DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Şİddet Muhammet GÜLER.
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
10. Sınıf 37 nolu kazanım etkinliği
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE BABA TUTUMLARI.
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇALMA / HIRSIZLIK.
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AKRAN ZORBALIĞI.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
FADİME AKCA PSİKLOJİK DANIŞMAN
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
1 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN
Sunum transkripti:

DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI   DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Davranış sorunu bireyin kendisinden değil yaptıklarından kaynaklanır DAVRANIŞ BOZUKLUĞU NEDİR? Bireyin çeşitli duygusal, ruhsal, bedensel ve duyusal bilgilerin işlenmesi sürecinde ortaya çıkan dengesizlikler sonucu iç çatışmaların davranışlara aktarılması durumudur. Davranış sorunu bireyin kendisinden değil yaptıklarından kaynaklanır

1. Kalıtım 2. Fiziksel Nedenler ( İç salgı bezleri, travmatik olaylar, özürler, beyin hasarları, süreğen hastalıklar vb . ) 3. Temel ihtiyaçlarda yoksunluk a) Biyolojik-Fizyolojik Temel ihtiyaçlar ( yeme, içme, barınma vb.) b) Psiko-sosyal temel ihtiyaçlar ( sevme-sevilme, kabul, güven, toplumsal üyelik-kabul vb ). 4. Çevresel, sosyo-ekonomik etkenler ( aile çevresi, okul vb. ) 5. Çocuk eğitimindeki yanlışlar

Çocuk, sosyal-duygusal gelişimi gereği yaşıtlarıyla oyun oynaması gereken bir yaşta, sürekli yalnız kalırsa, ileride içine kapanık bir çocuk ve yetişkin olabilir. Çocuk gelişimsel olarak kendi kendine üstünü giyinme ve yemek yeme davranışlarını yapabilecek becerilere sahipken, ailesi tarafından sürekli bu becerilerini sergilemesi engellenir yada anne, baba çocuğun yapması gerekenleri kendileri yaparsa, çocuğun bu alandaki gelişimini fark etmesi ileriki yaşlara kalacağı için yeni gelişim dönemlerinde ortaya çıkacak sorunlarla baş etmesi zor olabilecektir. Örnek

Baskıcı, aşırı disiplinli, aşırı koruyucu ve aşağılayıcı aile tutumları da uyum ve davranış bozukluklarına yol açabilecektir.

Uyum ve davranış bozuklukları yalnızca ailenin yanlış tutumlarına bağlı olarak gelişmez, çevresel faktörlere bağlı olarak da gelişebilir. Trafik kazaları, yangın, deprem, boşanma, her türlü şiddet, aile içi sorunlar, bir yakının ölümü, boşanma nedeniyle anne-babadan uzak kalma gibi travmatik olaylar da uyum ve davranış bozukluklarına yol açan çevresel faktörlere örnek olarak verilebilir.

Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozukluklarından bazıları şunlardır : - Altını ıslatma ve dışkı kaçırma - Psikolojik kökenli kekemelik - Parmak emme - Tırnak yeme - Fobiler ve korkular - Uyku bozuklukları - İçe kapanıklık - Çalma - Yalan söyleme - Aşırı hareketlilik - Saldırganlık - Uyurgezerlik - Bağımlılık - Aşırı inatçılık

İki yaşında tuvalet eğitimi almış bir çocuğun, ilk 1-1,5 sene zaman zaman altına kaçırması normaldir. İlk zamanlar çocuk kaslarını kontrol etmekte güçlük çekebileceği için tuvalet eğitimini takiben gece ve gündüz görülebilen alt ıslatma davranışı normal kabul edilmelidir. Çocuk 3,5-4 yaşından sonra da alt ıslatma davranışına devam ediyorsa bu davranış uyum bozukluğu olarak kabul edilebilir; çünkü artık yeni bir beceriyi (tuvalet eğitimi) kazanmak için gerekli olan adaptasyon süreci aşılmıştır.

Yanlış anne-baba tutumları çocuklarının Uyum ve davranışla ilgili problemlerini tırmanarak artabilir,   - Yeni uyum ve davranış bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olabilir, - Özgüven eksikliği, içe kapanıklık, aşırı kaygılı olma gibi sorunların ortaya çıkmasına katkıda bulunarak kişilik gelişimini olumsuz etkileyebilir.

Anne-babalar, çocuklarının bilinçli olarak belirli davranışları yaptıklarını düşünerek sorunu görmezden gelebilir veya davranışı kontrol altına almaya çalışırken çocuğu baskı altına almaya çalışabilir. Bilinmelidir ki, çocukların çok büyük bir çoğunluğu, bilinçli olarak bu davranışları sergilemez. Yakınlarına bir mesaj vermek için, yani rahatsız oldukları durumları ifade etmek için bunu yaparlar.

Anne-babalar sorunu gidermek için, davranışı yapan çocuğu küçük düşürücü, aşağılayıcı ve suçlayıcı tavırlar sergilerler. Bazı aileler sorunu gidermek için çeşitli ceza yöntemlerine, hatta şiddete bile başvurmaktadırlar. Parmağını emen çocuğun ağzına biber sürmek ve altını ıslatan çocuğu deşifre etmek bu tip tutumlara örnek olarak verilebilir.

Bazı aileler ise, sorunu kendi haline bırakıp, kendiliğinden geçmesini beklerler. Oysa, uyum ve davranış bozuklukları kendiliğinden geçmez, mutlaka bu bozukluğun altında yatan sebepler ortadan kaldırıldıktan sonra geçer. Uyum bozukluğu olarak ortaya çıkan davranışlar ise ileriki yaşlarda ortadan kalkmış gibi gözükse bile ya yeni bir sorun olarak, ya da tekrarlanarak karşımıza çıkar. Örneğin, parmak emme davranışı okul yıllarında tırnak yeme veya özgüven eksikliği olarak yeniden ortaya çıkabilir.

Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin çözümü için anne ve babaların; -bilinçli ve bilgili olması -0-6 yaş arası çocuklarının gelişimlerini izlemeleri kontrol ettirmeleri -Şüphelendikleri konuları uzmanlara danışmaları gerekmektedir.