Gözlem Süreci ve Gözlemcilik Rolü Kilit Rolü Olan ADAM Gözlemci !

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAZA İNCELEMESİ İÇİN ALTI TEMEL SORU KALIBI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
MOTİVASYON.
HOŞGELDİNİZ.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KEKEMELİK 1.
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
TERBİYESİ 0 ÇOCUK 1.Çocuk doğarken fıtratı temiz olarak doğar, sonra bu temiz fıtrat anne babaya göre değişir. 2. Sadece maddi hayatını bahane ederek.
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
2. Nezaket.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
TUTUM VE DAVRANIŞLAR.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ÇOCUK VE SUÇ.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Hoş Geldiniz! Şirket Adı.
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

Gözlem Süreci ve Gözlemcilik Rolü

Kilit Rolü Olan ADAM Gözlemci !

Gözlemcilik Rolü Kimler Gözlemci olabilir ?

Gözlemcilik Rolü Kimler Gözlemci olabilir ? Standardize edilmiş “eğitim” almak koşuluyla “çalışanlar”

Gözlemcilik Rolü Kimler Gözlemci olabilir ? Standardize edilmiş “eğitim” almak koşuluyla “çalışanlar” Yöneticiler, Saha formenleri, Çalışanlar, İş sağlığı ve güvenliği elemanları

artı Gözlemcinin davranış özellikleri

 Çalışma arkadaşları arasında kredibilitesi yüksek tir.  gözlenecek operasyonlarla ilgili bilgi ve deneyim sahibi dir.  kişiler arası ilişkilerde başarılı,  sözlü iletişim konusunda iyidir. artı Gözlemci

 herşeyden önce örnek alınacak davranışlar sergiler. Rol Modeli olduğunu bilir. artı Gözlemci

Gözlemcinin en önemli sorumluluğu Örnek olmak, Örnek alınacak şekilde davranmak !

Gözlemci  “güvenlik otoritesi”,  “güvenlik polisi”,  “ güvenlik istihbaratçısı” değildir. Dikkat !..

Gözlenen çalışanların adları hiç bir nedenle hiç kimseye raporlanmaz.

1. Hareketin-eylemin olduğu yere gidin, 2. İnsanlara odaklanın-bakın, 3. Kendinizi takdim edin, 4. Gözlem formunu kullanın, 5. Sözlü geribildirim verin,  Önce olumlu geri bildirim verin  Riskli davranışı tanımlayın  Göze alınan sonuçları ben diliyle hatırlatın 6. Aktif dinleyin 7. Başlangıçtan-bitişe dak. ayırın gözlem prosedürü basamakları

 Gözlemci gözleme başladığında kendini tanıtmalı ne yaptığını açıklamalıdır.  Kolay gelsin !  çalışanlara işe devam etmelerini,  gözlem sonuçlarının paylaşılacağını  Çalışanlar rahatsız olurlarsa güvence verilmelidir.  “kim”lerin ne yaptığı değil, “nasıl” yapıldığı,  İnsanların kayda alınmadığı,  gözlem sonuçlarının disiplin amacıyla kullanılmayacağı 3. Kendinizi takdim edin, Gözlemci “casus” değildir. Gözlem bilgi formlarını çalışanlara gösterir ve gözlem sürecini anlatır.

Gözlem Verileri talimat / tanım / eğitim / davranış Çalışana Sözlü Geri Bildirim Görsel Saha Geri Bildirimi

 önce poizitif geri bildirim, iyileşme noktalarına vurgu,  geliştirilecek yanlar:  sorular sormak  önerilerde bulunmak  soru sorulmasını teşvik etmek  çözümler için çalışanın aktif katılımını sağlamak geri bildirim

 tanık olduğunda kazayı önle,  gözlediğin çalışanlara karşı saygılı ol,  olgulara-gerçeklere yönel,  net ve açık ol,  olumlu gelişimi çalışanlara bildir,  tartış ve sor,  münakaşa-kavga etme, Geri bildirimde kritik tutum ve davranışlar

Gözlemciler,  insanlar hakkında konuşmazlar,  nesnel olarak davranışlara yönelir, çalışanın tutumunu yargılayan yaftalayan nitelendirmeler, sıfatlar kullanmazlar.  çalışanlara güvenlikle ilgili “nasihat”, “vaaz” vermezler. Olgulara Gerçeklere Yönel

Gözlemciler,  Etiket kullanarak konuşmazlar,  Açık net olarak davranışları tanımlar Net ve spesifik ol - “ atan termiği açtın ” - “ fortkliftle adam taşıyorsun ” -“riskli davrandın” - “acele etme”

 önce olumlu geri bildirim ver : tanık olduğun güvenli davranışları açık-net tanımlayıp, taktir et ! Sözlü geri bildirim

 gözlediğin riskli davranışları açık ve net olarak tanımla ! Sözlü geri bildirim

 riskli davranışlarla ilgili olarak arkadaşına konuşma fırsatı ver !  can kulağı ile dinle. Sözlü geri bildirim

 riskli davranışla göze alınan sonuçları “ben dili” ile hatırlat !  yapıcı, tatlı bir dil ile duygu ve düşüncelerini ifade et. Sözlü geri bildirim

 Şikayet, istek ve önerilerini al. Kayda geçir.  teşekkür et, tekrar “kolay gelsin” diyerek tokalaş! Sözlü geri bildirim

“Sen” yerine “Ben” dili kişinin o anda karşılaştığı durum veya davranış karşısında, kişisel tepkisini duygu ve düşüncelerle içtenlikle açıklaması

Bu ne sürat kardeşim, ezeceksin bir gün birini !

–Süratli geçtin, az kalsın eziliyordum.

Aloo hışt kardeş ne ayak ? Kaç defa söylendi hala konveyorun üzerinden yürüyorsun. Bi düşeceksin, göreceksin gününü !

Aloo hışt kardeş ne ayak ? Kaç defa söylendi hala konveyörun üzerinden yürüyorsun. Bir gün düşecek, göreceksin gününü ! –Konveyörün üzerinde yürüyorsun. Allah esirgesin kayıp düşersen çok üzülürüm.

Kardeşim kaç defa söyledik, bu taş makinesi muhafazasız çalıştırılmayacak diye. Taş bir parçalanırsa dağılır ağzın yüzün !

Taşlama makinalarını muhafazasını çıkararak kullanıyorsun ! Taşın parçalanırsa, yaralanırsın. Üzülürüz. Buna izin veremem.