DİL GELİŞİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

NASIL ÖĞRENİYORUM?.
EDATLAR.
SIFATLAR.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
DİL GELİŞİMİ Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Dil Gelişimi.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
PARMAK OYUNLARI.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Etkili İletişime Giriş
BÖLÜM 8 Bebeklik Döneminde Dil ve Okuma—Yazma Becerileri.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
CÜMLENİN YARDIMCI ÖGELERİ
Sıralanışı Sözcük ve Sözcüklerin Hazırlayan Şerife TUNCA
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İletişim ve Empati.
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Doğru Çalışma Yöntemleri
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
TEMEL EĞİTİM VE OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Adların Yerini Tutan Sözcükler
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Lev Vygotsky.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
DİL GELİŞİMİ 0-72 AY DİL GELİŞİMİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DİL GELİŞİMİ.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Dil Gelişimi Dil, sözlü ve yazılı göstergelerden oluşan ve insanları diğer canlı türlerinden ayırt ettiği öne sürülen simgesel bir iletişim sistemidir.
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Doğru Çalışma Yöntemleri
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

DİL GELİŞİMİ

Dil gelişimi, bilişsel ve bedensel gelişime paralel olarak yürür. Aynı yaşlardaki çocuklarda dil gelişimi benzer özellikler gösterir. Dil gelişimi, bilişsel ve bedensel gelişime paralel olarak yürür.

Dil gelişimi konusunda farklı görüşler (akımlar) vardır Dil gelişimi konusunda farklı görüşler (akımlar) vardır. Bunlardan en yaygın ikisi Davranışçı görüş ve Psiko-Linguistik görüştür.

Davranışçı Dil Gelişimi Görüşü: Dil, davranışçı öğrenme kuramlarına uygun olarak öğrenilir. Çocuk, çevreyi taklit ederek, doğru kelimeler ve cümleler söylediğinde ödüllendirilerek öğrenir.

Psiko-Linguistik Dil Gelişimi Görüşü: İnsan, dil öğrenmek için özel bir mekanizmaya sahiptir. Çocuk yürümeyi nasıl öğreniyorsa dili de öyle öğrenir.

İnsan doğuştan dil ve konuşma yeteneğiyle doğar İnsan doğuştan dil ve konuşma yeteneğiyle doğar. Önce çevresindeki sesleri dinler, bunları anlamaya ve benzerini çıkarmaya çalışır. Ardından sözcükleri kullanarak cümleler kurar, kendisini anlatmak ve çevresini anlamak için...

Çocuklarda dil gelişimi tablosu Yaş 0-3 ay 3-6 ay 6-12 ay Dil gelişimi Seslere başını çevirir. Mırıldanma ve gülümsemeyle karşılık verir. Anlaşılmaz sesler çıkarır (bababa, gagaga). İsmine yanıt verir. ”Ce" oyunu oynamaktan hoşlanır Sözcükleri taklit eder. "Hayır"a tepki verir. "Anne" ,"baba” gibi sözcükleri söyleyebilir. Kolay heceleri söyleyebilir (da, go, ga).

Çocuklarda dil gelişimi tablosu Yaş 2-18 ay 18-24 ay 24-36 ay Dil gelişimi Sözcük dağarcığı 5-20 arasındadır. Basit direktifleri takip eder. İsmine karşılık verir. Bay bay yapmak. İki basit sözcükle basit cümle kurar. Örneğin"Baba gitti". İki ya da dört sözcükle cümle kurar. Bilinen insanların, nesnelerin ismini bilir. Yaklaşık 50 sözcük bilir. İki aşamalı direktifleri takip eder. ("oyuncağını getir" ve "koltuğa koy.”) Dört- beş sözcüklük cümleler kullanır. "Neden" soru tipini kullanır, basit sorular sorar.

Çocuklarda dil gelişimi tablosu Yaş 3-4 yaş 4-5 yaş Dil gelişimi Çok sayıda sorular yöneltir. Kendine ait öyküler uydurur ve yaptıklarını anlatır. Yaklaşık beş- altı sözcüklü cümleler kurar. Zamanı algılar (yarın, daha sonra, gelecek hafta gibi) Daha uzun ve içinde ailesinin de olduğu öyküler yaratabilir. Beş sözcükten daha fazla sözcük içeren cümleler kurar. Gelecek zamanı kullanır (Örneğin; "Yarın anaokuluna gideceğim.” gibi).