HİZMET NEDİR?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
E-TİCARET.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Pazarlama Giriş 1 1.
Hızlı Tüketim Ürünleri
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İşletmeyi neden kurarız ?
NANOMAM® a. ş www. nanomam
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Bölüm 2 – Ürün Olarak Hizmetler, Hizmetlerin Özellikleri, ve Hizmet Pazarlama Karması Yrd. Doç. Dr. Gülçin BİLGİN TURNA.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirmesi 21 Ocak 2015 Ankara, Türkiye Finansman ve Küresel Bilgi: Türkiye’ye En İyiyi Getirmek ve Türkiye’nin En İyilerini.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Durum Analizi Sorun Analizi
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
Sunum transkripti:

HİZMET NEDİR?

HİZMET NEDİR? (1) SATIŞA SUNULAN YA DA MALLARIN SATIŞIYLA BİRLİKTE SAĞLANAN EYLEMLER, YARARLAR YA DA DOYGUNLUKLARDIR (AMA). BİR MALIN SATIŞINA BAĞLI OLMAKSIZIN SON TÜKETİCİLERE VE İŞLETMELERE PAZARLANDIĞINDA İSTEK VE İHTİYAÇ DOYGUNLUĞU SAĞLAYAN VE BAĞIMSIZ OLARAK TANIMLANABİLEN EYLEMLERDİR (AMA).

HİZMET NEDİR? (2) HİZMET BİR TARAFIN DİĞERİNE SUNDUĞU, TEMEL OLARAK DOKUNULAMAYAN VE HERHANGİ BİR ŞEYİN SAHİPLİĞİYLE SONUÇLANMAYAN BİR FAALİYET YA DA FAYDADIR. ÜRETİLMESİ İSE FİZİKSEL BİR ÜRÜNE BAĞLI OLABİLİR YA DA OLMAYABİLİR (PHILIP KOTLER VE GARY ARMSTONG). HİZMET, MUTLAKA OLMASA DA DOĞAL OLARAK AZ YA DA ÇOK DOKUNULMAZ BİR YAPISI OLAN, MÜŞTERİ VE HİZMET PERSONELİVE/VEYA HİZMETİ SAĞLAYANIN FİZİKSEL KAYNAKLARI VEYA MALLARI VE/ VEYA SİSTEMLER ARASINDAKİ ETKİLEŞİM ANINDA OLUŞAN VE MÜŞTERİ PROBLEMLERİNE ÇÖZÜM OLARAK SAĞLANAN BİR FAALİYET YA DA FAALİYET DİZİSİDİR. (GRÖNROOS)

HİZMET KATEGORİLERİ (AMA)(1) *SAĞLIK HİZMETLERİ *FİNANSAL HİZMETLER *PROFESYONEL HİZMETLER (AVUKATLIK, MİMARLIK VB.) *KONAKLAMA, SEYAHAT VE TURİZM * SPOR, SANAT VE EĞLENDİRME HİZMETLERİ

HİZMET KATEGORİLERİ (2) KAMUSAL, YARI KAMUSAL, KAR AMACI GÜTMEYEN HİZMETLER KANAL, FİZİKSEL DAĞITIM VE KİRALAMA HİZMETLERİ EĞİTİM, ARAŞTIRMA HİZMETLERİ TELEKOMÜNİKASYON HİZMETLERİ KİŞİSEL VE BAKIM/ONARIM HİZMETLERİ

HİZMET SEKTÖRÜNDEKİ BÜYÜMENİN NEDENLERİ (1) ZENGİNLİĞİN ARTIŞI DAHA FAZLA BOŞ ZAMAN İŞGÜCÜNDEKİ KADIN ORANININ ARTIŞI YAŞAM BEKLENTİLERİNİN ARTMASI ÜRÜNLERİN DAHA KARMAŞIK OLUŞU

HİZMET SEKTÖRÜNDEKİ BÜYÜMENİN NEDENLERİ(2) YAŞAMIN KARMAŞIKLIĞININ ARTIŞI EKOLOJİYE VE KAYNAKLARIN KITLIĞINA DAHA ÇOK ÖNEM VERİLMESİ YENİ ÜRÜNLERİN SAYISININ ARTMASI

HİZMETLERİN DİNAMİK ÇEVRESİ (1) DEVLET DÜZENLEMELERİNİN DEĞİŞİMİ PAZARLAMA İLETİŞİM ÇABALARINI KISITLAYAN PROFESYONEL BİRLİK STANDARTLARINDAKİ RAHATLAMA

HİZMETLERİN DİNAMİK ÇEVRESİ (2) ÖZELLEŞTİRME TEKNOLOJİK BULUŞLAR, KOMPÜTERİZASYON VE TELEKOMÜNÜKASYONDAKİ GELİŞMELER ŞİRKETLERİN SAHİP OLDUĞU YA DA LİSANSÖRLÜ (Franchise)HİZMET ZİNCİRLERİNİN SÜREKLİ BÜYÜMESİ

