GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
BÜTÇENİN KAPSAMI VE HAZIRLANMA SÜRECİ
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
BÜTÇE MEVZUATI DERS NOTLARI
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
1. Bütçe ve Yasal Dayanağı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
1 03 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 4. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
İLGİLİ YASA MADDELERİ:
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
FONKSİYONEL SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK İCMALİ 1. GENEL KAMU HİZMETLERİ , ,00 2. SAVUNMA HİZMETLERİ , ,00 3. KAMU DÜZENİ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
HARCAMA.
1 BÜTÇE Hazırlık Uygulama ve Sonuçları Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Bütçe ve Kesin Hesap Daire Başkanı V. Yalova, 02 Haziran 2008.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci ve Hazırlık Aşaması
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
Analitik Bütçe Sınıflandırması
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ VE ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
BÜTÇE TEKLİFİ HAZIRLAMA KLAVUZU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 ŞUBAT AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
OCAK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 MAYIS AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 NİSAN AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Bütçe Çeşitleri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
Sunum transkripti:

GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı

Bütçe, esas itibariyle bir kanun olmasına karşın bütçe yasa tasarısının hazırlanması, mecliste görüşülmesi ve kanunlaşması açısından özellik arz eden bir kanundur.

Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını, Anayasa (161-163 md.) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (12-19 md.) almaktadır.

5018 SK 16’ncı maddesi , Bütçe hazırlık süreci OVP ve OVMP kabul edilmesi ile başlamaktadır. Orta vadeli programı (OVP) Kalkınma Bakanlığınca hazırlanır, Eylül ayının ilk haftası sonuna kadar, Bakanlar Kurulunca kabul edilir. 2016-2018 OVP.pdf

Orta Vadeli Malî Plan (OVMP)     Orta Vadeli Malî Plan (OVMP) Gelecek üç yılın gelir ve gider tahminlerini, Kamu idarelerinin ödenek teklif tavanlarını içerir, Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanır, Eylül ayının on beşine kadar Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanır. 2016-2018 OVMP.pdf

Kamu idareleri bütçe ve yatırım tekliflerini,   Kamu idareleri bütçe ve yatırım tekliflerini, Maliye Bakanlığınca hazırlanan, Bütçe Çağrısı ve eki Bütçe Hazırlama Rehberi Kalkınma Bakanlığınca hazırlanan, Yatırım Genelgesi ve eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberine göre hazırlarlar. 2016-2018 BÜTÇE REHBER ÇAĞRI.pdf 2016-2018 YATIRIM REHBER.pdf

Bütçe gelir ve gider teklifleri ile Yatırım tekliflerini hazırlar, Kamu idareleri, Bütçe gelir ve gider teklifleri ile Yatırım tekliflerini hazırlar, Üs yönetici tarafından imzalanmış olarak, En geç Eylül ayı sonuna kadar, Maliye Bakanlığına, Kalkınma Bakanlığına, gönderir.

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Kurumlar tarafından oluşturulan bütçe teklifine son şekli Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Kalkınma Bakanlığınca verilir.

www.bumko.gov.tr adresinde e-bütçe sistemi üzerinden yaparlar. Kamu idareleri bütçe tekliflerini, www.bumko.gov.tr adresinde e-bütçe sistemi üzerinden yaparlar. https://ebutce.bumko.gov.tr/

Genel Bütçenin Plan Bütçe Komisyonunda Görüşülmesi Kanunlaşması     

TBMM’ne ( mali yıldan 75 gün önce) sunulur, Bütçe Kanun Tasarısı Bakanlar Kurulunca TBMM’ne ( mali yıldan 75 gün önce) sunulur, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu çalışmalarını 55 gün içerisinde tamamlayarak, T.B.M.M Genel Kurulu’na sunar.

Kabul oyları fazla ise bütçe, T.B.M.M.’nce kabul edilmiş olur.      Genel Kurulda bütçe görüşmelerine, Maliye Bakanı’nın konuşmasıyla başlanır. Genel Kuruldaki (20 gün) görüşmelerden sonra bütçenin tümü açık oya sunulur. Kabul oyları fazla ise bütçe, T.B.M.M.’nce kabul edilmiş olur.

        Kanun tasarısı onaylanmak üzere Cumhurbaşkanlığı’na gönderilir. Cumhurbaşkanı, Anayasanın 89 uncu maddesi gereği, bütçe kanununu yeniden görüşülmek üzere T.B.M.M.’ne iade edemez. Onaylanan merkezî yönetim bütçe kanunu malî yılbaşından önce Resmî Gazetede yayımlanarak 1 Ocak’ta yürürlüğe girer.

Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Çerçevesinde Merkezi Yönetim Bütçesi Hazırlık ve Kanunlaşma Süreci SÜREÇ YETKİLİ MERCİ TARİH FAALİYETİN NİTELİĞİ ORTA VADELİ PROGRAM Kalkınma Bakanlığı hazırlar. Bakanlar Kurulu kabul eder. En geç Eylül ayının ilk haftası sonuna kadar Kalkınma planları, stratejik planlar ve genel ekonomik koşulların gerekleri doğrultusunda makro politikaları, ilkeleri, hedef ve gösterge niteliğindeki temel ekonomik büyüklükleri kapsar. ORTA VADELİ MALİ PLAN Maliye Bakanlığı hazırlar. Yüksek Planlama Kurulu karara bağlar. En geç Eylül ayının onbeşine kadar Orta vadeli program ile uyumlu olmak üzere, gelecek üç yıla ilişkin toplam gelir ve gider tahminleri ile birlikte hedef açık ve borçlanma durumu ile kamu idarelerinin ödenek teklif tavanlarını içerir. BÜTÇE ÇAĞRISI ve EKİ BÜTÇE HAZIRLAMA REHBERİ Maliye Bakanlığı Bütçe tekliflerinin hazırlanmasına esas olmak üzere, kamu idarelerince uyulması gereken genel ilkeleri, nesnel ve ölçülebilir standartları, hesaplama yöntemlerini, bunlara ilişkin olarak kullanılacak cetvel ve tablo örneklerini ve diğer bilgileri içerir. YATIRIM GENELGESİ VE EKİ YATIRIM PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ Kalkınma Bakanlığı KAMU İDARELERİNİN BÜTÇE VE YATIRIM TEKLİFLERİNİN GÖNDERİLMESİ VE GÖRÜŞÜLMESİ Harcamacı Kuruluşlar bütçe tekliflerini Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğüne, yatırım tekliflerini Kalkınma Bakanlığına gönderilir Orta Vadeli Mali Planın Yayımı-Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun TBMM'ye Sevki Gelir ve gider tekliflerinin hazırlanmasında; Orta vadeli program ve mali planda belirlenen temel büyüklükler ile ilke ve esaslar, Kalkınma planı ve yıllık program öncelikleri ile kurumun stratejik planları çerçevesinde belirlenmiş ödenek tavanları, Kamu idarelerinin stratejik planları ile uyumlu çok yıllı bütçeleme anlayışı, İdarenin performans programı ve performans hedefleri, dikkate alınır. Bütçe teklifleri Maliye Bakanlığına verildikten sonra Harcamacı Kuruluşların yetkilileriyle gider,gelir ve performans programı teklifleri hakkında bütçe görüşmeleri yapılır. YÜKSEK PLANLAMA KURULU (YPK) En geç Ekim ayının ilk haftası Merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı Bakanlar Kurulunca TBMM'ye sunulmadan önce Yüksek Planlama Kurulu toplanarak makro ekonomik göstergeleri ve bütçe büyüklüklerini görüşür. MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISININ HAZIRLANMASI Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü 15 Eylül-17 Ekim İlgili kurum ve kuruluşların görüş ve önerileri ile belirlenen maliye politikaları doğrultusunda merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı ve bağlı cetvelleri hazırlanır. MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISININ T.B.M.M’ YE SEVKİ Bakanlar Kurulu En geç 17 Ekim Makro ekonomik göstergeler ve bütçe büyüklüklerinin Yüksek Planlama Kurulunda görüşülmesinden sonra, Maliye Bakanlığınca hazırlanan merkezi yönetim bütçe kanun tasarısı, mali yıl başından en az 75 gün önce Bakanlar Kurulu tarafından TBMM'ye sunulur. MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUN TASARISININ TBMM’ DE GÖRÜŞÜLMESİ T.B.M.M. Plan ve Bütçe Komisyonu 17 Ekim – 31Aralık Merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı 17 Ekim'i takip eden 55 gün içinde Plan ve Bütçe Komisyonunda, sonraki 20 gün içerisinde ise Genel Kurul'da görüşülür. T.B.M.M. Genel Kurulu MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUN TASARISININ KANUNLAŞMASI T.B.M.M. ve Cumhurbaşkanı En geç 31 Aralık TBMM tarafından kabul edilen merkezi yönetim bütçe kanunu Cumhurbaşkanı tarafından onaylandıktan sonra mali yıl başından önce Resmi Gazete'de yayımlanır. YÜRÜRLÜK Maliye Bakanlığı Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri 1 Ocak 31 Aralık Mali yıl  

