1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Şemaların Koordinasyonu) Ay (Üçüncü Devri Tepkiler) Ay (Zihni Kombinasyonlar Yolu ile Yeni Araçların İcadı)
a) Birinci Ay b) Bir- Üç Ay c) Üç- Beş Ay d) Altı- Sekiz Ay e) Dokuz- On İki Ay f) Bir- İki Yaş
2. İşlem Öncesi Dönem (İki- Yedi Yaş) 1- Kavram Öncesi Dönem (2- 4 Yaş) 2- Sezgisel Dönem (4- 7 Yaş)
a) İki Yaş b) Üç Yaş c) Dört Yaş d) Beş Yaş e) Altı Yaş
3. Somut İşlemler Dönemi (Yedi- On Bir Yaş) bu dönemde 1- Çocuk dış dünyadaki nesnelerin yerine kafasında geliştirdiği semboller ve zihinsel operasyonlar aracılığıyla işlemler yapmaya başlar. Nesneleri sınıflar, sınıflar arasındaki ilişkileri gözler ve dış dünyada bir değişiklik yapmadan kendi zihin dünyasında o yaşa göre oldukça karmaşık zihinsel buluşlara ulaşır.
2- Bu dönemde çocuk işlem öncesi dönemdeki gibi egosantrik (ben merkezcil) olmaktan kurtulup, diğer kişinin gözüyle dünyayı görebilmeye başlar ve bu da çocuğun sosyal ilişkilerinde yeni bir aşamaya yol açar.
3- Çocuk nesnelerin ve olayların renk, biçim, yükseklik gibi dış duyusal özelliklerinin baskısından kurtulup, onların kitle, hacim, sayı gibi iç özellikleri kavrabilecek hale gelir. Bu değişiklikler çocuğun sayı kavramının gelişmesinde, mekan ilişkilerinin kavranmasında kendini gösterir.
4. Formel İşlemler Dönemi (On Bir- On Beş Yaş) Bu dönemde çocuğun düşüncesine ve sorunlarına yaklaşımında bir düzenlilik, formel yapı, akıl yürütme süreci gelişmiştir.