NOT TUTMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Etkili dinleme ve not tutma teknikleri
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Her zoraki çalışma sert ve ağır gelir
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Amaç, disiplin ve ciddiyet olmadan başarı olmaz. Günümüzde başarısızlığın en büyük sebebi amaçsızlık, disiplinsizlik, tembellik ve.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Hayatta başarılı olmak için sahip olmanız gereken ilk şey nedir?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Turhal Sami Baklacı Anadolu Lisesi
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1. DEHANIN %1’İ YETENEK %99”U ALINTERİDİR. 2.
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimsiz Çalışma Her işte olduğu gibi doğru ders çalışmayı da bilmek gerekir. Sınıfları geçmek, öğrendiklerini unutmamak, notları yükseltmek için etkili.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
ZAMİR (ADIL).
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Verimsiz Çalışma Her işte olduğu gibi doğru ders çalışmayı da bilmek gerekir. Sınıfları geçmek, öğrendiklerini unutmamak, notları yükseltmek için etkili.
Sunum transkripti:

NOT TUTMA

Ders dinlerken yalnız öğretmenin ağzından çıkanların yazılmaya kalkılması iyi bir not alma yolu değildir.

Dinlemek, düşünmek ve özetini ilgili deftere kaydetmek gerekir.

Bunun için not defteri bulundurulmalı ve çok yazmak yerine özünü düzgün bir şekilde yazma alışkanlığı kazanmalıdır.

Gereken önemli notların altı çizilmelidir. Yetişememe ve dersten kopmamak için şematik not almasını ve kelimeleri, cümleleri şifre gibi kısaltarak yazmasını öğrenmelidir.

Tam cümle veya kelimeleri uzun uzun yazmaya gerek yoktur.

Örneğin "Ültraviyole ışınlar" yerine "üvı" yazılabilir. "Öğretmen" kelimesi "öğrt" şeklinde kısaltılabilir.

Bu notlar akşam ders çalışma zamanında gerekirse daha açık hale getirilir; bazı cümleler ve kelimeler tamamlanır.

Ders çalışırken bu notlardan yararlanılır. Bazı öğrencilerin başkalarının tuttuğu notların fotokopisini alarak yararlanmaya çalıştıkları görülür. Bu çok hatalı bir yoldur.

Çünkü, bu iş tamamen kişisel bir husustur. Başkasının notu, alana ifade ettiği bilgi ve kavramları, başkalarına aynı şekilde iletmez.

Not tutma, öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önlemektedir. Not ders sırasında tutulduysa ilk tekrar tutulan notların gözden geçirilmesi şeklinde olmalıdır.

Daha sonraki tekrarlar hiçbir yere bakmadan hatırda kalanların başka bir sayfaya yazılması ve asıl notların birleştirilerek eksiklerin giderilmesi şeklinde olmalıdır.

yazılması zaman kaybı değildir. Notların yeniden yazılması zaman kaybı değildir. Bu işlem bilginin hafızada pekişmesi açısından yararlıdır, unutmayı engeller.

Dinlenilenlerden not alırken dinleme etkin olmalı, anlaşılamayan her nokta öğretmene sorulmalı ve ancak konu öğrenildikten sonra akılda kalanlar yazılmalıdır.

Duymak ve dinlemek farklı şeylerdir. Dinlemek, duyulanı anlamak ve kavramaktır.

SÖZ UÇAR YAZI, KALIR

Okuduklarımızın % 10'unu, duyduklarımızın % 20'sini, gördüklerimizin % 30'unu, hem görüp hem duyduklarımızın % 50' sini, söylediklerimizin % 80'ini, söylediklerimizin davranışlarımızla ifade ettiğimiz kısmının % 90'ını hatırlarız. O halde okuyun, yazın, yüksek sesle tekrarlayın.

TEKRAR ZAMANI KISALTIR, HATAYI AZALTIR.

% 100 öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içersinde yarısını, 60 dakika içersinde % 70'ini, gün sonunda da % 80'ini unuturuz. Bunu önlemek için

NOT TUTUN TEKRAR EDİN.

Öğrendiklerimizi uykuda daha yavaş, uyanıkken daha hızlı unuturuz. Öğrenme üzerinde bozucu en az etkiyi yapan etkinlik "uyku"dur.

Eğer bir şeyi kalıcı olarak öğrenmek istiyorsanız, uyumaya gitmeden önce küçük bir tekrar yapmanızda büyük bir yarar vardır.

NOT TUTARKEN !

Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Not tuttuğunuz defter konusunda cömert olun; küçük kağıtlar kullanmayın. Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Sayfanızda boşluklar bırakın; eklemeler yapmanız gerekebilir.

Her yeni fikri yeni bir satıra yazın. Kısaltma dili kullanın: (örneğin g ör., sonuç olarak g son. ol. ...) Yetişemediğiniz yerlerde " ---- " kullanın; sonra tamamlarsınız.

Önemli kelimelerin altını çizin; tanımları renkli kalemle işaretleyin. Yanlışları silmeyin; üzerine çizgi çekin. Kağıtta şema, tablo, grafik vb için yer bırakın.

İyi not tutabilmek için not tutan kimsede konu hakkında daha önceden bazı bilgiler bulunmalıdır.

Söylenen ya da okunan her şey not tutana yeni gelirse başarılı not tutulamaz.

Çıkarılan bu Ana Düşünce birkaç sözcük ile yazılmalıdır. Dinlenen ya da okunan kısımdan aynen almak yerine , oraya bütün bunlardan bir “Ana Düşünce ” çıkarılmalıdır. Çıkarılan bu Ana Düşünce birkaç sözcük ile yazılmalıdır. Yazarken kendi sözcüklerimizi, kendi cümlelerimizi kullanmalıyız. Kimi zaman bir örnekle de not tutabiliriz.

NOT TUTMA ALIŞKANLIĞI KAZANAMAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN :

Bir çok öğrenci bunu gerektiği gibi yapamaz. Not tutma ya da not alma alışkanlığı , başarılı bir öğrenim yaşamı için gereklidir. Bir çok öğrenci bunu gerektiği gibi yapamaz.

Bazıları okuduğunu ya da dinlediğini olduğu gibi yazar. Bazıları da birbirinden kopuk sözcük ya da cümleler yaparlar.

Not tutmada düşüncelerin ya da konuların mantıksal bir sıraya göre düzenlenmesi söz konusudur.

Gerek derste öğretmenden , gerekse dersten önce kitaptan tutulacak notlar öğrenmeye yardım eder.

Yine not tutma , konunun ileride daha iyi anımsanmasını da kolaylaştırır.Bu nedenle öğrenciler not tutma alışkanlığı kazanmalıdır.

ÖĞRENDİKLERİNİZİ UYGULAMALARINIZLA GÖSTERMENİZ DİLEĞİYLE…