VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Özcan SULU Rehber ve Psikolojik danışman

Bir yolculuktur yaşam… 2

Sorun: Arz-Talep dengesizliği… 3

1999 YILINDA ÜNİVERSİTE 1. SINIFTA OKUYAN 4000 ÖĞRENCİYE UYGULANAN ZEKA TESTİNDE ; % 86 SI NORMAL ZEKAYA % 11 İ NORMALİN BİRAZ ÜSTÜNE % 3 Ü NORMALİN BİRAZ ALTINDA OLDUĞU TESBİT EDİLMİŞTİR... (Siz Kendinizi Hangi Grupta Görüyorsunuz)

UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

Ders çalışma isteğinin ortaya çıkması için Ders çalışmaya başlamak ve çalışmayı sürdürmek Başarılı olmak Ders çalışma isteğinin ortaya çıkması

Ders çalışmak nasıl faaliyettir? Olumsuz yanıtlar Sıkıcı bir faaliyettir Zor bir faaliyettir Nefret edilen bir faaliyettir. Sınırlayıcıdır. Çalışılması için istek olması gerekir

Ders çalışmak nasıl faaliyettir? Olumlu yanıtlar Çalışıldıkça hoşlanan bir faaliyettir Çalışmayı tamamladıktan sonra keyifleniyorum Engelleri aşmak beni mutlu ediyor Başarılı oldukça isteğim daha da artacak

Karar vermek gerekiyor,Bu aşamada; Gerçekten ne istiyorum Karar vermek gerekiyor,Bu aşamada; Gerçekten ne istiyorum? � Bunu neden istiyorum? � Bunun bedeli nedir? � Bu bedeli ödemeye hazır mıyım? � Bu bedeli ödemek için en uygun zaman nedir?

Verimli ders çalışmak Etkili ders dinlemek Konuyla ilgili ön okuma yapın Dikkat dağıtan arkadaşlarınızdan uzak durun Anlatılanları kendiniz için anlamlı hale getirin Anlamadığınız yerde soru sorun Not tutun Gözlerinizle iletişim kurun Dik oturun

İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Size özel olmalıdır Gerçekçi olmalıdır Çerçevesi belli olmalıdır İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

1 güne kaç soru sığdırabilirsin ki? 13 13

Programlı Çalışma Programlı çalışma sizin bu yarışa daha etkili bir şekilde hazırlanmanıza yardımcı olur. Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşmanız mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere daha fazla zaman ayırırsınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

DERS ÇALIŞIRKEN Mümkün olduğunca çalışma masasında çalışınız Çalıştığınız yer düzgün olmalıdır Çalışırken başka şeylerle meşgul olmayın :müzik dinlemek ,bir şeyler yemek vb. Yatarak uzanarak çalışmayın Önemsiz işlere fazla zaman ayırmayın Telefon ve arkadaşlara hayır deyin Çalışmalarınızı ertelemeyin Çalışma süresi ;1 saatten fazla olmamalı Verimli saatlerini ,zorlandığın konulara ve acil olanlara ayırman gerekir.

DERS ÇALIŞIRKEN Aynı türden dersleri art arda çalışma Yorulmadan ara vermeyi öğren Saatlerce aynı dersi çalışmak verimi düşürür Duygusal sorunları geçici bir süre rafa kaldır Çalışırken gereksiz detaylara dalma Çalışma ortamında gereksiz uyaranlara yer verme Olumlu düşün

III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. MEHMET AZEM BAYKAL

ETKİN DİNLENME (İSOAT)

İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4-5 DAKİKALIK BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.

SOR: KONU İLE SORULAR ÇIKARILMASI VE ÖNEMLİ YERLERİN NOT ALINMASIDIR.

BU AŞAMADA ÖNCEDEN ÇIKARTIĞIMIZ SORULARA CEVAP BULACAĞIZ OKU: BU AŞAMADA ÖNCEDEN ÇIKARTIĞIMIZ SORULARA CEVAP BULACAĞIZ

ANLAT: ÇIKARTTIĞIMIZ NOTLAR VE SORULARA BAKARAK KONUNUN SESLİ OLARAK ANLATILMASIDIR.

TEKRAR: BU AŞAMADA HİÇBİRŞEYE BAKMADAN KONUNUN SESLİ BİR ŞEKİLDE ZİHİNDEN ANLATILMASIDIR.

ETKİN DİNLEME ( İFİKAN )

İLERİYE BAK: ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİN ÖNCEDEN TAHMİN EDİLMESİDİR.

İLERİYE BAK’IN YARARLARI UYANIK KALIRSINIZ DİKKAT KOPMALARINI ÖNLER DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR MOTİVASYON ARTAR

FİKİRLER: KONUYLA İLGİLİ BİR TAKIM FİKİRLER YÜRÜTÜR.

İŞARETLER: ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALAYIN.

AKLINIZA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNİZDEN ALIN. ARAŞTIR: AKLINIZA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNİZDEN ALIN.

NOT TUT : NOT TUTMAK,ÖĞRENİLEN KONUNUN HATIRDA TUTULMASINI DOLAYISIYLAUNUTULMAYIP O KONUNUN O KİŞİYE MAL OLMASINI SAĞLAR.

Verimli ders çalışmak ZOR İŞ,ZAMANINDA YAPMAMIZ GEREKİP DE YAPMADIĞIMIZ KOLAY İŞLERİN BİRİKMESİYLE OLUŞUR.

BAŞARININ DÖRT BASAMAĞI 1. NE İSTEDİĞİNİ BİLMEK 2. HAREKETE GEÇMEK 3. YAPTIKLARINIZIN SONUÇLARINI FARKETMEYİ ÖĞRENMEK 4. PEŞİNDE OLDUĞUNUZ SONUÇLARI ALANA KADAR DAVRANIŞLARINIZI DEĞİŞTİRMEYE HAZIR OLMAK 5

BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK MÜKEMMEL OLMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK GÜÇLÜ GÖRÜNMEK 12

Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır. Zayıf halkaların sürekli kuvvetlendirilmesi zincirin kuvvetini artırır.