BELEK LİMAK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR 26.04.2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGENLİK DÖNEMİ BAHÇELİEVLER Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Advertisements

ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
SÖĞÜTLÜ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ BAHÇELİEVLER Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İLETİŞİM.
Bedensel ve hormonal değişiklikler huzursuzluk yaratabilir.
İLETİŞİM MODELLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ Çocukluktan çıkıp yetişkinliğe adım atılan bedensel, zihinsel, duygusal,sosyal değişikliklerin hızlı bir şekilde yaşandığı kızlar için.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
BAHÇELİEVLER REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
ERGENLİK DÖNEMİ.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Aile İçi İletişim.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ETKİLİ İLETİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİ (KIZ Öğrenciler)
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
(KIZLAR İÇİN).
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK DÖNEMİ CİNSEL GELİŞİM VE ÖZELLİKLERİ
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
İLETİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ  Ergenlik, çocuklukla yetişkinlik arasında kalan bir “ara dönemdir”.  Buluğ (ön ergenlik) ergenliğin başlarındaki gelişme.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

BELEK LİMAK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR 26.04.2017

BU SEMİNERDE: ERGENLİK DÖNEMİ ERGENLİK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ İLETİŞİM BECERİLERİ ANA-BABA-ERGEN İLİŞKİSİ 26.04.2017

ERGENLİK Kızlarda 11-12 yaşlarında başlar. Erkeklerde 12-14 yaşlarında başlar. Kız-Erkek cinsiyet özellikleri ve rolleri belirginleşir. Ter bezleri faaliyetlerini arttırır. Erkeklerde testisler sperm hücresi ve prostat semen sıvısı üretmeye başlar. Kızlarda ise yumurtalıklar olgunlaşmış yumurta hücresini fallop tüplerine salma niteliği kazanır. 26.04.2017

Bir durum değil süreçtir.( 2-8 yıl sürer ) Ergenlik dönemi 11 - 12 yaşlarında başlayıp yirmili yılların başlangıcına kadar süren, hızlı bedensel, ruhsal, sosyal değişiklikleri içeren dönemin genel adıdır. Çocukluktan çıkıp, yetişkinliğe adım atmak için gerekli beceri, bilgi ve tutumların kazanıldığı bir geçiş dönemidir. Bir durum değil süreçtir.( 2-8 yıl sürer ) Ergenlik, fiziksel değişimlerin yanı sıra, düşünsel ve duygusal değişimleri de beraberinde getirir. 26.04.2017

Ergenlik dönemine girme yaşı, bireyden bireye değişir. Erken veya geç büyüme, az ya da çok gelişkin olma gençleri daha iyi ya da daha kötü yapmaz. Bunlar doğal farklılıklardır. Bireysel farkların varlığını ve gelişme - değişmenin herkeste değişik düzeylerde olacağını bilmek gencin kaygılarını azaltacak önemli bir faktördür. Ergenlik bir kız için çocukluktan çıkıp genç kızlığa; erkek için delikanlılığa adım atmaktır. Yaşamın en çok ilgi isteyen dönemidir. 26.04.2017

Biyolojik temelli değişiklikler bireyin fırtına ve stres yaşamasına sebep olur. Ve bu süre içinde de kendi kimliğini oluşturmaya çalışır. 26.04.2017

KİMLİK OLUŞTURMA Ergenlik dönemine ulaşana kadar çocuk, ana-baba egosuna dayanmıştır. Oysa artık bağımsızlaşması, yetişkin bir birey olması gerekmektedir. Ergen bireyselleşmeye, ana-babadan bağımsızlaşmaya, kendi kimliğini oluşturmaya çalışır. Başarılı kimliğe ulaşanlar mutlu, benlik saygıları yüksek, cinsel rol tutumlarında başarılı bireyler olurlar. 26.04.2017

ARKADAŞLAR ÖNEMLİDİR! Kendine özgü yeni bir dünya kurmaya çalışan ergenin, dayanabileceği en önemli güven kaynağı arkadaşlıktır. Bu yaşlarda yaşıtların çocuk üzerinde etkisi en az aile kadardır. Bir gruba ait olma sosyal gelişme için oldukça önemli bir duygudur. Ergen bu konuda bilgilendirilmeli, yanlış gruplardan korunmalıdır. 26.04.2017

