Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA DIŞ ÇEVRESİ: PAZARLAMAYI ETKİLEYEN MAKRO VE MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Pazarlama Yönetimi Süreci
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazarlama 1.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tüketici Davranışları
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN Pazarlama Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN

Pazarlama Pazarlama? Satış, reklam, dağıtım, ikna etme, insanları kandırma becerisi, satış kolaylaştırıcı faaliyetler ?Hangisi? Dış dünyayla iletişimi sağlıyor; gelişmeleri takip ediyor Tanımı Kişisel, örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek değişimleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. Pazar? Alıcı- Satıcı Pazarlama Çevresi? Mikro Makro Neler pazarlanabilir? Ürün, hizmet, kişi, fikir, tecrübe, bilgi, arsa, varlık, örgüt, olay

Temel Kavramlar Müşteri, tüketici? Tüketici Pazarlamanın amacı memnun müşteriler yaratmaktır. Bu nedenle müşteri davranışlarını anlamak çok önemli 5n 1k: ne, niçin, nereden, nasıl, ne zaman, kim? Tüketici Nihai tüketici Endüstriyel tüketici Satın alma sürecinde tüketici rolleri Başlatıcı, etkileyici, satın alıcı, karar verici, kullanıcı Pazarlamacı kimi etkileyecek?

Satın alma karar süreci Bir ihtiyacın duyulması Alternatiflerin belirlenmesi Alternatiflerin değerlendirilmesi Satın alma kararının verilmesi Satın alma sonrası Etkileyen faktörler Sosyal faktörler: kültür, alt kültür, sosyal sınıf Psikolojik faktörler: motivasyon, algılama, öğrenme Kişisel faktörler: demografik faktörler Pazarlama çabaları: ürün, fiyat, dağıtım Ekonomik faktörler: gelir, satın alma gücü

Müşteriyi elde tutmak önemli Memnuniyetsiz olanlar 7-27 kişiye, memnuniyet duyanlar en fazla 5 kişiye bildiriyor. Tutabildiğiniz %5 müşteri, gelirde %35-85lik artış sağlıyor. Memnun müşterilerin sayısını arttırmada kolaylık için (kendi içinde homojen gruplar şeklinde tanımlama ve hedef kitle seçip uygun taktikleri belirleme) Pazar bölümlemesi Hedef Pazar seçimi Pazarda konumlandırma

Pazar bölümlendirme kriterleri Demografik faktörler (yaş, gelir, cinsiyet, eğitim) Psikografik faktörler (kişilik, motivasyon, hayat tarzı) Coğrafi faktörler (iklim, bölge, Pazar yoğunluğu) Davranışsal faktörler (yarar, tüketim sıklığı) Hedef Pazar seçimi kriterleri İşletmenin kaynakları Ürün özellikleri Hedef pazarın büyüklüğü Hedef pazarda nüfusun dağılımı Rekabet durumu Konumlandırma

Pazarlama Yönetimi Pazarlama karması- bileşenleri Pazarlamacı dört değişken üzerinde düzenleme yapabilir 4p: product, promotion, price, place Özellikler, kalite, ambalaj, marka vb Halkla ilişkiler, satış promosyonu, reklam, kişisel satış vb. Seviye, şartlar, indirimler, iadeler vb. Kanal, yer, taşıma, stoklama vb. + 3p: people, process, physical environment (hizmet için) Çalışanlar, müşteriler, aracılar v.b. Faaliyetlerin akışı, karmaşıklık, kademelerin sayısı, müşteri ilgisi v.b. Mekan tasarımı, ortam, teçhizat, giyim v.b.

Eleştiriler Yenilikler Yanıltıcı, abartılı, gerçek dışı bilgilendirme Aşırı reklam nedeniyle fiyat artışı Yeni ürün satışı için öncekilerin bilinçli olarak demode edilmesi Farklı gelir gruplarına, farklı fiyat uygulaması ile çifte standart Tüketim toplumunu besleme Suni talep yaratma çabaları Yenilikler Veri-tabanlı pazarlama, bire-bir pazarlama, kitlesel bireyselleştirme, ilişkisel pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, müsaadeye bağlı pazarlama, internette pazarlama, gerçek zamanlı pazarlama