5 Aşamalı Stratejik Yönetim Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
E-TİCARET.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
RİSK VE YÖNETİMİ.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Seminerimizin amacı; bütün kamu kurumlarının 5018 Sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” na göre, Bakanlığımızca belirlenen takvime bağlı kalarak,
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

5 Aşamalı Stratejik Yönetim Süreci Çevre Analizi Yapmak (Örgütün iç ve dış çevresinin resmini çizmek) Örgütün yönünü belirlemek (vizyon, misyon, hedefler) Strateji seçeneklerini oluşturmak Stratejiyi Uygulamak Stratejik Denetim Yapmak

Stratejik Yönetim Süreci Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler vizyon Makroekonomik Faktörler Endüstri Yapısı ve Aktörler misyon Hedefler İç Çevre Analizi: Üstünlükler ve Zayıflıklar Firmanın kaynakları, Amaçları, Sistemleri, Değerleri, Yönetimi Strateji Oluşturma Stratejik Yönetim Süreci Şirket Düzeyinde İşletme Düzeyinde Departman düzeyinde Geribildirim Stratejinin Uygulanması Örgüt Yapısı Liderlik ve Örgüt Kültürü Stratejik Denetim Stratejik Denetim Süreci ve Performans

Stratejinin Cevap Aradığı “NASIL” Soruları ANA SORULAR Nasıl bir değer yaratalım? Bu değeri nasıl elde tutalım? Bu değeri nasıl sürdürülebilir kılalım? DİĞER SORULAR İşi nasıl büyütelim? Müşteriyi nasıl memnun edelim? Rakiplerle nasıl başa? Değişen piyasa şartlarına nasıl ayak uyduralım? Firmanın temel yetkinliklerini nasıl artıralım? Firmanın stratejik ve finansal amaçlarına nasıl ulaşalım? ÖZET: Nasıl sürdürülebilir PERFORMANS gösterelim?

Stratejik Yönetimin Örgütsel Katkıları Grup çalışmasını teşvik eder, katılımcılığı sağlar Katılımcılık, kararlara direnci azaltır Yönetimin örgüt çevresini ve kaynaklarını düzenli olarak izlemesini sağlar Örgütte bütünlük sağlar Yöneticilerin sorunları çözmeden çok ortaya çıkmalarını önlemeye çalışmalarını sağlar

İşletme niçin sürekli değişmek zorundadır? Şu alanlarda her zaman tepki verme, hazırlıklı olma gereği vardır… Değişen pazar şartları Yeni rakiplerin pazara girmesi Yeni teknolojiler Değişen müşteri beklentileri Değişen mevzuat Yeni fırsatlar Krizler

Strateji Geliştirmede 4 Temel Soru Neredeyiz? Nereye Gitmek İstiyoruz? Gitmek İstediğimiz Yere Nasıl Ulaşabiliriz? Başarıyı Nasıl Ölçeriz

Stratejik Geliştirme Süreci Plan ve Programlar GZFT Analizi Piyasa Analizi Hedef Kitle/İlgili Tarafların Belirlenmesi DURUM ANALİZİ NEREDEYİZ? Kuruluşun varoluş gerekçesi Temel İlkeler MİSYON VE İLKELER NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? Arzu edilen gelecek VİZYON Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER Amaç ve hedeflere ulaşma yöntemleri Detaylı iş planları Maliyetlendirme FAALİYETLER VE PROJELER GİTMEK İSTEDİĞİMİZ YERE NASIL ULAŞABİLİRİZ? Raporlama Karşılaştırma İZLEME BAŞARIMIZI NASIL TAKİP EDER VE DEĞERLENDİRİRİZ? Geri besleme Ölçme yöntemlerinin belirlenmesi Performans göstergeleri Performans Yönetimi DEĞERLENDİRME VE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ

VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar 1) Dış Çevre Analizi Uzak Çevre (PEST) Yakın Çevre (5 GÜÇ) Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi Vizyon,Misyon, Değerler Değer Zinciri Temel Yetkinlikler 7 S 3) Stratejik Alternatifleri Hangi Temelde Hangi Yönde Nasıl VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar Uygulama Stratejisi Performans Değerleme

SWOT ANALİZİ 1 (UZAK ÇEVRE) Çevresel Değişikliklerden Doğacağı Beklenen Fırsat ve Tehditlerin Belirlenmesi Faktörler FIRSATLAR Nedenleri TEHDİTLER Politik Ekonomik Sosyolojik Teknolojik

