Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ÜRETİM FONKSİYONU (DEVAM)
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Girişimcilik.
Pazarlama Teknikleri.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Pazarlama Yönetimi Süreci
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini öğrenmek Pazarlama araştırmasının nasıl tanımlanacağına ilişkin bilgi sahibi olmak Pazarlama araştırmasının fonksiyonları ve kullanım amaçlarını anlamak

Hedef pazarların değerlendirilmesine, ürün araştırmalarına, fiyat araştırmalarına, tutundurma ve dağıtım araştırmalarına ilişkin örnekler görmek Pazarlama bilgi sistemini (PBS) tanımlamak ve pazarlama araştırmasının neden pazarlama bilgi sistemi içerisinde bir yere sahip olduğunu kavramak

Pazarlama Araştırması Dünyasına Hoşgeldiniz! Pazarlama araştırmasını tam anlamıyla kavrayabilmek için tanımı, kullanım amaçları, türleri ve pazarlama bilgi sistemiyle bağlantısının yanında, pazarlama içindeki rolünü ve pazarlamayla ilişkisini anlamak gerekmektedir.

Pazarlama Araştırması Pazarlamanın Bir Bölümüdür Pazarlama, “ihtiyaçların karşı şekilde karşılanması” olarak düşünülebilir.

PAZARLAMA KAVRAMI FELSEFESİ YÖNETİCİLERİN KARARLARINA YÖN VERMEKTEDİR Uzun yıllardır pazarlama kavramı olarak bilinen felsefenin “doğru” felsefe olduğu kabul edilmektedir. İşletmelerin, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tatmin ettikçe örgütsel amaçlarına ulaşma olasılıkları daha fazladır.

“DOĞRU” PAZARLAMA STRATEJİSİ Pazarlama stratejisi, bir pazar bölümünün işletmenin hedef pazarı olarak seçilmesi ve bu hedef pazardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım karmasının tasarımından oluşmaktadır.

Pazarlama Araştırması Nedir? Pazarlama araştırması, belirli bir pazarlama problemini çözmede kullanılabilecek bilginin tasarlanması, toplanması, analiz edilmesi ve raporlanmasına ilişkin süreçtir.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI MI YOKSA PAZAR ARAŞTIRMASI MI? İlerleyen bölümlerde, pazarlama araştırmasının işlevi ve kullanım amaçlarından detaylı olarak bahsedilecektir. PAZARLAMA ARAŞTIRMASI MI YOKSA PAZAR ARAŞTIRMASI MI? PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ İŞLEVİ

Pazarlama Araştırmasının Kullanım Amaçları Nelerdir? PAZAR FIRSATLARININ VE PROBLEMLERİNİN BELİRLENMESİ Neden problemin belirlenmesi pazarlama araştırmasının kullanım amaçlarından biri olmalıdır? Problemlerin belirlenmesi her zaman kolay olmamaktadır.

POTANSİYEL PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN OLUŞTURULMASI, GELİŞTİRİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Pazarlama araştırması potansiyel bir pazarlama faaliyetinin oluşturulması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi için kullanılabilmektedir.

Pazarlama araştırması; çeşitli şekillerde gerçekleştirilebilmektedir. Hedef Pazarların Seçilmesi Ürün Araştırması Fiyat Araştırması Tutundurma Araştırması Dağıtım Kanalları Araştırması

PAZARLAMA PERFORMANSININ DENETLENMESİ Pazarlama araştırması talep eden firmalar, tüketicilerinin Facebook ve Twitter gibi sosyal mecralarda kendi firmaları, markaları ve rakipleri hakkında neler konuştuğunu “duymak” istemektedirler.

BİR SÜREÇ OLARAK PAZARLAMANIN İYİLEŞTİRİLMESİ Toplam pazarlama araştırması içindeki payları çok küçük de olsa, pazarlama araştırmasının diğer bir kullanım amacını, bir firmanın karşılaştığı spesifik bir problemi çözmek yerine pazarlama hakkındaki temel bilgi birikimini genişletmek amacıyla tasarlanan araştırmalar oluşturmaktadır.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI BAZEN YANILABİLİR Pazarlama araştırması, zorlu bir görev olan tüketici davranışlarının tahmin edilmesine çalışmak görevini üstlenmesine rağmen, değerini ve önemini kanıtlayan pazar testini başarıyla geçmiştir.

Pazarlama Bilgi Sistemi Buraya kadar pazarlama araştırması tek bilgi kaynağı olarak açıklanmıştı. Ancak bunun böyle olmadığını pazarlama bilgi sistemleri bölümünü işlediğimizde daha net şekilde anlamak mümkün olacaktır.

PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİNİN BİLEŞENLERİ Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama alanındaki karar vericilerin ihtiyaçları olan güncel ve doğru bilginin toplanması, sınıflandırılması, analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve dağıtılması amacıyla bir araya gelen insan, ekipman ve prosedürlerden oluşan yapıdır. Pazarlama bilgi sistemi dört alt sistemden oluşmaktadır.

Şekil 1.1 Pazarlama Bilgi Sistemi İç Raporlama Sistemi Şekil 1.1 Pazarlama Bilgi Sistemi

Pazarlama İstihbarat Sistemi Pazarlama Karar Destek Sistemi (KDS) Pazarlama Araştırması Sistemi

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.