İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir (KSS)
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
Uluslararası İş Etiği.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İNOVASYON.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
İşletmeyi neden kurarız ?
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Süreç Yönetimi.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
İNSAN HAKLARI BAĞLAMINDA SOSYAL SORUMLULUK: İHMAL EDİLEN BİR PRENSİP.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Süreç Yönetimi.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Pazarlama İletişimi
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK KÜBRA ŞİNİK G 120306099 NURAY YALÇIN G120306093 ÖZGÜN GÜRBÜZ G120306121 KONU:İNSAN HAKLARI BAĞLAMINDA SOSYAL SORUMLULUK

1.BRUNDTLAND RAPORU VE SONRASI Sürdürülebilirlik konusu, günümüzde çok önemli bir konu olması ve bir şekilde tüm kuruluşlar tarafından ele alınması sebebiyle, kamuoyu bu konu hakkında giderek bilinçlendirilmelidir. Brundtland raporu başlangıç noktası olarak kabul edilmelidir, çünkü o raporun içeriği genel anlamında benimsenilmiş ve sürdürülebilir kalkınmanın bu çerçevedeki tanımı büyük oranda kabul görmüştür. ‘’Sürdürülebilir kalkınma, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılamasına şimdiden engel olmadan, günümüzdeki ihtiyaçları karşılamak ve bu ihtiyaçları karşılamak amacıyla kalkınmaktır.’’

Sürdürülebilir kalkınma bağlamında bir ortak payda Hazırlanan bu rapor, ortak küresel sorunları ortaya koymayı ve değişim arayışıyla kurumsal ve yasal tavsiyeleri sunmayı hedeflemektedir. Sürdürülebilir kalkınma bağlamında bir ortak payda bilincinin oluşturulması ve tüm kurum ve kuruluşların bu ortak payda çerçevesinde konsensüs oluşturması, sürdürülebilir bir kalkınma hedefinin yakalanması için, olmazsa olmaz şartların başında gelmektedir.

2.Brundtland ve sürdürülebİlİrlİk kavramI Acaba kurumlar , sadece kendi zaviyesinden varlıklarını sürdürme çabası içinde midirler, yoksa kendi varlıklarını sürdürürken çevreyi korumayı da hedefleyen bir politika ile var olma çabası içinde midirler ?? Bu ikilem tam olarak netleşmiş bir durum değildir. Sonuç olarak sürdürülebilirliğin bu şekilde sağlandığını ifade etmenin zor olduğunu ve bunun sağlanması için sürekli iyileştirme ve yenilik teknikleri ile kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının bir araya getirilmesinin gerekli olduğunu dile getirmektedir.

Sürdürülebilir kalkınma tam olarak tanımlanmadan önce, sürdürülebilirliğin tam olarak ne olduğunun anlaşılması gerekir. Sürdürülebilirlik, bir işletme ve onun varlığını devam ettirmesi için gereklidir. En azından şu anda anladığımız kadarıyla, sadece mevcut ekonomik faaliyetin değil aynı zamanda gezegenin kendi devam eden varlığı için de çok önem arz etmektedir. Ancak bu karmaşık bir süreçtir. Üstelik bu süreç, hem kuruluşun yönetimsel etkinliğinde alınan kararın hem de verilen bölgesel kararların tanınması gereken bir süreçtir.

Ancak böylelikle bir kuruluşun sürdürülebilir olduğu kabul edilebilir Ancak böylelikle bir kuruluşun sürdürülebilir olduğu kabul edilebilir. Diğerleri, sürdürülebilir bir şirketin sadece çevresel ve toplumsal sorunların farkına vararak ve bunları stratejik planlama içine dahil ederek var olacağı görüşündedir.

3.İNSAN HAKLARI SORUNLARI İlgi çeken ve irdelenmesi gereken başka bir konu da, bir işletmenin ‘’tedarikçiler’’ zincirindeki işçi hakları konusundaki endişeleridir. Bir başka deyişle, bir şirket ile iş yapan tedarikçilerinde ne olup bittiği ve orada çalışan insanların çeşitli haklarıyla ilgili sorunları konusunda, ana işletmenin sorumluluğunun neler olduğu konusu, oldukça sorunlu bir durum arz etmektedir. Özellikle gelişmekte olan ülkelerdeki taşeron işletmelerde çalışan insanlar sömürülmekte ve asıl işletmeler ise bu duruma seyirci kalmaktadırlar.

