31.01.20161Bünyamin ÖZDEŞ. c)- HALKADA OYUNLAR 31.01.20162Bünyamin ÖZDEŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOLEYBOLDA PLONJON.
Advertisements

Boş boş oturmak için çok çok yüksekte oturuyor olmanız gerek...
14 Dakikada Mükemmel Bir Vücut
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İLKYARDIM NEDİR Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması yada.
HANGİ OYUNLARI OYNUYORUZ
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
BİLMECELER.
Arapsaçı Kaç kişiyle oynanır: Üç ve ya daha fazla kişiyle oynanır.
Vaktiyle bir Keloğlan varmış… Bütün ailece çiftlikle meşgul olurlarmış
KÜLKEDİSİ.
YÖNLERİ ÖĞRENİYORUM YÖN NEDİR? YÖNÜMÜ NASIL BULURUM?
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
OYUNLAR.
Şah ve Vezirin Özellikleri
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Bir tavuk alıp ne yapalım?
Kısa Mesafede Süratli Taşıma Teknikleri
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Hazırlayan Ümit BİÇER Sivas
DiŞ DOKTORU Diş hekiminin odasına giren genç ve güzel kadın:
ZARF (BELİRTEÇ).
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI Gülfer.
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
Sen hangisini seçerdin?
MASALLAR DİYARI Çocuklar masalı dinlemeye hazır mısınız?
YÖN BULMAK İÇİN HANGİ ARACI KULLANIRIZ?
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Pozisyonlar (4.5x6 m oyun alanı, 3 e 3 oyun) Temel Pozisyon
Motor Gelişim.
İndim kuyu dibine sildim süpürdüm silkildim çıktım.
Hayatınızın Yönünü ve Yolunu Bulmanızı Sağlar
ÜŞENGEÇ YENGEÇ.
KÜL KEDiSi-SINDRELLA Hazırlayan: Emine KOÇAK- 7/A
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
YÖNLERİ ÖĞRENİYORUM YÖN NEDİR? YÖNÜMÜ NASIL BULURUM?
Türkiye’nin İlk yaşayan çocuk oyun müzesi
İSKELET SİSTEMİ
DÜZENLİ OLMAK.
Strateji Oyunları.
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
Bünyamin ÖZDEŞ. a)- BEN OYUNLARI Bünyamin ÖZDEŞ.
4. Sınıf fen ve teknoloji dersi Canlıların dünyasını gezelim
TOPAÇ OYUNU. OYUN ALANI 2M ÇAPINDA YAN YANA İKİ DAİRE.
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
SİZCE NE DEMEK ?.
Beden Eğitimi Öğretmeni
HİKMET SIRMA TEKERLEMELE R. PATLICAN P atlıcan var patlıcan, Patlasın senin kocan. Şisko şisko biberler, Arabaya bindiler. Elmalar yedi buçuk, Onu yedi,
SOLUNUM SİSTEMİ SOLUNUM ORGANLARI
SAKLAMBAÇ OYUN.  Saklambaç (ya da saklanbaç), bütün dünyada yaygın bir biçimde oynanan bir çocuk oyunudur.  Saklambaç oynarken oyuncu sayısına bir.
ÖZEL HİSAR İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI
Yazılışları aynı anlamları farklı olan sözcüklere
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSKELET SİSTEMİ
Sen hangisini seçerdin?
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
ESKİ ÇOCUK OYUNLARI. BİRDİR BİR OYNAMA TENTÜRÜK (TOPAÇ) OYUNU.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
İÇİNDEKİLER TEMİZ OLALIM (ÖYKÜLEYİCİ) BESLENME (BİLGİLENDİRİCİ) YAĞ SATARIM (BİLGİLENDİRİCİ) SAĞLIKLI YAŞAMAK(ŞİİR) KÜÇÜK YEŞİL SABUN (ÖYKÜLEYİCİ)
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
Etkinlik Adı: Bilgisayardaki çocuk bana benzesin Etkinlik Kazanım: Kendini Tanıyabilme, Başkalarıyla ilişkilerini başlatabilme Etkinlik Gün: 2 Etkinlik.
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
3Ekim2013.
Sunum transkripti:

