What matters is LEARNING, not EDUCATION (enrolment, retention, completion) Fenandes, Brazil.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretmen Yetkinlikleri
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Etkili Öğretmenlik.
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Sınav Rehberliği Konusunda
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
UMS 18 Hasılat Kapsam Genel İlkeler Ölçüm Riskler ve Getiriler
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
MATEMATİK DERSİNİ NASIL ÖĞRENMELİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
Sosyal Kabulün Artırılması
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
Sunum transkripti:

What matters is LEARNING, not EDUCATION (enrolment, retention, completion) Fenandes, Brazil

Okul yaşı öğrenme yaşına eşit değildir.

Bilgi değil enformasyon transfer edilebilir. Frato, Italy

Eğitmek sadece konuşmak değil, öğrenmek de sadece dinlemek değil… Claudius Ceccon, Brazil

Öğrenmek sadece kitap okumak değildir.

Öğrenme, herhangi bir yere oturmadan da gerçekleşebilir. Frato, Italy

Sessiz bir şekilde durmak öğrenmenin gerçekleşeceğini garanti etmez. Michel Iacocca, Italy-Brazil

Müfredatı tamamlamak öğrenmeye eşit değildir. Claudius Ceccon, Brazil

Tekrarlamak öğrenmeye eşit değildir. Claudius Ceccon, Brazil

Enformasyonu öğütmek öğrenmeye eşit değildir. Fernandes, Brazil

Anlamadan öğrenme olmaz. Claudius Ceccon, Brazil

Her bir öğrencinin kendine özgü bir öğrenme ilgisi, stratejisi ve hızı vardır. Claudius Ceccon, Brazil

Öğrenme bireysel bir çabadan çok özünde sosyal bir çabadır.

Öğrenme için bazı koşullara ve uygun ortama ihtiyaç vardır. Claudius Ceccon, Brazil

Tekrar, pedagojik olarak anlamsızdır. Michel Iacocca, Italy-Brazil

Öğrenme sorunları genellikle öğretim ve sistem problemleridir. Claudius Ceccon, Brazil

Dışarıdan empoze edilen öğrenme gerçekten etkili değildir. Claudius Ceccon, Brazil

Öğrenme eğlenceli bir deneyim olabilir, olmak zorundadır. Claudius Ceccon, Brazil

Öğrenme sadece bir değil, birden çok yol açar. Fernandes, Brazil

Claudius Öğretmenlerin rolü öğretmek değil, öğrencilerin öğrendiklerinden emin olmaktır. Claudius Ceccon, Brazil

Sadece öğrencilerin öğrenmelerine değil, öğretmenlerin öğrenmelerine de vurgu yapmak zorundayız. Michel Iacocca, Italy-Brazil

İyi eğitimciler, her şeyi çok iyi biliyorlarmış gibi davranmazlar, onlar, hayat boyu öğrenmeyi kendilerine ilke edinmişlerdir. Claudius Ceccon, Brazil

Öğretmen eğitimi bir boşlukta gerçekleşmez. Öğretmenlerin temel bilgileri, inançları ve tutumları okulda ve evde şekillenir. F.Krahn

Kendi başına teknoloji, eğitim ve öğrenme sorunlarını çözemez. Cardo, Argentina

Öğretme ve öğrenme ideolojilerini değiştirmek hiyerarşik politikalarla ve ölçümlerle gerçekleştirilemez.

Educational provision must adapt to learners (rather than the other way round) Soledad Ludeña, Ecuador