Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Google Analytics Nedir?
Elektronik Ticaret Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Neden Kendi Siparişimi Kendim Girmeliyim?
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Mobil Pazarlama Karması
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam

Pazarlamanın en önemli amaçlarından biri tüketici istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmektir. Bu istek ve ihtiyaçları karşılayabilmek için pazarlamacıların iyi bir veri tabanına ihtiyaçları vardır. Mobil pazarlama kampanyalarının etkileşimli olma özelliği pazarlamacıların güncel tüketici bilgilerini içeren veri tabanları oluşturmasını kolaylaştırmaktadır.

Bu süreçte hem firmalar müşterilerin bilgilerine ulaşmakta hem de tüketiciler onlara özel indirimler, fırsatlar gibi faydalar kazanmaktadır. Geleneksel medya kanallarında bu iki taraflı kazanım çok nadir görülürken mobil pazarlamada oldukça yaygındır.

Müşterilere ait bilgiler analiz edilerek mal veya hizmetlerin hangi tüketicilere, ne zaman ve hangi miktarda sunulacağına karar verilebilir. Dolayısıyla müşterilerden elde edilen bilgiler, onlara daha iyi hizmetler sunmak için kullanılmaktadır.

Müşterilere özel olarak sunulan (onlara göre uyarlanmış) ürünler, Tüketicilerin reklamı yapılan ürüne/markaya yönelik olumlu bir tutum geliştirmesine Kampanya geri dönüş oranlarının yükselmesine Ve firma ile müşteri arasında daha güçlü bağların kurulmasına yardımcı olmaktadır.

Özellikle mobil telefonlar “müşteri hizmetleri” için ideal aracılardır. Bazı geleneksel müşteri hizmetleri uygulamaları günümüzde mobil araçlar üzerinden de yapılabilmektedir. Ör. Online sipariş takibi Tüketici anketlerine cevap verme Satış sonrası hizmet Bu hizmetler alışveriş deneyiminin “kolaylık” sunarak zenginleştirmekte ve tüketici tatminini yükseltmektedir.

Mobil araçların müşteriler açısından diğer bir olumlu yanı da CRM-Müşteri İlişkileri Yöneyimi (MİY) ile ilişkilendirilebilir. 4 Özellik bağlamında mobil araçlar CRM için mükemmel aracılar haline gelmektedir. Bunlar,

Kişiselleştirilmiş içerik sunma yeteneği Tüketicilerin online faaliyetlerini takip edebilme Müşterilere ihtiyacı olduğu anda hizmet sağlayabilme Son derece ilgi çekici özelliklere sahip içerik teklifi yapabilme Bu özellikler sayesinde mobil CRM esneklik, etkileşim ve kişiselleştirme sunar. Bunlar hali hazırda CRM yaklaşımının en temel amaçlarındandır.

Maliyet ve Kolaylık Tüketiciler için mal ve ya hizmetin fiyatının yanında, ürünü araştırmanın,ürüne sahip olmanın, ürünü kullanmanın, elden çıkarmanın maliyeti ve bu süreçte harcanan çaba, enerji ve psikolojik faktörlerde önemli olabilir. Dolayısıyla tüketici bakış açısına göre ürünün algılanan maliyeti bu unsurların tümünü kapsamaktadır.

Mobil araçların sağladığı kolaylık fırsatları sayesinde tüketiciler bir çok faaliyeti düşük maliyet ve zaman tasarrufu ile gerçekleştirirler. Mobil araçlar çevrim içi olunan her zaman ve her yerde ürünlere ilişkin detaylı araştırmalar yapılmasına olanak sağlamaktadır. Mobil bankacılık siteleri ve uygulamaları bankacılık hizmetlerini kolaylaştırmaktadır.

Trafikte tıkanıp kalma gibi tüketicilerin “ölü zamanlarında” bu tür hizmetlerin kullanılması da tüketicilere zamanları daha kaliteli olarak değerlendirme fırsatı verir.

İletişim Günümüzün en tartışmasız en etkin iletişim araçlarından biri olan mobil telefonlar müşterilere, firmalara istedikleri yer ve zamanda ulaşma fırsatı sağlar. Tüketiciler bilgi, iletişim ve eğlence içeriklerine bilgisayarlarla ulaşabildiklerinden daha hızlı bir şekilde ulaşabilmektedirler. Mobil teknolojiler tüketicilerin “bağlanırlığını” yükseltmektedirler. Tek taraflı değil iki taraflı bilgi akışı ve etkileşim sağlanabilir.

Mobil Pazarlamada iletişim temel olarak itme ve çekme stratejileri bağlamında değerlendirebilir. İtme stratejisinde firmalar müşterilerin izinlerini almadan onlarla iletişime geçme esasına dayanır (Ör.SMS). Müşterilere marka farkındalığını sağlayacak promosyon, indirimler, kısa sorulara cevap verilmesi yönünde mesajlar gönderilebilir. Bu strateji, Yaygınlık (çok fazla müşteriye ulaşabilme) yaklaşımına dayanır. Bu stratejinin başarılı olmasının şartı tüketicilerin ilgi alanlarında olan mal ve hizmetlere ilişkin olmasıdır.

Çekme stratejisi ise müşterinin istediği iletişim mesajlarını ona sunarak gerçekleşir (Ör. QR-Quick Response kodları). Az sayıda müşteriye odaklanır, müşterileri elde etmek/tutmak için derinlik yaklaşımı kullanır. Mobil çekme kampanyaları sayesinde müşteriler, işletmelerden mobil cihazları ile özel bilgi talebinde bulunurlar. Çekme stratejisi mobil kullanıcıları firmanın sadakat programlarına katılmaya yönlendirir, CRM’in gerçekleşmesine katkıda bulunur.

Tüketici bakış açısıyla mobil reklamların özellikleri (Arslan ve Arslan, 2012) Eğlendirme Özelliği- Yaratıcı ve zekice hazırlanmış mizah unsurları içeren mesajların tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmektedir. Bunun marka bilinirliğinin yanı sıra reklam değeri üzerinde olumlu katkıları olduğu ortaya konmuştur.

Bilgilendirme Özelliği Mesajda yer alan bilginin kalitesi, tüketicinin firma ve ürünleri hakkındaki algılamalarını doğrudan etkileyebilir. Bu sebeple alakalı, doğru, yararlı ve zamanlı olmalıdır.

Sinirlendirme Özelliği Çok sık ve yanlış zamanlarda, alakasız ya da rahatsız edici içerik bilgileriyle gönderilen mesajlar hedef kitlenin firmaya yönelik olumsuz tutum sergilemesine ve reklamın algılanan değerinin düşmesine sebep olmaktadır.

Güvenilirlik Özelliği Reklamın inandırıcılığı ve açık sözlülüğü ile ilgilidir. Birçok faktörden etkilenmekle birlikte esas olarak iletişim mesajını yollayan firma ve bunun hangi mecra tarafından tüketiciye taşındığı ile ilgilidir. Tüketicinin daha önceden iznini alan firmaların mesajlarının daha güvenilir algılandığı ortaya konmuştur.