This project has been funded with support from the European Commission. 2014-1-UK01-KA202-001615. This publication [communication] reflects the views only.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ŞİZOFRENİDE PSİKOSOSYAL TEDAVİLER PROJESİ
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
REHBERLİK.
Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
REHBERLİK DERSİ III.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Cinsel İstismar Olgusu İle Çalışma (REHBER ÖĞRETMENLER İÇİN) DOSYA:3 İSTİSMAR OLGUSUYLA ÇALIŞMA SÜREÇ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Gürcan Topçu SEÇİM ULUSLARARASI.
MOTİVASYON.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Kişisel Rehberlik.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ. Amaç; İşyerindeki sağlığa zararlı psikososyal risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Psikolojik Destek Programı
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Gençlerle Grup Çalışması
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. HASTA ODAKLI BAKIM NASIL UYGULANIR MODÜL 4: Biyomedikal bakım modelinden bütüncül bakım modeline hareket MODÜL 5: Klinik uygulamalarda iletişimi geliştirmek MODÜL 6: Uygulama & değişim

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. MODÜL 4 BİOMEDİKAL BAKIM MODELİNDEN HOLİSTİK BAKIM KOŞULLARINA HAREKET

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. ÖĞRENME KONULARI 1.Hasta merkezli bakım sunma: Biyomedikal bakım modelinden Holistik bakıma yöneliş nasıl olur? 2.Süreç içinde ve bakımın sonuçları açısından hastanın kendini ifade edişi nasıl sağlanır? 1.Hastanın ihtiyaçlarını tanımlamak 2.Hastanın ihtiyaçlarını karşılamak: Destek ve gerekli girişimleri sağlamak 3.Olumlu düzenlemeleri teşvik etmek

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. KONJENİTAL ANOMALİLİ HASTALAR İÇİN HOLİSTİK BAKIM Tedavi protokolleri duruma göre değişmekle beraber birçok konjenital anomalilerde (özellikle kraniofasial koşullar) uzun yıllara yayılan multimodal müdahaleleri içeren girişimler gerçekleşmektedir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. KONJENİTAL ANOMALİLİ HASTALAR İÇİN HOLİSTİK BAKIM Düzenli hastane randevuları ve müdahaleler hastanın “farklılığını” hatırlatırken normal rutinden sapmalara neden olur. Hastalar kendi kontrolleri dışında gelişen tedavi sürecinde kendilerini “koşu bandında” hissedebilirler.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. BİYOMEDİKAL BAKIM MODELİ Sağlık çalışanlarının çoğu için bakımın birincil amacı hastanın yaşam kalitesini arttırmaktır. Çoğu sağlık çalışanı mümkün olan en iyi estetik ve işlevsel sonuçlara çabalar sonucu ulaşılacağına inanmaktadır. Bu da yeni tedavilerin ya da var olanların tekrarı konusunda onları istekli kılabilir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. BİYOPSİKOSOSYAL BAKIM BiyolojikSosyalPsikolojik Bireysel

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. Ama…. Görünüm ve işlevsel faktörlerden çok uyumun psikolojik ve sosyal faktörlerce sağlandığı öngörülmektedir (bknz Modül 2). Sonuç olarak, hasta için en iyi olumlu sonuçları almak istiyorsak bakımı daha bütüncül hale getirmeliyiz. Tüm ekip üyeleri bakımın değişen değerleri için sorumluluk alabilir.…..

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. HASTA MERKEZLİ BAKIM SUNMAK Görünür farklılıklara uyumun estetik ya da işlevsel sonuçlardan çok psikososyal etmenlerle sağlanabileceği öngörülmektedir (bknz Modül1) ideali psikolojik bakımın rutin olarak devam etmesidir. Bu sağlanamıyorsa ekip üyelerine verilecek uygun eğitimle yerinde ve doğru müdahale için yol haritası sağlanabilir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. BAKIMA KADEMELİ YAKLAŞIM SEVİYE 1 (TÜM ekip üyeleri) Var olan kaygıları ve psiko-sosyal uyumu duyarlı bir şekilde anlamaya çalışmak SEVİYE 2 (TÜM ekip üyeleri) Doğru bilgiyi sağlamak Ortak sorunlar hakkında tavsiye ve danışmanlık vermek SEVİYE 3 (Uygun eğitimle tüm ekip üyeleri) Destek ve danışmanlık sağlanması SEVİYE 4 (Psikososyal uzmanlar) Uzman değerlendirme & girişimler