Ergenin DavranışlarındakiDeğişimler Büyüme, gelişme ve güçlenme isteği, İlerleme, olgunlaşma ve değişme isteği, Bireysel ve bağımsızlık elde etme isteği, Başarma, güven kazanma isteği, Beğenilme ve takdir edilme isteği, Etrafındaki kişilerle, olumlu sosyal ilişkiler kurma isteği, Mutlu olma isteği, Geleceğe yönelik iyi yatırımlar yapma isteği. 26.04.2017

Kızların bedenindeki değişimler, ÖSTROJEN hormonunun etkisiyle gerçekleşir. Erkeklerin bedenindeki değişimler ise TESTOSTERON hormonun etkisiyle gerçekleşir. 26.04.2017

ERGENLİKTE BEDENSEL DEĞİŞİKLİKLER Boy uzar Vücutta kilo ve yağ oranı artar Tüm kemik sisteminde büyüme hızlanır El ve ayaklar,ardından kol ve bacaklar uzamaya başlar Kalçalar, göğüs kemikleri ve omuzlar genişler Baş kemikleri,yüz kemikleri ve burun büyür Çene uzar ve kalınlaşır Ter salgısının artması 26.04.2017

KIZLARDA BEDENSEL DEĞİŞİKLİKLER Meme gelişimi Koltuk altında ve cinsel bölgede tüylenme Büyüme atılımının başlaması( boy uzar,yağlanma kilo alma artar,kalçalar genişler ) Adet olma (kızların ergenliğe girmesi bu şekilde saptanır) 26.04.2017

ADET KANAMASI NE DEMEK? Yumurtalıktan salınan östrojen hormonunun etkisiyle gelişerek yumurta rahime düşer ve kanla birlikte vajinadan dökülmesidir. Her 28 günde bir tekrarlanır ve adet kanaması 3-7 gün arasında değişir. Ergenlikte adet kanamasının düzene girmesi 1 yıl sürer. 26.04.2017

AĞRILI,SANCILI ADET KANAMASINDA NE YAPILMALI? Egzersiz Ayaklara sıcak su torbası Ilık duş Yürüyüş Gündelik etkinliklere devam Doktora başvurma 26.04.2017

EVET HAYIR Hijyenik Ped Pamuk Bez Adet Dönemi Süresince Gereksinimlerinize Uygun Koruyucuların Seçimi ve Kullanılması Önemli EVET HAYIR Hijyenik Ped Pamuk Bez 26.04.2017

Ergenlik döneminde başarılması gereken gelişim görevleri: ERGENİN GELİŞİM GÖREVLERİ Ergenlik döneminde başarılması gereken gelişim görevleri: Sağlıklı bir yetişkin olabilmesi için ergenin bu dönemde başarması gereken gelişim görevleri vardır: Cinsel rolünü kabullenme ve bu role uygun davranış örüntüleri geliştirebilme. Duygusal bağımsızlığını kazanma ve kendisiyle ilgili önemli kararları kendi başına verebilme. Akran dünyası içinde kabul görme ve arkadaşlık, işbirliği, liderlik yeteneklerini geliştirebilme. Kendini ifade edebilme 26.04.2017

Özkimliğine ulaşma ve bunu kabullenme. Çatışan değerleri uzlaştırma ve kendi yaşına özgü bir yaşam felsefesi geliştirebilme. Meslek seçimi için gerekli ön hazırlıkları yapma ve kendine en uygun olan mesleği seçebilme. Özkimliğine ulaşma ve bunu kabullenme. Bu görevlerdeki başarı ya da başarısızlık geniş ölçüde yetişkinlikteki uyumu ve başarıyı etkiler. 26.04.2017

Ergenliğin Tutum Ve Davranışlar Üzerindeki Genel Etkileri: 1.Yalnızlık İsteği 2.Çalışma İsteksizliği 3.Disipline Karşı Direniş: 4.Çekingenlik: 5.Fazla Hayal Kurma: 6.Duygululuğun Artması 26.04.2017

