BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
Advertisements

TÜKETİCİ HAKLARI.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
BÜLENT DURLANIK BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
– Arasında Gerçekleştirilen Faaliyetler Arasında Gerçekleştirilen Faaliyetler.
VİOP / Türev Piyasalar Bora Akdeniz Ürün Geliştirme Kıdemli Uzmanı
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
BİLİNÇLİ TÜKETİCİLİK VE VERİMLİLİK
HİKMET SIRMA.
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
TÜKETİMDE TUTUMLULUK Tutumluluk; paramızı, zamanımızı, eşyalarımızı, yiyecek ve içeceklerimizi en iyi şekilde kullanmaktır.Gereksiz yere tüketimden kaçınmaktır.
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
GIDA GÜVENLİĞİ Esma KAYA
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
TÜKETİCİ HAKLARI.
1. Alışverişlerimizi ne ile yaparız ?
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
International Quality Assurance, Technical Control & Certification
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
LÜTFEN ZARAR VERME.
Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
TAKSİTLİ SATIŞ. “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvence altına alındı. Tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik.
OPSİYONLAR Belirli bir kıymeti, önceden belli bir vade ve fiyattan alma yada satma hakkı veren kontratlardır. Opsiyonun alıcısı ve satıcısı söz konusudur.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Standardizasyon.
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking.
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
4. TSE.
ISO HACCP ve ISO22000.
Kalite ile ilgili kavramlar
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerinde Dış Ticarete Etkileri
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerinde Dış Ticarete Etkileri
MARKA NEDİR ? Marka nedir ? Bir ticari malı, herhangi bir nesneyi tanıtmaya, benzerinden ayırmaya yarayan özel isim veya işaret. Markalar 4 çeşittir.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Sunum transkripti:

BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM

Bir insanın yaşamını devam ettirmek için gerek duyduğu kaynaklara ihtiyaç denir.

İhtiyaçlarımız ikiye ayrılırlar Temel ihtiyaçlar (zorunlu) Sosyal ihtiyaçlar (lüks ihtiyaç)

Bu ihtiyaçlarımızı karşılamazsak yaşamımız tehlikeye girer. 1-TEMEL İHTİYAÇ BESLENME BARINMA GİYİNME Bu ihtiyaçlarımızı karşılamazsak yaşamımız tehlikeye girer.

BESLENME:

BARINMA:

GİYİNME:

Ancak temel ihtiyaçları karşılamamız ZORUNLUDUR. İnsanların sosyal ihtiyaçları karşılanmadığı zaman hayatlarında fazla bir değişiklik olmaz. Ancak temel ihtiyaçları karşılamamız ZORUNLUDUR.

Bilinçli Tüketici Nasıl Olunur? Yasalar tüketicilere birçok avantajlar sağlar. Bu avantajlara TÜKETİCİ HAKLARI diyoruz. Alışveriş yaparken bu hakları kullanmalıyız. Sahip olduğumuz hakların yanında bilinçli bir tüketici olarak da çeşitli sorumluluklarımız vardır. Nedir bu sorumluluklarımız?

Satın alacağımız malların kalitesi ve fiyatı hakkında araştırma yapmalı, aynı kalitedeki uygun fiyatlı ürünleri seçmeliyiz. Alacağımız ürünlerde TSE (Türk Standartları Enstitüsü) damgasının olup olmadığını kontrol etmeliyiz. Çünkü bu damganın olduğu ürünleri üreten firmalar önceden belirlenen şartlara uymak zorundadır. Yani hatalı veya hayatımızı tehlikeye sokacak bozuk ürünleri tüketime sunamazlar.

Bu durumda nereye başvurmalıyız? Garanti belgesi olan ürünleri almalıyız. Böylece aldığımız ürünün bozulması halinde zarara uğramayız. ÖNEMLİ Tüketici olarak çeşitli haklara sahip olduğumuzu unutmayalım. Aldığımız ürün bozuk ya da hatalı çıktı ise iade etmeli veya değiştirmeliyiz. Bu durumda satıcı güçlük çıkarırsa ilgili yerlere başvurmalıyız. Hakkımızı aramazsak paramız boşa gider. Bu durumda nereye başvurmalıyız?

Tüketici haklarını korumak amacıyla Tüketiciyi Koruma Derneği ve Tüketiciyi Koruma Vakfı gibi çeşitli kuruluşlar vardır. Ayrıca Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Belediyelerde tüketici haklarını koruyan kurum ve kuruluşladır.

Elektrik, su, doğalgaz ,petrol,kömür vb Elektrik, su, doğalgaz ,petrol,kömür vb. kaynakların bitebileceğini unutmayalım çocuklar. Bilinçli tüketiciler bu kaynakları dikkatli kullanırlar. Kalite belirleyen belli başlı kuruluşlar; İSO-9001 (Uluslararası Standart Organizasyonu) CE (Avrupa Birliğine Uygunluk)