POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY252 Araştırma.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
OP. DR. AYŞEGÜL ÖKSÜZOĞLU 6 Ekim 2016
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Hatice Şimşek Keskin***
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
Ayşe Özkaraman, Nihal Orlu, Öznur Usta Yeşilbalkan, Ayfer Karadakovan
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN

 Üniversite öğrencilerinde bulunan depresif belirtilerin sosyodemografik özelliklerle ilişkisinin incelenmesi

AMACIMIZ Bu çalışmada, Erciyes Üniversitesi öğrencilerinde, depresif belirtilerin yaş, cinsiyet, ekonomik durum gibi bazı sosyodemografik değişkenler ve öğrencilerin sorun alanlarıyla ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.

YÖNTEM Araştırma Erciyes üniversitesinde okuyan döneminde eğitim yılında Eğitim Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, İktisat Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi’nde normal öğrenimine devam eden 4757 öğrenci arasından tabakalı rastgele örneklem yöntemiyle seçilen 32 öğrenci üzerinde uygulanan, tanımlayıcı nitelikte analitik bir çalışmadır.

ÖRNEKLEM Çalışma evreninin fazla olması ve zamanın kısıtlı olması nedeniyle örneklem alma yoluna gidilmiştir.Bu yüzden araştırma Erciyes üniversitesinde okuyan 32 öğrenciyi kapsamaktadır.

VERİ TOPLAMA SÜRECİ. Bu süreçte depresyon ölçeklerinden bize en uygun olan Beck Depresyon Ölçe ğ i’ni seçtik. Bu ölçe ğ in üzerine, ara ş tırmamız da kullanmak üzere demografik bilgi formunu ekledik.. Erciyes Üniversitesi’nde ki ö ğ rencilere uygulayarak verilerimizi topladık.

VERİ TOPLAMA ARACI Araştırmada sosyodemografik durum ve sorun alanlarını belirlemeyi amaçlayan bir anket ile, öğrencilerin depresif belirtilerinin derecesini belirleyen, Türkiye’de geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılmış olan Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) kullanlarak toplanmıştır.

1.BECK DEPRESYON ÖLÇEĞİ; BDÖ-BB; üzüntü, kötümserlik, geçmişteki başarısızlıklar, kendini beğenmeme, kendini suçlama, ilgi kaybı ve intihar düşüncesi veya isteği belirtilerini kullanarak yedi başlık altında depresyon taraması yapar. Her başlık 0’dan 3’e kadar dört basamaklı bir derecelendirme içerir. BDÖ-BB puanı her başlıktaki en yüksek puanların toplanmasıyla elde edilir. Toplam en fazla 21 puan elde edilebilir. Herhangi bir kesme puanı bildirilmemekle birlikte 4’ün üzerindeki puanlarda depresyon olasılığı %90’ın üzerindedir (10). Bu çalışmada da kesim puanı 4 olarak alınmıştır. Ölçeği uygulamanın çok vakit almaması ve değerlendirmesinin kolay olmasından dolayı bu ölçek kullanılmıştır.

2.DEMOGRAFİK BİLGİ FORMU; Araştırmamız da Demografik Bilgi Formu aracılığıyla, öğrencilerin cinsiyet, yaş, bölüm gibi demografik özelliklerine ilişkin bilgiler toplanmıştır.

VERİ TOPLAMA ARACINIZI GELİŞTİRME EVRELERİ Bu araştırmada hazır olan Beck depresyon ölçeği ölçeğinde ki 21 önermenin bulgularına bakılıp en iyi ölçen 21 maddelik bu form seçilmiştir ve Demografik Bilgilere bakılmıştır. Çalışmanın istatistik çözümlemelerinde, SPSS 17 paket programıyla, tek yönlü varyans analiz testi, testi, Spearman korelasyon testi yararlanılmıştır

Sonuç ve bulgu Depresif belirtiler ile ailelerin üniversite masraflarını karşılama gücü, ders başarısı, fakülte ve sınıf düzeyi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrenciler, sosyal yaşam ve eğitim sisteminin ve kalitesinin yetersizliğini, ekonomik sıkıntılarını sorun alanları olarak belirtmişlerdir. Ekonomik ve arkadaşlar arası problemlerle depresif belirtiler arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Öğrencilerin sınıf düzeyleri yükseldikçe depresyon puanları artmaktadır. Bu artış varyans analizinde anlamlı değilken, Spearman korelasyon analizinde pozitif yönde zayıf bir ilişki saptanmıştır. Erkek öğrencilerde ± 6.94 olan depresyon puanı, kız öğrencilerde ± 7.54 olarak bulunmuştur (p>0.05). Yapılan varyans analizinde cinsiyetle depresyon arasında bir ilişki bulunmamıştır.(t=0.26, p=0.606). Araştırmaya katılan öğrencilerin kardeş sayıları ile BDÖ puanlarına bakıldığında, kardeş sayısı arttıkça depresif belirtiler gösterme oranı düşmektedir.

Sonuç olarak çalışma grubumuzda depresif belirtilerin görülmesi, ailelerin masrafları karşılama durumu, ders başarısı, okuduğu bölüm ve sınıf ile ilişkilidir. Bu yüzden ekonomik durumun belirlenmesi ve bu soruna yönelik uygun desteğin sağlanması ve psikolojik danışmanlık depresif belirtilerin tanınması ve giderilmesinde çözüme yönelik öncelikler olarak ele alınmalıdır.