Bünyamin ÖZDEŞ

c)- HALKADA OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ

01_Çiftçi Çukura Daldı ( şarkılı oyun ) Çocuklar elele tutuşup bir halka oluştururlar. İçlerinden biri "çiftçi" olarak seçilir. Çiftçi halkanın ortasında durur. Çocuklar bir yandan, aşağıda gösterilen sözlerle oyunun şarkısını söylerler, bir yandan da sağa yada sola doğru yan yan yürüyerek dönmeye çalışırlar. Oyun sırasında "çiftçi hanımını aldı." sözleri söylenirken çiftçi olan çocuk halka içinden bir çocuğu seçer, yanına alır. Sözlerin öteki dizelere göre, hanım çocuğunu, çocuk dadısını, dadı köpeğini, köpek kedisini, kedi sıçanını, sıçan da peynirini seçer. Bunlar, ilk halkanın içinde ikinci bir halka oluştururlar Bünyamin ÖZDEŞ

Peynir seçilince çocuklar ellerini çırparak şarkının "peynir ortada kaldı" dizesini söylerler ve oyun böylece biter. Oyunun yinelenmesinde "peynir" bu kez "çiftçi" yapılarak ödüllendirilir. Çiftçi çukura daldıHaydi peri kızı Çiftçi çukura daldı Çiftçi hanımını aldı Haydi peri kızı Çiftçi hanımını aldı Hanım çocuğunu aldı Haydi peri kızı Hanım çocuğunu aldı Çocuk dadısını aldı Haydi peri kızı Çocuk dadısını aldı Dadı köpeğini aldı Haydi peri kızı Dadı köpeğini aldı Bünyamin ÖZDEŞ

Köpek kedisini aldı Haydi peri kızı Köpek kedisini aldı Kedi sıçanını aldı Haydi peri kızı Kedi sıçanını aldı Sıçan peynirini aldı Haydi peri kızı Sıçan peynirini aldı Peynir ortada kaldı Haydi peri kızı Peynir ortada kaldı ( oyun bitinceye dek bu dize yinelenir.) Bünyamin ÖZDEŞ

02_Bülbül Kafeste Çocuklar elele tutuşarak bir halka oluştururlar. Bu halka bülbül kafesi olur. Öğretmen, çocuklar arasından iki üç "bülbül" seçer. Bülbüller kafes içinde dolaşırlar. Oyun sırasında, halkadaki çocuklar,"bülbül kafeste" sözlerini yineleyerek ve ellerini (halkayı bırakarak ) çırpmaya başlarlar. Bu sırada bülbüller halkadan çıkmaya çalışırlar. Halkadaki çocuklar, bülbülleri kafesten dışarı çıkarmamak için ( bülbül nereden çıkmak istiyorsa oradaki çocuklar ) hemen birbirlerinin ellerini tutarlar, kafesin açık yerini kapatırlar. Kafesten ( arkadaşlarının kolları, bacakları arasından ) kaçabilen bülbüller oyunu kazanmış olurlar Bünyamin ÖZDEŞ

03_Ambara Vurdum Bir Tekme Çocuklar elele tutuşup bir halka oluştururlar. Aşağıdaki sözlerle şarkı söylerken, bir yandan sağa yada sola dönerler, bir yandan da şarkının sözlerine uygun devinimler yaparlar. Ambara vurdum bir tekme ( bir tekme ) Ambarın kapısı açıldı( açıldı ) İnci de boncuk saçıldı( saçıldı ) Limonu da böyle keserler( keserler ) Suyunu da böyle sıkarlar ( sıkarlar ) Çamaşırı böyle yıkarlar ( yıkarlar ) Suyunu da böyle sıkarlar ( sıkarlar ) Ütüyü de böyle yaparlar ( yaparlar ) Saçımı da böyle örerler ( örerler ) Vb. sözlerle oyun sürdürülür… Bünyamin ÖZDEŞ

