Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
T.C. GAZİANTEP VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Kişisel Rehberlik.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri

Çocuğun, çevredeki her türlü uyarıcıya açık olduğu ve hızlı bir şekilde öğrenme gelişimi göstererek bazı kritik kazanımları edindiği dönemdir. Çocuk için kritik ve önemli olan bu dönemde onu sosyal, kişisel, eğitsel anlamda geliştirmek ve destek olmak adına rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Özdenetim becerileri kazandırma, Özgüven geliştirme, Rehberlik hizmetinin temel olarak dayandığı hedefler Özdenetim becerileri kazandırma, Özgüven geliştirme, Sosyalleşmeyi sağlama, Benliğin tanınması ve kabul edilmesi

Kişinin kendi kararlarını alabilme, Özdenetim becerileri kazandırma Özdenetim, ‘belli bir hedef yolunda kişinin tepkilerini ve güdülerini kendisinin yönetmesi ve kontrol altında tutması’ olarak tanımlanabilir. Özdenetim aynı zamanda: Otokontrol Kişinin kendi kararlarını alabilme, Hedefe tek başına özgüven ile gitme, Başkalarına bağımlı olmama anlamlarına da karşılık gelmektedir.

çocuk tek başına yemek yeme, salıncağa binme, Özdenetim becerileri kazandırma Çocuklarda belirgin bir şekilde otokontrolü sağlamaya yönelik girişimler 2 ve 3 yaşları arasında görülmektedir. Bu dönemlerde, çocuk her şeyi tek başına yapmak isteyerek bulunduğu yaşın girişimcilik ve özerklik ruhunu tatmin etmeye çalışacaktır. Bunu örnekler ile daha somut hale getirecek olursak, çocuk tek başına yemek yeme, salıncağa binme, merdivenlerden çıkma gibi girişimlerde bulunarak çevresindeki kişilerin yardımını reddeder.

Özgüven geliştirme Çocuğun doğumdan itibaren anne baba ile kurduğu ilişki, daha sonra diğer bireylere, nesnelere ve tüm yaşama karşı alacağı tavırların, benimsediği tutum ve davranışların temelini oluşturur. Özellikle okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumunun da aile olduğunu ve çocuğun bu dönem içinde ağırlıklı olarak anne babayı taklit ederek ya da model alarak öğrenir.

Özgüven geliştirme Beş yaş sonuna kadar çocuk etrafındaki her şeyi bilmek ve incelemek ister. Merak ettiği konulardan biri de cinselliktir. Çocuğun bu amaçla yaptığı girişimlerin desteklenmesi, gerekli bilgilerin yaşına uygun olarak anlatılarak beslenmesi önemlidir. Diğer koşulda çocuk suçluluk duygusunu hissederek kaygı duymaya başlar.

Bunların yanı sıra, okul öncesindeki rehberlik hizmetleri çocuğun okula olan uyumunu kolaylaştırarak, küçük kas becerilerini geliştirir. Ayrıca, okul, çocuğun yaş özelliklerine hitap eden çeşitli oyun ve faaliyetler ile sevdirilmeye çalışarak eğitim ve öğretime çekici hale getirilerek çocuk güdülenir.

Okul öncesi dönemde daha çok kişisel-sosyal rehberlik ön plana çıkmakta olup psikolojik danışmaya başvurulmamaktadır. Çünkü okul öncesi çocuklar kendilerini sözel olarak açık bir şekilde ifade edebilme olgunluğu ve becerisine henüz ulaşamamışlardır.

Okul öncesi dönemdeki çocukların rehberlik hizmetinde aile ve öğretmen arasındaki iletişimin büyük bir önem vardır. Aile ve öğretmen arasında meydana gelen bu iletişime rehberlik alanında konsültasyon (danışma) denmektedir.

Okul öncesi dönemdeki çocuklar için rehberlik çalışmalarında oyun ağırlıklı etkinlikle ve grup çalışmaları uygulanmaktadır. Oyunla birlikte sunulan etkinliklerde, çocuğun hayal gücünün ve zihinsel işlem becerileri geliştirilir. Uygulanan oyunlar ve etkinlikler sayesinde, çocuğun yetenekleri ve ilgi alanları keşfedilir. Böylece, çocuğun ileriki yaşamındaki sahip olacağı mesleki ve eğitsel hayatı ile ilgili birtakım yordamlarda bulunulabilir.