1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) 3 - 4 Ay (Birinci Devri Tepkiler) 4 - 8 Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mimaride kimlik.
Advertisements

Bilişsel Gelişim?.
OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU OLGU ve GÖRÜŞ KAVRAM GENELLEME
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
KESİRLER.
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Onluk ve Birlikleri Kavrama
Matematiksel Kavramların Gelişimi
Onluk ve Birlik Kavramı
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
BİLİŞSEL GELİŞİM Piaget Bruner Vygotsky.
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Tuncay Yavuz ÖZDEMİR Eğitim Psikolojisi/BÖTE
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Tema : Rakamları Tanıyorum (Rakamları Oluşturan Çokluk Parçaları)
Doğal sayılarla zihinden toplama işlemi
Birlik, onluk ve yüzlüklerden oluşmuştur.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
7, 8 ve 9 Basamaklı Sayılar Bölükler
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
BÖLÜKLER VE BASAMAKLAR
DOĞAL SAYILAR Selçuk DELİBAŞ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
İŞLEM KAVRAMI.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Sizce Teknoloji Nedir?.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.
TÜRK BEŞLERİ.
İŞLEM KAVRAMI.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
- Bilişsel Gelişim Kuramı
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Davranış Üzerinde Sosyal Etkiler
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
3 boyutlu sanat veya Hacim Sanatları, bir hacmi olan (eni-boyu-yüksekliği) tüm sanatlar; heykel, kabartmalar, asamblaj (üçboyutlu kolaj) vb dir. 3 boyutlu.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Şemaların Koordinasyonu) Ay (Üçüncü Devri Tepkiler) Ay (Zihni Kombinasyonlar Yolu ile Yeni Araçların İcadı)

a) Birinci Ay b) Bir- Üç Ay c) Üç- Beş Ay d) Altı- Sekiz Ay e) Dokuz- On İki Ay f) Bir- İki Yaş

2. İşlem Öncesi Dönem (İki- Yedi Yaş) 1- Kavram Öncesi Dönem (2- 4 Yaş) 2- Sezgisel Dönem (4- 7 Yaş)

a) İki Yaş b) Üç Yaş c) Dört Yaş d) Beş Yaş e) Altı Yaş

3. Somut İşlemler Dönemi (Yedi- On Bir Yaş) bu dönemde 1- Çocuk dış dünyadaki nesnelerin yerine kafasında geliştirdiği semboller ve zihinsel operasyonlar aracılığıyla işlemler yapmaya başlar. Nesneleri sınıflar, sınıflar arasındaki ilişkileri gözler ve dış dünyada bir değişiklik yapmadan kendi zihin dünyasında o yaşa göre oldukça karmaşık zihinsel buluşlara ulaşır.

2- Bu dönemde çocuk işlem öncesi dönemdeki gibi egosantrik (ben merkezcil) olmaktan kurtulup, diğer kişinin gözüyle dünyayı görebilmeye başlar ve bu da çocuğun sosyal ilişkilerinde yeni bir aşamaya yol açar.

3- Çocuk nesnelerin ve olayların renk, biçim, yükseklik gibi dış duyusal özelliklerinin baskısından kurtulup, onların kitle, hacim, sayı gibi iç özellikleri kavrabilecek hale gelir. Bu değişiklikler çocuğun sayı kavramının gelişmesinde, mekan ilişkilerinin kavranmasında kendini gösterir.

4. Formel İşlemler Dönemi (On Bir- On Beş Yaş) Bu dönemde çocuğun düşüncesine ve sorunlarına yaklaşımında bir düzenlilik, formel yapı, akıl yürütme süreci gelişmiştir.