Geçici Bütçe Kanunu (5018 SK 19.md ) Zorunlu nedenlerle bütçe kanununun süresinde yürürlüğe konulamaması halinde, Bir önceki yıl bütçe başlangıç ödeneklerinin belirli bir oranı esas alınarak, Uygulaması altı ayı geçemez. Cari yıl bütçesinin yürürlüğe girmesiyle geçici bütçe uygulaması sona erer Yapılan harcamalar ve tahsil olunan gelirler cari yıl bütçesine dahil edilir.  

2015 Yılı Bütçe Kanununun KBÖ Personel Giderleri ve Sosyal Güvenlik K.D.P Kesintisi için %34 Mal ve Hizmet Alımları 03.5 %35 diğer %25 Cari Transferlerde %30 Yurtdışı %50 Sermaye Giderleri (Yatırım) %20 Bütçe Kanununa ekli cetveller (H,İ,K gibi) % 6.8 artırılarak uygulanacak. 2016 YILI GEÇİCİ BÜTÇE KANUN TASARISI.pdf

Bütçeler Analitik Bütçe Sınıflandırmasına göre hazırlanır.

Kurumsal sınıflandırmada, bütçe sistemi içinde yer alan idari yapı temel alınmıştır. Fonksiyonel sınıflandırma devlet faaliyetinin türünü göstermek üzere tasarlanmıştır. Finansman tipi sınıflandırma harcamanın hangi kaynakla finanse edildiğini gösterir. Ekonomik sınıflandırma devlet faaliyetlerinin, milli ekonomi üzerindeki etkilerine göre gruplanmasıyla oluşturulmuştur.

KURUMSAL SINIFLANDIRMA KAMU HASTANLERİ KURUMU BAŞKANLIĞI 15 75 00 02 ÖZEL KALEM 04 DESTEK VE İDARİ HİZMETLER KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI 05 İNSAN KAYNAKLARI KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI 20 DENETİM HİZMERLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 23 STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 24 HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ 30 TIBBİ HİZMETLER KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI 31 MALİ HİZMETLER KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI 32 İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI 62 KAMU HASTANE BİRLİKLERİ

FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA 01 GENEL KAMU HİZMETLERİ 02 SAVUNMA HİZMETLERİ 03 KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ 04 EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER 05 ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ 06 İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ 07 SAĞLIK HİZMETLERİ 08 DİNLENME, KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ 09 EĞİTİM HİZMETLERİ 10 SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ

FİNANSMAN KODU AÇIKLAMA 1 GENEL BÜTÇELİ İDARELER 2 ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER 3 DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLAR 4 SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI 5 MAHALLİ İDARELER 6 ÖZEL ÖDENEKLER 7 DIŞ PROJE KREDİLERİ 8 ŞARTLI BAĞIŞ VE YARDIMLAR

15 75 00 62   KAMU HASTANE BİRLİKLERİ 07 3 1 01 Memurlar 2 Sözleşmeli Personel İşçiler 4 Geçici Personel 02 03 Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme Alımları Yolluklar Görev Giderleri 5 Hizmet Alımları 7 Menkul Mal Alım Bakım ve Onarım Giderleri 8 Gayrimenkul Mal Bakım ve Onarım Giderleri 06 Makine teçhizat Büyük Onarım 9 Tedavi ve Cenaze Giderleri 09 10 Yapı Tesis Diğer Sermaye Giderleri

MUHASEBE VE BİRİM KODLARI SKOD KKOD1 KKOD2 KKOD3 KKOD4 KKOD5 KURUM ADI 14 15 75 00 62   Türkiye Kamu Hastane Kurumu 1102 101 Devlet Hastanesi-Ceyhan 1105 Devlet Hastanesi-Karaisalı 1107 Devlet Hastanesi -Kozan 1109 Devlet Hastanesi -80.Yıl Pozantı 1111 Devlet Hastanesi -Tufanbeyli 1115 Devlet Hastanesi -İmamoğlu 1150 450 Kamu Hastane Birliği 104 Devlet Hastanesi -Adana 109 Devlet Hastanesi -Çukurova 151 Doğumevi Hastanesi -Adana 181 Adana Numune Hastanesi 182 Ruh Sağlığı Hastanesi-Adana Dr.Ekrem Tok 191 Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi-Adana 2100 172 Eğitim ve Araştırma t Hastanesi –Adıyaman Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi-Adıyaman 2101 Devlet Hastanesi -Besni

TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU 2016 YILI BÜTÇE TASARISI KODU AÇIKLAMA 2015 2016 2017 2018 ORAN KBÖ AĞUSTOS SONU HARCAMA BÜTÇE TASARI BÜTÇE TAHMİNİ 01 PERSONEL GİDERLERİ 7.385.201.000 5.311.034.600 8.720.809.000 9.515.110.000 10.295.928.000 75,15% 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ 1.704.609.000 1.202.792.889 2.049.072.000 2.235.702.000 2.419.165.000 17,66% 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 259.489.000 161.949.853 271.046.000 287.326.000 303.469.000 2,34% 05 CARİ TRANSFERLER 28.970.000 9.451.341 38.063.000 39.527.000 40.623.000 0,33% 06 SERMAYE GİDERLERİ 495.000.000 308.259.863 525.690.000 594.293.000 660.200.000 4,53%   GENEL TOPLAM 9.873.269.000 6.993.488.547 11.604.680.000 12.671.958.000 13.719.385.000 100,00%

KAMU HASTANE BİRLİKLERİ 2016 YILI BÜTÇE TASARISI KODU AÇIKLAMA 2015 2016 2017 2018 KBÖ AĞUSTOS SONU HARCAMA BÜTÇE TASARI BÜTÇE TAHMİNİ 01 PERSONEL GİDERLERİ 7.356.884.500 5.290.903.392 8.700.062.000 9.492.473.000 10.271.434.000 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ 1.700.478.000 1.200.141.917 2.044.391.000 2.230.562.000 2.413.503.000 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 239.624.000 150.490.471 249.600.000 264.550.000 279.371.000 05 CARİ TRANSFERLER 28.440.000 8.958.341 37.500.000 38.929.000 39.990.000 06 SERMAYE GİDERLERİ 479.150.000 306.958.719 502.413.000 568.135.000 631.274.000   GENEL TOPLAM 9.804.576.500 6.957.452.840 11.533.966.000 12.594.649.000 13.635.572.000

KAMU HASTANE BİRLİKLERİ 2016 YILI BÜTÇE TASARISI ( TL) EKO.KOD. AÇIKLAMA 2016 2017 2018 I II BÜTÇE TASARI BÜTÇE TAHMİNİ 01   PERSONEL GİDERLERİ 8.700.062.000 9.492.473.000 10.271.434.000 1 MEMURLAR 7.740.354.000 8.445.346.000 9.138.370.000 2 SÖZLEŞMELİ PERSONEL 804.830.000 878.138.000 950.201.000 3 İŞÇİLER 101.300.000 110.528.000 119.601.000 4 GEÇİCİ PERSONEL 53.578.000 58.461.000 63.262.000 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ 2.044.391.000 2.230.562.000 2.413.503.000 1.931.699.000 2.107.638.000 2.280.630.000 SÖZLEŞMELİ PERSONEL 81.859.000 89.315.000 96.505.000 21.134.000 23.059.000 24.952.000 9.699.000 10.550.000 11.416.000 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 249.600.000 264.550.000 279.371.000 TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI 37.386.000 39.705.000 42.009.000 YOLLUKLAR 33.291.000 35.354.000 37.404.000 GÖREV GİDERLERİ 932.000 990.000 1.047.000 5 HİZMET ALIMLARI 43.000 46.000 49.000 7 MENKUL MAL ALIM, BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ 214.000 227.000 240.000 8 GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ 234.000 248.000 262.000 9 TEDAVİ VE CENAZE GİDERLERİ 177.500.000 187.980.000 198.360.000 05 CARİ TRANSFERLER 37.500.000 38.929.000 39.990.000 6 YURTDIŞINA YAPILAN TRANSFERLER 06 SERMAYE GİDERLERİ 502.413.000 568.135.000 631.274.000 MAMUL MAL ALIMLARI 394.413.000 461.135.000 524.274.000 GAYRİMENKUL SERMAYE ÜRETİM GİDERLERİ 6.000.000 GAYRİMENKUL BÜYÜK ONARIM GİDERLERİ 102.000.000 107.000.000 KURUM TOPLAMI 11.533.966.000 12.594.649.000 13.635.572.000

  TEŞEKKÜRLER…