Gelişmeler ve Trendler OLASILIĞI ÖNEMİ ETKİSİ Yüksek Düşük + +- - Politik 1 Artan çevresel duyarlılık ve çevre sorunları politika belirlenmesinin daha önemli bir parçası haline gelecek. 2 Siyasetin ekonomi üzerindeki olumsuz etkisi azalacaktır 3 Çin, Hindistan; Kafkaslar gibi gelişmekte olan bölgelerin dünya siyasetindeki etkileri artacaktır. 4 Enerji kaynaklarına dayalı politik birliktelikler artacak 5 Su kaynakları da enerji kaynakları gibi dünya politik arenasında etkili olacak. 6 Çok uluslu şirketler ülkelerin politik yapılarını daha fazla etkileyecek 7 Sivil toplum örgütlerinin etkinliği artacak 8 Ekonomik gelişmeler klasik politik yaklaşımları ortadan kaldıracak 9 Globalleşme karşıtı olarak miliyetçiliği arttıracak 10 Özelleştirme çalışmalarının politik boyutu minimize olacak, ekonomik amaçlar ön plana çıkacak 12 ABD merkezli kriz hükümetlerin liberal ekonomik politikalardan uzaklaşmasına neden olacak 13 Ülkedeki menfaat grupları siyasi istikrarı önümüzdeki dönemde daha az etkileyecek. 14 Bölgesel ve küresel terör olayları hızlanarak artacak ve yatırım iklimi kötüleşecek

Gelişmeler ve Trendler OLASILIĞI ÖNEMİ ETKİSİ Yüksek Düşük + +- - Ekonomik 1 Bölgesel ekonomik gelişmeler ( petrol fiyatı yüksek kalacak, Türkiye’nin bölgede ekonomik ağırlığı artacak, Türki cumhuriyetlerle ilişkiler önem kazanacak) Türkiye’nin önemini/cazibesini arttıracak. 2 YTL faizlerinin yüksek olmaya devam etmesi nedeniyle uzun vadeli hedge / forward kontratları yapılmaması. Satılan şirketlerde bu sebeple yabancı para riski taşınması 3 Şirketler daha verimli çalışacak, iş gücü azalacak ancak karlılık ve verimlilik artacak. 4 Özelleştirme uygulamaları KIT satışından kamu-özel sektör işbirliği ile alt yapı yatırımlarının yönlendirilmesine kayacak 5 Yeni finansal araçlar sermaye piyasalarında önem kazanacak 6 Küresel büyüme trendi devam edecek 7 Yerel yönetimlere bağlı BİT’lerin özelleştirilmeleri 8 Kamu harcama kaynaklarındaki azalma nedeniyle kamu hizmetlerinde kamu özel ortaklığı modelleri ile finanse edilmeye başlanması 9 Devletin piyasalarda aktör olmasından ziyade düzenleyici olma rol artacak 10 GSMH artışı sürecek ve ….. Sektörlerinde canlanma olacak 11 Faiz oranları yükselecek ve oluşan enflasyon baskısı yatırım iklimini olumsuz etkileyecek

Gelişmeler ve Trendler OLASILIĞI ÖNEMİ ETKİSİ Yüksek Düşük + +- - Sosyal 1 Ülkenin muhafazakarlaşması tüketim alışkanlıklarında değişime yol açacak 2 Eğitim sistemi mevcut ve gelecekteki teknoloji ile gelişmeler doğrultusunda yapılandırılacaktır. 3 İstihdam sadece ülkesel değil uluslar arası boyutta önem arz edecektir. 4 Artan nitelikli işgücü talebine bağlı olarak eğitim sisteminde/programında değişim olacaktır. 5 Genç nüfus/Yaşlı nüfus oranında yaşlı nüfus artışı yönünde değişimler olacak ve bu nüfusun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik sektörlerde canlılık olacak 6 Yabancı sermayenin girişi ile birlikte kültürel değişimler yaşanacaktır 7 Devletin daha asli görevlere yoğunlaşarak sunduğu hizmetin kalitesini arttırmak mümkün olacak. 8 Varoşların kent kültürüne adapte edilme çalışmaları ile o bölgelerde …. Sektörlerinde canlanma olacak 9 Yatırımların bölgesel dağılımı değişeceği için sosyal yapı olumsuz etkilenecek. 10 Ekonomide müdahaleci ve taraf olan devlet anlayışından sosyal devlet anlayışına kayış hızlanacaktır. 11 12 İ-

Gelişmeler ve Trendler OLASILIĞI ÖNEMİ ETKİSİ Yüksek Düşük + +- - Teknolojik 1 Teknolojik gelişmelerin gerisinde kalan kamu şirketlerinin değer kaybına uğraması 2 Teknolojinin çevre ve insan sağlığına daha duyarlı olması önem kazanacak 3 Teknoloji ve inovasyon geliştirmede kamunun ağırlığı azalacak, özel sektörün payı artacak 4 Teknoloji adaptasyonu ve inovasyon rekabet gücünün temel belirleyicisi olacak 5 Teknoloji kullanımının tabana yayılması ile pazarlama yöntemlerinde köklü değişiklikler olacak 6 Teknolojik gelişmeler yeni şirket ve hem kamu hem özel sektörde yeni bir istihdam yapısı ortaya çıkaracaktır. 7 KİT kaynaklarının (enerji, su vb) verimliliğini arttıracak dönüşüm teknolojilerinin önemi daha da artacak 8 Tekno-marketing uygulamaları hızlanacak ve artacak 9 Teknolojinin uygulanmasıyla üretim yerinin önemi azalacak, üretim merkezleri mobil hale gelecek 10 Teknolojik gelişmeler şirket uygulamalarında farklı kar merkezleri ortaya çıkararak özelleştirme uygulamalarında yeni stratejileri gündeme getirecek