Her genç yalnızlığını paylaşacağı ayrı bir odasının olmasını ister Her genç yalnızlığını paylaşacağı ayrı bir odasının olmasını ister. Odasında saatlerce kalabilir. Küçük nedenlere kızabilir, kırılabilir. Gencin bu isteğinin doğal karşılanması gerekir. 26.04.2017

Hızlı bir bedensel gelişme içinde oldukları için bu durum enerjilerini tam olarak kullanamamalarına neden oluyor. Tüm enerji bedene yansıyor. Sonuçta isteksizlik oluşabiliyor. Bir takım ağrılar, sızılar oluşabiliyor. İşte tüm bu durumlar derslere de yansıyabiliyor. İlkokulda elde edilen başarıda düşüş görülebiliyor. Bununla başa çıkmak çok önemli. Bu başarısızlık durumunda kaygı duymamak gerekir. Bunun geçici olduğunu düşünmek en doğru çözüm olur. 26.04.2017

Toplumsal zıtlık durumu ve otoriteye karşı gelme: Sürekli içinde bulunduğu ortama karşı çıkar. Bu nedenle çevresi ile olan ilişkilerinde zaman zaman geçimsizlik oluşabilir.(gerek aile, gerek okul, gerek arkadaş ilişkilerinde) 26.04.2017

Karşı cinse olan zıtlık: Genellikle bu dönemde kızlar ve erkekler birbirlerini sevmezler. Ancak birbirleri olmadan da yapamazlar. Sürekli karşı cinsten olanları küçük düşürme eğilimime girebiliyorlar. 26.04.2017

•Kendilerine söylenen şeyleri ters anlarlar. •Çabuk sinirlenirler. Duygululuğun artması: Bu dönemde ergenler çok fazla duygusal olabiliyorlar. Ancak bu durum biçim değiştirerek kendisini gösterir: •Karamsarlık oluşur. •Kendilerine söylenen şeyleri ters anlarlar. •Çabuk sinirlenirler. •Hiçbir şeyden memnun olmama. •Küçük şeylerden dolayı hemen ağlama görülebilir. 26.04.2017

Kendilerine olan güven duygusu azalabiliyor: Çocukların kendilerine olan güvenlerinin azalmasının nedeni onlardan beklenen rollerin yoğunluğudur. İyi bir öğrenci.... İyi bir evlat...... İyi bir abla ya da ağabey.... İşte çocuklardan beklenen mükemmeliyetçi özellikler özgüveni sarsıyor. Ayrıca bu dönemde çekingenlik oluşabiliyor ve kendilerini bu yönde gizleme eğilimi görülebiliyor. Hayalcilik oluşabiliyor. Genç nelerden yoksunsa nelere arzu duyuyorsa o şeylerin hayalini kurar. 26.04.2017

ERGENLERİN KAYGILARI Bedeninin fiziksel özelliklerinin normal olup olmadığı durumu kaygı yaratabiliyor. Cinsiyetinin normal gelişip gelişmediği ve cinsiyetinin bir takım özellikler kaygı durumlarını yansıtabiliyor. Örneğin: ayaklarının büyük olduğunu düşünen genç daha küçük ayakkabı isteyebilir. Ellerini saklar. Sivilceli yüzlerine, düzensiz dişlerine karşı kaygı duyabilir. 26.04.2017

Kızlar: Acaba ben tam bir kadınsı özelliğe sahip miyim Kızlar: Acaba ben tam bir kadınsı özelliğe sahip miyim? Erkekler: Acaba ben tam bir erkeksi özelliğe sahip miyim? düşüncesi sürekli zihinlerini meşgul eder. Cinsellikle ilgili konuları genellikle aileleri ile paylaşmazlar. Arkadaşları ile paylaşırlar, çeşitli yayınlar takip ederler. Cinselliğin dışında din ahlak, felsefe, siyasal konuları da yoğun olarak arkadaş aralarında konuşurlar. 26.04.2017

Sağlıkla ilgili kaygılar: Yeterli uyuyamamak, gevşeyip rahatlayamamak, sakarlık, bedensel görünüm, gerginlik, güzel ya da yakışıklı olamadığını düşünmek, 26.04.2017

