanlama Sistemi Sequence de Minimaks Diğer Oyunlar ile Farklılıklar ... ... Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sequence Şans faktörü içerir. Tüm olası hamleleri hesaplamaz zordur. İstenilen herhangi bi yere hamle yapmak mümkün değildir. Blöf yapma yoktur. Diğer benzer oyunlar Dama ve santranç sanş faktörü içermez. Dama veya XoX de tüm olası hamleler hesaplanabilir. Poker de blöf yapılabilir. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sonuç Tarihçesi Oyun Kuralları Minimaks Algoritması Yapay Zeka Algoritma Adımları Diğer Oyunlar ile Farklılıklar Sonuç Oyunu 100 kere oynayan 5 oyuncunun kazanma durumu   O YZ Oyuncu 1 32 68 Oyuncu 2 35 65 Oyuncu 3 45 55 Oyuncu 4 38 62 Oyuncu 5 42 58 Ortalama 38.4 61.6 X: Oyuncu YZ: Yapay Zeka Ortalama değeri 38.4, Standart sapma değeri 5.2 dir. Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi

TEŞEKKÜRLER Yavuz Kömeçoğlu (komecoglu.yavuz@gmail.com) Çetin Oktay (cetinokty@hotmail.com) Nilgün İncereis (nilgun.incereis@okan.edu.tr) Levent Yıldız (dev.levent.yildiz@gmail.com ) Yrd. Doç. Dr. Aslı Uyar Özkaya (asli.uyar@okan.edu.tr) Sequence Oyununun Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi