ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
DİNLEYİŞ SESBİLİM GÖREVSEL SESBİLİM
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKUMANIN İLKELERİ.
BAĞLAÇLAR Edatlar gibi tek başlarına anlamları olmayan cümle içinde, aynı görevli sözcükleri, söz guruplarını, cümleleri hem biçimce hem de anlamca.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
OKUMANIN İLKELERİ.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
OKUDUKLARINI ANLAMAMAK
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
4 /B SINIFI TÜRKÇE NOKTALAMA İŞARETLERİ MERHABA 
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Bağlaç Olan da, de’nin Yazımı
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Neden kitap okuyoruz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ GİRİŞ, TANIM, KAPSAM, ÖZELLİK, İLKE YRD. DOÇ. DR. GÖKHAN ARI

TANIM Onun okuması yoktur. Çok okuyan çok bilir. Bizim çocuk iyi okuyor. Oku da adam ol! Canına okurum.

TANIM Büyük resmi okumak gerek. Görselleri okudun mu? Oğlum! Kitaba bakmadan İstiklâl Marşı’nı oku.

Oku baban gibi, eşek olma! TANIM Hoca seni okudu mu? Ben okuturum arabayı. Oku baban gibi, eşek olma!

TANIM Yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlamak veya aynı zamanda seslere çevirmek (TDK, 1998).

Gözlerin ve ses organlarının çeşitli hareketlerinden ve zihnin anlama ve kavrama çabasından oluşan karmaşık bir etkinliktir (Kırkkılıç vd. 1999).

Bir yazının harflerini, sözcüklerini, imlerini tanımak ve bunların anlamlarını kavramaktır (Göğüş, 1978).

Bir yazıyı, sözcükleri, cümleleri, noktalama işaretleri ve öteki ögeleriyle görme, algılama ve kavrama sürecine dayanan bir dizi fiziksel ve zihinsel etkinlikler bütünüdür (Kavcar vd. 1998).

Bilişsel davranışlar ve psiko-motor becerilerin ortak çalışmasıyla yazılı sembollerden anlam çıkarma etkinliği, yazının anlamlı ses hâline dönüşmesidir (Sever, 2004).

Basılı sözcükleri duyu organları yoluyla algılayıp bunları anlamlandırma, kavrama ve yorumlamaya dayanan zihinsel bir etkinliktir (Özdemir, 1993).

Bir yazıyı, sözcükleri, cümleleri, noktalama işaretleri ve öteki ögeleriyle görme, algılama ve kavrama sürecine dayanan bir dizi fiziksel ve zihinsel etkinlikler bütünüdür (Kavcar vd. 1998).

Yazı dilinin anlamlı olarak yorumlanmasıdır (Harris ve Spay, 1990).

Geçmiş yaşantılar aracılığıyla metinden oluşturulan anlamların hatırlanması ve okuyucunun önceden sahip olduğu kavramları kullanarak yeni anlamlar kurması için uyarıcı görevinde olan yazılı sembollerin tanınması, algılanması sürecidir (Tinker ve McClough, 1968).

İnsanın yazılı metinlerle etkileşimde bulunduğunda kullanabileceği bilgi edinim yeteneğidir (Urquhart ve Weir, 1998).

Duyu organları aracılığı ile Görme, algılama, dikkat, odaklanma, hatırlama, ilişki kurma, kavrama, değerlendirme, yorumlama, seslendirme gibi farklı bileşenlerden oluşan bilişsel işlemler sürecidir.