Kişilik ile ilgili kaygılar: Kendini aşağı görme, kendisine güveni olmamak, kendisini yetersiz görmek, sık sık öfkeye kapılmak, küçük şeylere üzülmek, olayları çok ciddiye almak.... SOSYALİKLE İLGİLİ KAYGILAR: Arkadaşsız kalma 26.04.2017

SAĞLIKLI KİŞİLERARASI İLETİŞİM 26.04.2017

SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR. *TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR.ONLARI SEVMEYEBİLİRİZ AMA SAYGI GÖSTERMEMİZ GEREKİR. *GİZLİLİK,KİŞİ KENDİNE VE YA BAŞKASINA ZARAR VERMEDİĞİ SÜRECE KORUNMALIDIR. 26.04.2017

SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER 26.04.2017

SESE DAYALI OLANLAR *DURAKSAMALAR *SESİN TONU *SESİN YÜKSEKLİĞİ *EEE,IHM SÖZCÜKLERİ *DUYGU TONU *TEKRARLAR *SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA *GEREKSİZ SÖZCÜKLER *AKICILIK *DOĞALLIK *SEÇİLEN SÖZCÜKLER 26.04.2017

SES DIŞINDAKİLER *GÖZ İLİŞKİSİ *YÜZ İFADELERİ *VÜCUT DURUŞU *KİŞİSEL ALAN *KIYAFET,AKSESUAR *MEKANI KULLANMA *DOKUNMA *KAFA İŞARETLERİ *EL VE KOL DURUŞU *BACAKLARIN DURUŞU *BEDEN YÖNELİMİ *OTURMA BİÇİMLERİ 26.04.2017

KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÖZEL İLETİŞİM KONUŞMA SIRASINDAKİ SÖZCÜKLER SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER 26.04.2017

İLETİŞİMİ GELİŞTİREN İYİ DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) ANLATILMAK İSTENENİN NE OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, ANLATILANIN ALTINDA YATAN DUYGUYU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK, DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK 26.04.2017

FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK, BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK, GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK, KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK, DİNLERKEN RAHAT OLMAK GEREKİR. 26.04.2017

ETKİN DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME, AMAN ! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ 26.04.2017

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI *KİŞİ KENDİNİ DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER, *SORUNUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR, *SORUNUNU RAHATLIKLA DİLE GETİRDİĞİ İÇİN,ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR. 26.04.2017

ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ;BEN DİLİ *SEN DİLİ *BEN DİLİNİN YARARLARI 26.04.2017

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR. 26.04.2017

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR. 26.04.2017

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR. 26.04.2017

BENİ hayal kırıklığına uğrattın. SEN DİLİ SEN hep beceriksizsin. SEN hep ağlar durursun SEN neyden anlarsın ki … BEN DİLİ BENİ hayal kırıklığına uğrattın. Her ağladığında KENDİMİ çaresiz hissediyorum. Bana kaba davranman BENİ üzüyor. 26.04.2017

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN TEPKİ TÜRLERİ GÜVEN OLUŞTURMA, GÜVEN AZALTMA, DİNLEME , (NEDEN DİNLERİZ) İYİ BİR DİNLEYİCİ, 26.04.2017

İLETİŞİMDE GÜVEN OLUŞTURMA TEPKİSİZ DEĞİL,SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME KARŞIMIZDAKİNİN SÖYLEDİKLERİNİ ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN EK BİLGİ İSTEYEN UYGUN SORULAR SORMAK DUYGULARI DOĞRUDAN İFADE ETMEK GİBİ DAVRANIŞLARLA GERÇEKLEŞİR. 26.04.2017

İLETİŞİMDE GÜVEN AZALTMAK KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK DEĞİŞTİRİLEMEYECEK TÜRDEN KONULARA ODAKLAŞMAK GEREKSİZ VE YIKICI ELEŞTİRİLERDE BULUNMAK ÖĞÜT VERMEK VE İKNA ETMEYE ÇALIŞMAK ŞİDDETLE KARŞI ÇIKMAK BELİRSİZ ŞEKİLDE HEMFİKİRMİŞ GİBİ GÖRÜNME YORUM YAPMA 26.04.2017

İLETİŞİMİN 12 ENGELİ 26.04.2017

KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK AHLAK DERSİ VERMEK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK 26.04.2017

KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK 26.04.2017

KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA TESKİN, TESELLİ ETMEK 26.04.2017

KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK 26.04.2017

KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK 26.04.2017

II.BÖLÜM ANABABA & ERGEN 26.04.2017

YAKINMALAR ÇOCUKLAR ANABABALAR … Hırçınlaştı, ders çalışmıyor. Büyüklerin anlayışsızlığı ve baskısı,onur kırıcı davranışlar Kız erkek arkadaşlığının aile ve çevre tarafından anlaşılmaması ve karşı çıkılması Hep eleştiriyorlar …. ANABABALAR Hırçınlaştı, ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok. . Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. •Son derece asi ve hırçın olmaya başladı. Başına buyruk olmak istiyor. Dayak, kötü söz, tatlı söz hiçbiri sonuç vermiyor. … 26.04.2017

Ergenlerin bağımsızlaşma amacıyla yaptıkları girişimler sıkıntı (stres) yaratabilir ve aileye üzüntü yaşatabilir, Ebeveynler ve ergenler için engebeli, duygu, düşünce ve davranışlar açısından iniş-çıkışlı geçen bu dönemde sıkıntılar yaşanması normaldir. Bu durum aileler için bir alarm niteliğinde olmamalıdır. 26.04.2017

SAHİP OLDUĞUMUZ EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZI BU DÖNEMDE NASIL DESTEKLEYEBİLİRİZ? 26.04.2017

Çocuğun ihtiyacı olan, koşulsuz sevgi ve destek. 26.04.2017

Unutmamalıyız ki; Çocuklarımızın başarılı ya da başarısız olmalarını belirleyen temel etken, gördükleri ilgi biçimidir. 26.04.2017

SORUNUN ÇÖZÜMÜNDE Demokratik tutum. Korku, dayatma ve şiddet yerine; 26.04.2017

Sorunlu üzerinde değil, sorun üzerinde durun. Sorunlar hakkında açıklıkla ve dürüst olarak konuşma ortamı hazırlamak ve bu beceriyi geliştirmek, ebeveyn-çocuk ilişkisinde en önemli hususlardan biridir. Sorunlu üzerinde değil, sorun üzerinde durun. Aile içinde bu tür bir ilişki tarzı geliştirmek, anlayışlı ve sabırlı olmayı gerektirir ve zaman alır. Böyle bir ilişki, zamanla çocuk-ebeveyn arasında, birlikte vakit geçirme ve paylaşımlarda bulunma yoluyla gelişir. 26.04.2017

Kazanılması istenen davranışlar için çocuklara örnek ve rehber olmak, NASİHAT YERİNE… Kazanılması istenen davranışlar için çocuklara örnek ve rehber olmak, 26.04.2017

GELİŞİM İÇİN… Dürüstlük, güven ve saygı dolu bir aile atmosferi yaratmak, Çocukların kendilerine güven duyabileceği fırsatlar yaratmak, 26.04.2017

GELİŞİM İÇİN… Yaşına uygun sorumluluklar vermek yoluyla, sorumluluk almayı öğretmek, Sorumluluk alışını takdir etmek Çocuklara yaşlarına uygun bağımsızlıklar vermek, özgürlükler tanımak, Çocuklarınıza beklentilerinizi BEN DİLİNİ kullanarak ifade edin. 26.04.2017

YARGIÇ DEĞİL! Mutsuz ve üzgün olduklarında çocukların ebeveynleri ile konuşmalarını yüreklendirecek bir ilişki tarzı geliştirmek, 26.04.2017

Bu dönemde ergene yapılabilecek en etkin yardım: Onun SEVİLDİĞİNİ, ANLAŞILDIĞINI, KABUL EDİLDİĞİNİ, FARK EDİLDİĞİNİ, DEĞERLİ OLDUĞUNU , ÖNEMLİ OLDUĞUNU ona bağımsızlık ve sorumluluk verildiğini fark ettirebilmektir. 26.04.2017

PROGRAMA KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 26.04.2017