04_Kutu Kutu Pense Çocuklar elele tutuşur bir halka oluştururlar. Aşağıdaki sözleri şarkısıyla söyleyerek sağa yada sola dönmeye başlarlar. Şarkı içinde adı söylenen çocuk arkasını döner, halka içinde dönerek ve şarkı söyleyerek oyunu böylece sürdürür. Bütün çocuklar arkasını dönünce, şarkı sözleri "bütün çocuklar önüne dönse" biçiminde söylenir ve çocuklar önlerine dönerler. İstenirse oyun bir kez daha yinelenir. Kutu kutu pense, Elmayı yense, Arkadaşım Ayşe ( dönmesi istenilen çocuğun adı söylenir.) Arkasını dönse Bünyamin ÖZDEŞ

05_Asiye As Çocuklar elele tutuşarak bir halka oluştururlar. Bir yandan aşağıdaki sözleri ezgisiyle söylerken, bir yandan da sağa yada sola doğru yürüyerek dönerler. Yürüme ve şarkı temposu gitgide hızlanır, çocuklar koşmaya başlarlar. Şarkının üçüncü, dördüncü söylenişinin bitiminde ellerini bırakarak birdenbire yere çömelirler. Çömelirken yere düşen çocuk yanmış olur. Asiye as Altın tas Ayağıma basma Tahtaya bas Tahta çürük Çivi tutmaz Asiye büyük Kin tutmaz Bünyamin ÖZDEŞ

06_Gezen Yüzük Uzun bir ipe bir yüzük geçirilir. İpin iki ucu birleştirilerek düğümlenir. Bir ebe seçilir. Çocuklar iki elleriyle ipi dışarıdan tutarak, ip çevresinde bir halka oluştururlar. Çocukların elleri ip üzerinde birbirine daha yakın durur. Oyun başladığı zaman, ebe ortada durur; ipe geçirilmiş yüzük, bir çocuğun, ipi tutan eli altında saklanır. Halkadaki çocuklar, bu yüzüğü ebeye göstermeden birbirlerine aktarırlar. Çoğu kez de, ebeyi şaşırtmak için, aktarır gibi yaparlar. Bu arada ( yüzük yüzük nerdesin, acep hangi eldesin ) sözlerini söylerler. Ebe yüzüğün kimde olduğunu bulmaya çalışır. Bulabildiğini sandığı an "Durun !" der. Çocuklar dururlar. Ebe yüzüğün kendisinde olduğunu umduğu üç arkadaşına, ellerini açmalarını söyler ; ( önce birine, bulamazsa ikincisine, onda da bulamazsa üçüncüsüne "elini aç" demek hakkı vardır.) yüzüğü bulursa, ebeliği biter; yüzüğü bulduran çocuk ebe olur. Bu oyun yere oturularak da oynanabilir Bünyamin ÖZDEŞ

07_Kedi-Fare Çocuklar elele tutuşarak bir halka oluştururlar. Çocuklardan ikisi Kedi ve Fare olarak seçilir. Kedi halkanın dışında, fare içinde durur. Kedi halkayı geçerek fareyi yakalamaya çalışır. Halkadaki çocuklar, fareye ( kollarını kaldırarak, ayaklarını açarak ) kaçması için yardımcı olurlar; kediye ise, ( kollarını gererek, birbirlerine yaklaşarak ) fareyi yakalamasın diye engel olmaya çalışırlar. Bu oyunda, fare kolaylıkla halkanın içine-dışına geçebilir. Kedi için, içeri ve dışarı geçmede güçlük çıkarılır. Kedi, fareyi yakalarsa, yakalanan fare, oyunun yinelenmesinde kedi olur. Yeni fare, öteki çocukların arasından seçilir. Oyun böylece devam eder Bünyamin ÖZDEŞ

Efeler Cumhuriyet Anadolu Lisesi Beden Eğitimi Öğretmeni Bünyamin ÖZDEŞ