What matters is LEARNING, not EDUCATION (enrolment, retention, completion) Fenandes, Brazil
Okul yaşı öğrenme yaşına eşit değildir.
Bilgi değil enformasyon transfer edilebilir. Frato, Italy
Eğitmek sadece konuşmak değil, öğrenmek de sadece dinlemek değil… Claudius Ceccon, Brazil
Öğrenmek sadece kitap okumak değildir.
Öğrenme, herhangi bir yere oturmadan da gerçekleşebilir. Frato, Italy
Sessiz bir şekilde durmak öğrenmenin gerçekleşeceğini garanti etmez. Michel Iacocca, Italy-Brazil
Müfredatı tamamlamak öğrenmeye eşit değildir. Claudius Ceccon, Brazil
Tekrarlamak öğrenmeye eşit değildir. Claudius Ceccon, Brazil
Enformasyonu öğütmek öğrenmeye eşit değildir. Fernandes, Brazil
Anlamadan öğrenme olmaz. Claudius Ceccon, Brazil
Her bir öğrencinin kendine özgü bir öğrenme ilgisi, stratejisi ve hızı vardır. Claudius Ceccon, Brazil
Öğrenme bireysel bir çabadan çok özünde sosyal bir çabadır.
Öğrenme için bazı koşullara ve uygun ortama ihtiyaç vardır. Claudius Ceccon, Brazil
Tekrar, pedagojik olarak anlamsızdır. Michel Iacocca, Italy-Brazil
Öğrenme sorunları genellikle öğretim ve sistem problemleridir. Claudius Ceccon, Brazil
Dışarıdan empoze edilen öğrenme gerçekten etkili değildir. Claudius Ceccon, Brazil
Öğrenme eğlenceli bir deneyim olabilir, olmak zorundadır. Claudius Ceccon, Brazil
Öğrenme sadece bir değil, birden çok yol açar. Fernandes, Brazil
Claudius Öğretmenlerin rolü öğretmek değil, öğrencilerin öğrendiklerinden emin olmaktır. Claudius Ceccon, Brazil
Sadece öğrencilerin öğrenmelerine değil, öğretmenlerin öğrenmelerine de vurgu yapmak zorundayız. Michel Iacocca, Italy-Brazil
İyi eğitimciler, her şeyi çok iyi biliyorlarmış gibi davranmazlar, onlar, hayat boyu öğrenmeyi kendilerine ilke edinmişlerdir. Claudius Ceccon, Brazil
Öğretmen eğitimi bir boşlukta gerçekleşmez. Öğretmenlerin temel bilgileri, inançları ve tutumları okulda ve evde şekillenir. F.Krahn
Kendi başına teknoloji, eğitim ve öğrenme sorunlarını çözemez. Cardo, Argentina
Öğretme ve öğrenme ideolojilerini değiştirmek hiyerarşik politikalarla ve ölçümlerle gerçekleştirilemez.
Educational provision must adapt to learners (rather than the other way round) Soledad Ludeña, Ecuador