Bu önemli bir sorundur. Bu tür işletmelerde, çocuklar çalıştırılmakta; bu çocukların çalışma şartları ve işçi hakları gibi meseleleri göz ardı edilmektedir. Müşterilere göre de bu durum kabul edilebilir bir durum değildir. Bazı yüksek profilli perakendeci şirket, bu sorunları kabul etmeye başlamış ve bu problemlerin çözümü için adım atacaklarını beyan etmişlerdir. İlginçtir ki, sorunları kabul eden ve bu hataları düzeltmek için adım atan şirketlerin popülaritesi artmış ve daha saygın şirketler konumuna gelmişlerdir.

İşletmelerin toplum önünde “İyİ” ve temİz bİr kuruluş İmajI kazanmak İçİn yaptIklarI faalİyetlere şu örnekler verİlebİlİr Çevreyi kirletmemekten öte çevreye saygı göstermek Canlılara zarar vermemek Tüketicinin koşulsuz tatmini sağlamak Çalışanların sağlığı için önlemler almak (örneğin sigara bırakma kampanyaları gibi) Toplumsal sorunlara duyarlı ve çözüm için katkıda bulunmak Kültür ve sanat faaliyetlerini destekleyerek toplumsal yaşamı zenginleştirmek.

Kurumsal Sosyal Sorumluluğun ardındaki temel fikir işletmelerin sosyal iyileşme için çalışma zorunluluğu olmasıdır işletme yönetiminin gönüllü olarak aldığı kararların ve attığı adımların kamunun ve işletme çalışanlarının refahını yükseltmesi olarak algılanabilir. Bu bakış açısıyla Kurumsal Sosyal Sorumluluk : Sadece bir hayırseverlik çeşidi değildir. Uzun vadeli amaçları destekleyen tutarlı bir politikadır. Sadece bir proje değildir. Sosyal ihtiyaç ve konuları saptamayı amaçlayan bir yönetim yaklaşımıdır. Bir çeşit harcama değildir. Geri dönüşümü olan bir yatırımdır. Kar getirmesi beklenen bir yatırım değildir. Sadece karlılığı sağlayacak ve koruyacak bir yatırımdır.

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN ARTIŞ NEDENLERİ Toplumun beklentileri: 1960‟lardan bu yana toplumun sosyal beklentileri artmış, ekonomik beklentilerin yanında sosyal beklentilerde gündeme gelmiştir. Uzun dönemli karlar: Sosyal sorumluluğu kabul eden işletmeler, uzun dönemde daha karlıdır. Bunun nedeni bu işletmelerin yarattığı olumlu imajın müşteriler üzerindeki etkisidir. Etik zorunluluk: İşletme ve yöneticilerin etik bilince sahip olmaları gerekmektedir. Etik anlayış sosyal sorumluluğun en önemli unsurlarındandır. Olumlu İmaj: işletmelerin topluma karşı olumlu imaja sahip olarak daha fazla müşteri sağlarlar, daha iyi çalışanlara sahip olurlar ve kredi olanaklarından daha çok yararlanabilirler. Toplum sosyal sorumluluk faaliyetlerini takip ederek bir işletme için olumlu imaja sahip olabilir. Daha İyi Bir Çevre: İşletmelerin katılımı ve desteği ile zor sosyal sorunlar çözülebilir ve böylece daha kaliteli bir hayat yaratılabilir.

Devlet Müdahalesini Azaltma: İşletmelerin sosyal sorumluluklarının bilincinde olmaları ve bu faaliyetlere gönüllü olarak yönelmeleri devletin bazı alanlardaki yasal düzenlemelerinin azalmasına neden olabilecektir. Sorumluluk ve Güç Dengesi: İşletmelerin sahip oldukları gücü aldıkları sorumluluklarla desteklemesi dengesizliğin yaratacağı olumsuz davranışları azaltmalarını sağlayacaktır. Hissedarların Çıkarı: Sosyal sorumluluk uzun vadede işletmenin borsadaki değerini yükseltir. Bu da hisse sahiplerinin kazançlarının artmasına neden olur., Kaynakların Sahipliği: İşletmeler sosyal sorumluluk faaliyetlerin yerine getirilmesi için gerekli olan finansal Korunma: Sosyal sorunların daha fazla büyümeden çözümlenme gereği işletmeleri harekete geçirmektedir. Dolayısıyla Kurumsal Sosyal Sorumluluk yaklaşımını benimseyen bir işletme bir yandan kendi ürünlerini satın alan müşterilerinin isteklerini tatmin ederken, diğer yandan işletme faaliyetleri tarafından etkilenen toplumun beklentilerini de karşılamaktadır. kaynaklara ve teknik/yönetsel yeteneklere sahiptir.

TÜRKİYE’DE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