BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş. Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
Advertisements

Problemi Çözme Adımları
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
DÖNGÜ “Şart sağlandığı sürece” içerisindeki komut satırlarını, artış değeri adedince tekrarlayan kodlardır.
C Programlama Diline Giriş
Bilgisayar Yapısı-Genel
ALGORİTMA ÖRNEKLERİ Programlamaya Giriş
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
4 Kontrol Yapıları: 1.Bölüm.
Bölüm 2: Program Denetimi
AKIŞ DİYAGRAMLARI Yard.Doç.Dr. Cihad DEMİRLİ
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
Karar ifadeleri ve Döngüler
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING) “nereden başlamalı ?”
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
Veri Yapıları ve Algoritmalar
Bilgisayar Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Temel tanımlar ve işleyiş
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
Introduction to Computer Algorithmics and Programming Ceng 113 Öğr. Gör. Turgut Kalfaoğlu
BTP205 – Görsel Programlama I
PEER SUPPORT TEAM.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Outline 5.1 Test-Driving the Inventory Application.
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Programlama Ortamı ve Araçlar
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Veri Yapıları ve Algoritmaları ders_1
Programlama Araçları Metin Editörleri Araçlar
Kartografya Yrd. Doç. Dr. Erkan Yılmaz
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
RobotC Fonksiyonları. Matemetiksel Fonksiyonlar PI: pi sayısının değerini içeren float türü sabit Örnek: nxtDisplayTextLine(3, "%1.14f", PI); // Display.
Debugging-Hata Giderme
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Bugünkü konular Programlama dilleri ve Syntax Generic C Program yapısı
While EndDo Repeat Until For Next.  Program mantığı içinde belirli bir düzene bağlı kalarak sürekli tekrar eden işlemlerin belirli bir kritere/değişkene.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Bölüm10 İteratif İyileştirme Copyright © 2007 Pearson Addison-Wesley. All rights reserved.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ Burak UZUN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Burak UZUN.
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
The Need for Program Design
Problem Çözme ve Algoritmalar
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problem Çözme Yaklaşımları
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
The Need for Program Design
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
C ile Programlamaya Giriş
Programlama Araçları Metin Editörleri Araçlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

BTÖ216-Görsel Programlama RobotC’ye Giriş

Problem Çözme  “Nasıl iyi bir programcı olabilirim?”  İlk adım problemi nasıl çözeceğini anlamadır.  Problem çözme programlamanın özüdür.

Problem Çözme

STAIR problem çözme süreci  STAIR problem çözme süreci  S tate the problem (Problemi tanımlayın)  Identify the t ools available for solving the problem (Problemi çözmek için mevcut araçları belirleyin)  Write an a lgorithm (Bir algoritma yazın)  I mplement the solution (Çözümü gerçekleştirin)  R efine the solution (Çözümü sadeleştirin)

STAIR sürecinin programlamaya uygulanması  S tate the problem (Problemi tanımlayın)  It begins by stating the problem, defining the problem, and understanding the problem  Identify the t ools available for solving the problem (Problemi çözmek için mevcut araçları belirleyin)  RobotC – NXT 2.1 programming environment  Write an a lgorithm (Bir algoritma yazın)  An algorithm is a well-defined, finite, step-by-step process for solving a problem.  I mplement the solution (Çözümü gerçekleştirin)  Use tools and algorithms to build a solution  R efine the solution (Çözümü sadeleştirin)  Testing the solution, fixing bugs, and making enhancements

 Algoritma  Akış diyagramı  Pseudocode yazma  SPA (Sense, Plan, Act): Robot kontrol prosedürü. Robotların etkili bir biçimde çalışması için gerekli 3 önemli beceri.

Akış Diyagramı Sembolleri ve Fonksiyonları  Dikdörtgen: İşlem  Baklava: Karar  Paralel Kenar: Giriş ya da Çıkış  Daire: Bağlantı  Ok: Akış yönü  Oval: Başlama ya da Durma noktası

Kontrol Yapıları - Control Structure

Program Kodu

Kod Renklendirme

Büyük-Küçük Harf Hassasiyeti

Sıra - Sequence

Boşluk Kullanma

NOKTALAMA İŞARETLERİ Noktalı Virgül (;) kullanımı

Parantezler

Açıklama Satırı - Comments

ROBOTC KOMUTLARI  Display - Ekran  Motor  Sound - Ses  Wait - Bekleme

DISPLAY komutları  task main()  {  nxtDisplayTextLine(4, " Merhaba Dunya ");  wait1Msec(3000);  }

NXT LCD ekranı koordinatları

 task main()  {  nxtDisplayTextLine(1, " Merhaba Dunya ");  nxtDisplayBigStringAt(10, 36, "Merhaba");  nxtDisplayBigStringAt(10, 20, "Dunya");  wait1Msec(10000);  eraseDisplay();  }

MOTOR Komutu  task main()  {  motor[motorB] = 50;  motor[motorC] = 50;  wait1Msec(2000);  }

SOUND komutları  task main()  {  PlaySound(soundFastUpwardTones);  wait1Msec(2000);  PlaySound(soundBeepBeep);  wait1Msec(2000);  PlaySound(soundLowBuzz);  wait1Msec(2000);  }

WAIT komutları  wait1Msec(2000);  wait10Msec(2000);