SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
HASTA HAKLARI.
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
Halkla İlişkiler ve Empatik İletişim
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
HASTA HAKLARI.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
İLETİŞİM.
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ETKİLİ VE DOĞRU İLETİŞİM
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İletişim Sanatı 1.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
Hekim-Hasta İletişimi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE SORUNLU DURUMLAR
BEDEN DİLİ.
HASTA HAKLARI ;.
Sosyal Bilgiler İletişim
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İÇERİK Hastalarla sağlık çalışanını karşı karşıya getiren nedenler
SORU SORMA.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Kişisel Rehberlik.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM

Sağlık kurumlarında hasta ile sağlık personeli arasında gelişen iletişim sürecinde ortaya çıkan bir çok sorun mevcuttur.

Değişmek ve gelişmek zorunda olan sağlık kurumlarının sağlık hizmetlerini etkin, dinamik, verimli ve kaliteli üretebilmesi için çağdaş anlamda faaliyet göstermesi gerekmektedir.

Hasta ve sağlık personelinin sağlık iletişimini kurması, karşılıklı birbirlerini anlayabilmeleri sağlık hizmetinin kaliteli bir şekilde sürdürülmesi açısından önemlidir.

İLETİŞİM NEDİR ? İletişim, anlaşmak amacı ile yapılan karşılıklı paylaşımdır. Buna bilgi alış-verişi, duygu ve düşüncelerin karşılıklı olarak paylaşımı da girer. İletişimin temel hedefi karşılıklı anlaşmadır.

SAGLIK KURUMLARINDA HASTA ve HEMSIRE ARASINDA ILETISIM

İletişim selamlama ile başlar İnsan ilişkileri selamlaşma ile başlar Hatır sorma ile devam eder Sağlık çalışanları için hatır sorma “geçmiş olsun, acil şifalar dileriz vb” şeklinde olabilir. Sonra hasta veya yakınına nasıl yardımcı olabileceğiniz konusuna girilmelidir.

Karşınızdakinin iyi niyetli olduğunu varsayarak diyaloga başlamak Mesajı en uygun şekilde sunmak Muhatabınızın gereksinim ve beklentilerini algılamak; Farklılıklara saygı göstermek Geri bildirimleri değerlendirmek

Hastalarla sağlık çalışanını karşı karşıya getiren nedenler İletişim kusurları Altyapı, ekipman ve donanım eksikliği Ağır iş yükü, personel eksikliği Finans sorunları Mesleki bilgi ve beceri eksikliği Kasıtlı davranışlar Kötü işletmecilik

Hastayla yanlış iletişim Asık surat; problemi varmış gibi yüz ifadesi takınmak İlgisizlik ve baştan savma Sert ses tonu, göz teması kurmamak Hastayı azarlamak, suçlamak; «geç kalmışsınız» türü ifadeler kullanmak. Zaman ayırmama, sabırsızlık gösterme Soruları yanıtlamamak; geç yanıtlamak, açıklama yapmamak; kayıtsız kalmak

Hastayla doğru iletişim; Diyaloğa eşit şartlarda başlama Empati yaparak; anlamaya çalışma Kendisini ifade etme; derdini anlatma fırsatı ve zamanı verme Karşımızdaki kişiye alternatifler sunma; çözüme katılmasını sağlama İşi bitirilemeyecek ise doğru yere ve zamana yönlendirme

ETKİLİ VE EMPATİ KURARAK DİNLEME; Dikkat ve ilgi ile dinler. Sözlerin içeriği kadar duyguları da dinler. Göz teması ve tavırları ile dinlediğini belli eder. Konuşanın sözünü kesmez, sabırlıdır, duygularını kontrol eder. Anlamadığı yönleri kısa sorular sorarak. açıklığa kavuşturur; anladığını belli eder. Söylenenler hoşuna gitmese de, söyleneni ve söyleyeni yargılamaktan kaçınır.

TEŞEKKÜR-ÖZÜR İnsanlara hata yapma hakkı verin. Kendi hatalarınızı kabul edin. Hata yaptığınızda özür dilemek sizin erdeminizi gösterir; ÖZÜR DİLEYİN. İŞİNİ EKSİKSİZ YAPMAK TEŞEKKÜRE DEĞERDİR; üstün başarı gerekmez; sıkça TEŞEKKÜR EDİN.

HASTA İLE ÇALIŞMA Hastada gerginlik yaratan durumları açıklığa kavuşturmak. Hastanın iç görü geliştirmesi, yapıcı savunma mekanizmaları kullanmasını kolaylaştırmak/ artırmak. Değişme/düzelmeye direnç davranışı ile başetmek.

SAĞLIK ÇALIŞANLARI VE HASTA/HASTA YAKINI ARASINDAKİ İLETİŞİMSİZLİKTEN KAYNAKLANAN HABERLER

Hasta hemşirenin burnunu kırdı Osmaniye'de, bir hasta kendisi ile ilgilenmediğini iddia ettiği hemşireye vurarak burnunu kırdı. Saldırıya uğrayan hemşire, ameliyat edilerek serviste tedavi altına alındı.

Gaziantep 25 Aralık Devlet Hastanesi’nde yatan bir hastanın yakınları, hastalarının başka bir odaya taşınmak istemesine karşı çıkarak, bir doktoru, bir hemşireyi ve iki hasta bakıcıyı darp ettiği iddia edildi. Durumu tepkilerini gösteren sağlıkçılar, hastane de önünde basın açıklaması yaptı. Personellere yapılan saldırı protesto edildi.

Dicle Üniversitesi (DÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi'nde, ziyaret saati dışında servise girmelerine izin verilmeyen hasta yakınları, tartıştıkları 4 hastane çalışanı darp etti. Saçından çekilip, yerde sürüklenen ve duvarlara vurulduğu bildirilen astım hastası hemşire Rabia Rabia Önal, beyin cerrahi servisinde tedavi altına alındı.

Kahramanmaraş'ta, Aile Sağlık Merkezi'nde sigara içme girişimlerini engelleyen hemşireye hakaret eden ve kendilerini uyaran doktoru dövmeye çalışıp, kapıyı kıran 3 kişinin saldırı girişimi, güvenlik kameralarınca saniye saniye kaydedildi.

Alınan bilgiye göre, kuduz şüpheli erkek hasta, yaklaşık iki ay önce köpek ısırması şikayetiyle Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ne başvurdu. Hastaya takip ve tedaviler yapılırken, kuduz aşısı yapıldı. Ancak iddiaya göre Suriyeli hastanın tedavisini eksik bıraktığı ve dün gece Ege Üniversitesi Acil Servisi’ne bulantı ve kusma şikayetiyle başvurduğu belirtildi. Hasta tedavisini yapan hemşireye tedavi sırasında saldırgan tavırlar göstererek şiddet uyguladı. Hastanın bu sırada yakınındaki bir enjektörü hemşirenin boynuna saptadığı öne sürüldü.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. HAZIRLAYANLAR Beyza Taşmaz Yaren Sarıkaya Eda Bozok Burcu Ece Budak Gamze Köşe Hasan Yetişmiş Fazlı Akkaya