1
2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
3 HAYATINIZI SORGULAYIN YAPTIKLARINIZ ÜZERİNDE DÜŞÜNÜN. NEREDEN BAŞLADIĞINIZ DEĞİL, NEREYE ULAŞTIĞINIZ ÖNEMLİDİR.
4 HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.
SAYILI GÜN ÇABUK GEÇER... HEDEF SBS, LGS, ÖSS, YGS, KPSS….
6 BAŞARI İÇİN ÖNCE GÜVEN
7 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ ÜNİVERSİTE LİSE SOKAKLAR ÖNCELİKLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ
8 MESLEK SEÇMEK HAYAT BİÇİMİ DEMEKTİR
9 NASIL DERS ÇALIŞ MALIYIZ ? “Nasıl ders çalışmalıyız ?”?” sorusunu cevaplamadan önce, “Niçin ders çalışmalıyız ?”?” sorusunun cevabını bulmalıyız.
10 “Bu gün, günümde değilim.” “Moral bozucu bir gün.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Allahım beni neden yarattın?” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa gene mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN,
11 ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
12 Çalışmaya ve öğrenmeye istekli olun. Kendinizi tanıyın. Konuyla ilgili olun. Daha sık özet yapın. Çalıştığınız konuya odaklanın. ÖNCELİKLE
13 Bir Taban Standardınız Olsun PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI ÇALIŞIN
14 BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA Ne zaman? Nasıl? Ne kadar sürede? Neleri hemen yapmalıyım? Beklentilerim nelerdir? Soruların cevabı ayrıntılı olarak yer almalıdır.
15 Plansızlık Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.
16 NİÇİN ÇALIŞMALIYIZ?
17 Dersi derste dinlememe gibi bir huyunuz varsa...
18 Dersi dikkatle dinlemek, Önemli yerleri not etmek, Derse aktif katılmak, Kısa aralıklarla tekrar etmek, Yeterli egzersiz yapmak Bilgilerin zihinde kalıcılığını artırır ve unutmayı azaltır. İSOAT ETKİLİ BİR ÖĞRENME İÇİN İZLE,SOR,OKU,ANLAT,TEKRAR ET
19 BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA
20 Bütünü Kavrayarak Öğrenme % 1 tad alarak, % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz.
21 Okuduklarımızın Okuduklarımızın %10’ %10’ unu, İşittiklerimizin İşittiklerimizin %20’ %20’ sini, Gördüklerimizin % 30’ 30’ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin. %50’ %50’ sini, Söylediklerimizin Söylediklerimizin %80’ %80’ ini, Yaşayarak söylediklerimizin.% 90’ 90’ ını HATIRLARIZ. Hatırlama
22 Abicim çalışın bee ! Bak biz ne hallere düştük. Ben eskiden böyle değildim sonradan oldum. Fırsatlar elimden kaçınca bir gül gibi sararıp soldum.
23 ÇALIŞMA ODANIZDA Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…
24 ŞİŞŞŞT ARKADAŞLAR… Geleceğim için ben bile, bazı alışkanlıklarımdan vazgeçmişsem, SİZ de rahatlıkla yanlış alışkanlıklarınızdan vazgeçebilirsiniz.
25 MERAKINIZI DİZGİNLEMEYİN BİLMEDİKLERİNİZİ ARKADAŞLARINIZA VE ÖĞRETMENLERİNİZE SORUN, SÜREKLİ ÖĞRENMEYE AÇIK OLUN.
26 MÜKEMMELLİĞİN DOĞUŞU, İNANÇ “İNANÇLAR ;AMACIMIZA GİDEN YOLDA HARİTAMIZ, PUSULAMIZ VE AMACIMIZA ULAŞABİLMEYİ GARANTİLEYEN ARACIMIZDIR.” HEDEF BAŞARI AMAÇ
27 YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN ! O ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.
28 YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN
29 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK
30 Geleceğin senin elinde, kendi kendine değiştirebilirsin !... HERKESİN RAKİBİ KENDİSİDİR
31
32
33 LGS ÖĞR. VERİMLİ ÇALIŞMA
34 ÇALIŞMADAN BAŞARMAK Yatarak, başarıya ulaşanlar sadece tavuklardır.
35 TEŞEKKÜRLER