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 1 (TÜM takım üyeleri) KAYGILARI ANLAMAYA ÇALIŞMAK Psikososyal konular hakkında hem hasta hem de çalışan soru sormaya teşvik edilir. Bakımın içeriğine psiko-sosyal konular dahil edilir, farklı görünümün zorluklarını normalleştirmek için “işler nasıl gidiyor” gibi sorular sorularak hasta üzerindeki etkileri anlamaya çalışılır. (bknz MODÜL 5)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 1 (Tüm Ekip Üyeleri) GÜZELLİK MİTLERİNİN DOLDURUŞUNDAN KAÇININ Estetik sonuçlar üzerine aşırı odaklanmaktan kaçının Klinikte “görünüm ile ilgili” konuşmayın Olguya yönelik değer yargıları yerine (daha iyi görünmek gibi) gerçekçi betimlemeler kullanın (ameliyattan sonra burnunuz daha düz/daha küçük olacaktır gibi) Kendinizi & hastalarınızı/aileleri eğitin İlk izlenimler, arkadaşlık & ilişkiler (MODÜL 5) İnsanları ne mutlu eder & psikolojik esneklik (MODÜL 1)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 1 (TÜM Ekip Üyeleri) “Patolojikleştirme” yerine “normalleştirme” yaklaşımını benimsemek Hastayı durumuna göre değil normal bir insan gibi ele almaya odaklanmak – Örn. yarık damak/dudak hastası yerine yarık damak/dudaklı hasta ibaresini kullanmak – Durum ve tedavi süreci hastanın yaşam boyu uyumuna etki edeceği gibi psiko-sosyal faktörler de tüm toplumu etkileyecektir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. BAKIMA YÖNELİK YAŞAM YAKLAŞIMI: ‘Normalizasyon ’ Sosyal etkenler/kültürel içerik Bireysel (kişisel & kişilerarası) faktörler Durum (örn.yarık damak/dudak) özel konular GELİŞİMSEL AŞAMA

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 2: TÜM EKİP ÜYELERİ HASTAYA VE AİLELERE GEREKLİ BİLGİ Yazılı bilgi (örn. Değişen Yüzler-Changing Faces) – Grupların websiteleri ORTAK SORUNLAR HAKKINDA ÖNERİ VE REHBERLİK bknz. MODÜL 5)

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 2 (TÜM Ekip Üyeleri) İletişim becerilerini geliştirin ve hasta ile tüm ekip üyelerinin iletişim kurmalarını teşvik edin (Modül 5) Psikolojik esnekliği ilerletin – Hastanın zayıf yanlarına olduğu kadar güçlü yanlarına da odaklanın – Hastanın benlik saygısını arttırın – Ebeveynlerin de aynı şeyi yapması için cesaretlendirin – Hastayı bekleyen psikolojik zorluklar ve stres konularının farkında olun (örn. 7/8 yaşlarda alay edilme; sosyal grup değişiminde yeni arkadaşlıklar kurma) & esneklik için stratejiler önerin

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 2 (TÜM Ekip Üyeleri) HASTAYI TEDAVİDE KARAR ALMA SÜRECİNE DAHİL ETMEK Hastalar çoğu zaman çoklu tedavilerde ne hissettiklerini paylaşmayabilirler. Mümkün olduğunca tedavide karar alma sürecine hastayı dahil edin. Hastanın ameliyata ve tedaviye ilişkin motivasyonunu ve sonuçlarla ilgili beklentilerini anlamaya çalışın – Medayada geçen mucizevi plastik cerrahi işlemler gerçekdışı beklentiler yaratabilir ve büyük hayal kırıklıklarına sebep olabilir.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 3: EKİP ÜYELERİNE UYGUN EĞİTİM (örn. Danışmanlık becerileri+ Face Value) Uzman tavsiye ve destek sağlama Hastanın ortak sorunlarla baş etmesi için sosyal beceri eğitimi, örneğin: – Ona bakılması – “Farklılığa” ilişkin sorular – Yorumlarla & sorularla başa çıkma Bknz MODÜL 5

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 4: (Psiko-sosyal uzmanlar) Daha kompleks konularda UZMAN DEĞERLENDİRMESİ & GİRİŞİMLER örn: Uygunsuz düşünce, inanç ve davranışları ele alan Bilişsel Davranış Terapisi Orta şiddetli anksiyete, depresyon ya da düşük moodda danışmanlık Beden Algı Bozukluğu, orta ya da ağır anksiyete, depresyon, kendine zarar verme konularında başa çıkma için psikiyatrik müdahale

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 4: (Psiko-sosyal uzmanlar) PROFESYONEL DESTEK ALMANIN FARKLI YOLLARI –Uzman girişimleri şunları içerebilir: Danışman eşliğinde online girişimler Yüz yüze girişimler

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 4: Online girişimler Yüz IT (16 yaş +) Genç Yüzü (GY) YÜZ IT

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein yaş arası gençler Kendi görünümü hakkında kaygılanan ya da alay konusu olan Sosyal ilişkilerde zorluklar yaşayan Kendileri hakkında olumsuz düşünceleri olan GY Kim Ne için?

This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein. SEVİYE 4: Yüz yüze görüşmeler