HİZMETLERİN DİNAMİK ÇEVRESİ (3) LEASING VE KİRALAMADAKİ BÜYÜME İMALAT İŞLETMELERİNDE DE HİZMET MERKEZLERİNİN OLUŞTURULMASI KAMU VE KAR AMACI GÜTMEYEN ÖRGÜTLERİN ÜZERİNDEKİ YENİ GELİR KAYNAKLARI BULMA BASKISI

HİZMETLERİN DİNAMİK ÇEVRESİ (4) HİZMET İŞLETMELERİNİN KÜRESELLEŞMESİ HİZMET KALİTESİ HAREKETLERİ YARATICI YÖNETİCİLERİN İŞE ALINMASI YA DA TERFİ EDİLMELERİ

HİZMET PAZARLAMACILARI İÇİN FIRSATLAR (1) Yasal düzenlemelerin aza indirilmesi Belli ürünlerin pazarına daha kolay girilmesi Fiyat üzerindeki rekabette daha fazla özgür olunması Hizmet sunumundaki coğrafi kısıtlamaların kaldırılması

HİZMET PAZARLAMACILARI İÇİN FIRSATLAR (2) Hizmet farklılaşmasını anlamlı kılacak ödüller verilmesi Profesyonel hizmetlerin sağlanmasında mass medyayı kullanma yeteneği

TEKNOLOJİK YENİLİKLERDEN KAYNAKLANAN PAZARLAMA FIRSATLARI Yeni ya da geliştirilmiş hizmetlerin yaratılması Self servis işlemlerine müşterilerin daha fazla katılımı Merkezileşmiş müşteri hizmet departmanlarının oluşturulması Müşteri bilgilerinin veri bankası yoluyla kolayca kaydedilmesi

FRANCHISING DE PAZARLAMA FIRSATLARI Hizmet özelliklerinin ve fiyatların standart ve belli bir sisteme göre oluşu Marka tercihleri ve ürünün farkedilmesi konusunda kullanılan reklamların bölgesel, ulusal ve uluslararası yapılması Aracılık hizmetleri için merkezileşmiş veri tabanlarının oluşturulması Merkezileşmiş pazarlama araştırmalarının yapılması

FİZİKSEL MALLARIN HİZMETLERİNDEKİ FIRSATLAR Taşıma ve Depolama Kurma Yenileme Bakım, Onarım, Geliştirme Temizleme Çevreye duyarlılık bağlamında tek kullanım ya da geri dönüşüm

ULUSLARARASI PAZARLARDAKİ FIRSATLAR Hizmet networklerinin oluşturulması Yerel pazarlama koşullarının bilinmesi

HİZMETLERİN GELİŞİMİ(1) Euromonitöre göre 2000 yılında Avrupa Birliğinde Milli Gelirin %68’i hizmetlerden gelmektedir. 1970-1997 yılları arasında Avrupa Birliğinde her yıl hizmet sektöründe 1.5 milyon kişi için yeni iş yaratılmıştır. Çok gelişmiş ülkelerde istihdamın büyük bir yüksek bir oranı hizmet sektöründedir.

HİZMETLERİN GELİŞİMİ (2) ILO’nun 2004 yılı verilerine göre: *Batıdaki gelişmiş ekonomilerde çalışanların dörtte üçü hizmet sektöründe istihdam edilmektedir. Amerika %75 Kanada %75 Avustralya %74 Birleşik Krallık %74

HİZMETLERİN GELİŞİMİ (3) Yine Batı’da olup daha az gelişmiş olan ülkelerde: İspanya %59 Portekiz %53 Irlanda %53 Yunanistan %49

HİZMETLERİN GELİŞİMİ(4) Az Gelişmiş Ülkelerde: Meksika %30 Bangladeş %28 Etyopya %9 Ülkelerin gelişmişliği ile hizmet etkinliklerinin düzeyi arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Hizmetler yerel ve ulusal ekonomi üzerinde çarpan etkisine sahiptir. Hizmetlerin dokunulmazlık yapısı mallara göre ölçümlerini güçleştirmektedir.

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Dokunulamaz (Soyut) Standardize edilemez Depolanamaz Eş zamanlı üretilir ve tüketilir Sahiplik transfer edilemez

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Dokunulmazlık Hizmetle soyuttur, Zihinsel olarak kolayca algılanamaz Sergilenemezler, Tanıtımı zordur

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Türdeş Olmama İnsanların performansları farklıdır, İki ayrı hizmet aynı olamaz, Aynı hizmetin üretilmemesinin bir çok nedeni olabilir, En önemli neden tarafların beklentileridir.

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Eş Zamanlı Üretim ve Tüketim Hizmetler üretildiği anda tüketilir, Müşteri hizmet üretiminin bir parçasıdır, Teknolojik gelişmeler hizmet üretimini farklı ortamlara taşıyabilmektedir,

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Dayanıksızlık Hizmetler stoklanamazlar, İade edilemezler veya yeniden satılamazlar Bu nedenle hizmet sunumunun planlanması önemlidir

HİZMETLERİN ÖZELLİKLERİ Sahiplik Yoktur Hizmetin mülkiyeti devredilmez, Belirli bir zaman için kullanım hakkına sahip olunabilir,