Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
Eğiticiler İçin Probleme Dayalı Öğrenim Kursu
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
İNSAN DAVRANIŞLARININ MOTİVASYONU
Proje Yönetiminde Ekiplerin Motivasyonu
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
MOTİVASYON.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
PERFORMANS VE MOTİVASYON
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Bölüm 7 Motivasyon.
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
. Hafta.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
MOTİVASYON.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Probleme Dayalı Öğrenme
Toplam Kalite Yönetimi
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Psikolojik Destek Programı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 2. KONU: KİŞİLİK ve SPOR
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
OKULDE BİREYLER SAA.
Türk anne-baba grup eğitimi Pozitif Davranış İdaresi’ne Başlangıç
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
ÖĞRENME.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İKNA SÜRECİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı

EKİP………. ………….., ortak norm ve davranış ilkelerini paylaşan, aralarında çeşitli rol farklılaşmaları gerçekleştiren, ortak bir amaca sahip ve bu amaç doğrultusunda birbirleri ile iletişim içinde olan, karşılıklı olarak birbirlerini etkileyen iki veya daha fazla kişinin bir araya gelmesi ile oluşan sosyal bir olgudur.

Bir beyin fırtınası yapalım… ŞU ANA KADAR PARÇASI OLDUĞUNUZ EKİPLERİ DÜŞÜNÜN. ÖĞRENİM HAYATINIZDA ÇALIŞMA HAYATINIZDA SOSYAL YAŞAMDA …

MOTİVASYONUNUZU OLUMLU/OLUMSUZ ETKİLEDİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ KİŞİLER/OLANAKLAR İLE İLGİLİ FAKTÖRLER NELERDİ ?

Bir beyin fırtınası daha yapalım… MOTİVASYONUNUZU OLUMLU/OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖRLERE VERDİĞİNİZ TEPKİLER NELERDİ ?

MOTİVASYONUN TANIMI Motivasyon en basit anlamıyla “bir şeyleri yapma arzusudur”. Hedef temelli davranışları başlatan, rehberlik eden ve devam ettiren süreçtir. Motivasyon harekete geçmemizi sağlayan şeydir. 

veya değiştirme ve yeni bir davranışta bulunma...? Diğer insanların davranışını etkileme veya değiştirme ve yeni bir davranışta bulunma...?

neuro-linguistique programlama NLP  neuro-linguistique programlama

Motivasyon İÇSEL Kendi ilgi ve merakımız veya sadece yaşayacağımız deneyimden duyacağımız mutluluk ile oluşan motivasyon Ör: Gün batımını seyretmek   DIŞSAL Dış etkenler veya çevresel faktörler nedeni ile oluşan motivasyon Ör: ödül, ceza, sosyal baskı

İhtiyaçlar Davranışın nedenidir, İHTİYAÇ YAKLAŞIMI   Motivasyon,bilinçli veya bilinçsizce karşılanmamış bir ihtiyaçtan doğar, İhtiyaçlar Davranışın nedenidir, Hiçbir ihtiyaç tam anlamıyla giderilemez, İhtiyaçlar sürekli değişmektedir.

Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi

Temel psikolojik ihtiyaçlar (self determination theory- hür irade kuramı) Özerklik Yeterlik İlişkili olma

AMAÇ YAKLAŞIMI   Motivasyon,çalışanların zor ve fakat imkansız olmayan amaçları olduğunda ve performansları hakkında bilgi alabilmeleri durumunda yüksektir.

Amaç yaklaşımı performans yönetimi sistemine baz teşkil eder.   Çalışanlar için zorlayıcı amaçlar belirlenmesi,bu amaçların gerçekleştirimesi için gereken imkanların sağlanması, motive edici unsurlardır.

BEKLENTİ YAKLAŞIMI    Gösterilecek çabanın bir sonuç yaratacağı ihtimaliyle kişinin harekete geçmesidir. Arzulama derecesi belirli bir sonucu seçme sebebinin şiddetini yansıtır.

Grupları Üretken Hale Getirmek ve Motive Edebilmek için Stratejiler Bireylerin yeteneklerine inanın ve değiştirebileceğiniz faktörlerle ilgilenin Dışsal motivasyonu gereğinden fazla vurgulamayın Çalışma durumları için pozitif ortamlar oluşturun Bireylerin ilgisi ve içsel motivasyon değerlerine göre davranın