Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA

MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
ZEHRA KÖSEHAN EDA NUR BARATALI  Araştırmanın amacı: Kanser hastalarının kişilik özellikleri ile mükemmeliyetçilik özellikleri arasında bir ilişkinin.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
PSİKOLOJİK TESTLER.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer

LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında ailesinden ayrılır.O yüzden biz de bu araştırmayı ailesiyle yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerini ölçmek için yaptık.Daha önce de Karadeniz Teknik Üniversitesinde Yüksek Lisans Tezi yazan Burcu Ayoğdu 2013 yılında bu konuyu araştırmıştır.

Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri not ortalamalarına göre farklılaşmakta mıdır ? Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşa göre farklılaşmakta mıdır? Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri cinsiyetine göre farklılaşmakta mıdır ? Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri sosyoekonomik düzeye göre farklılaşmakta mıdır ? Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşadığı yere göre farklılaşmakta mıdır ? Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri okuduğu sınıfa göre farklılaşmakta mıdır ?

Araştırma Modeli : Bu araştırmada Melikşah Üniversitesi öğrencilerindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin ölçülmesi amaçlandığından araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Evren Örneklemi : Araştırmanın evreni, yılları arasında ailesinin yanında yaşamayan ve kendisi Kayseri’de yaşayan 30 Melikşah Üniversitesi öğrencisinden oluşmaktadır.

Araştırmada veriler anket ve ölçek tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Anketin başında anketin neden uygulandığı açıklanmıştır. Çalışmada geliştirilen anketler bazı kişisel bilgilerin sorulduğu kişisel bilgi formu, sosyal kaygı ve kaçınma düzeyi ölçme anketi yani Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği uygulanmıştır.

Liebowitz Sosyal Kaygı ölçeği uygulanmıştır. Liebowitz’in 1987’de geliştirdiği 13 performans ve 11 sosyal etkileşim durumunu içeren toplam şiddetin yanı sıra performans korkusu, performans kaçınması, sosyal korku ve sosyal kaçınmayı ölçen 24 maddeden oluşur. Çeşitli sosyal durumlarla ilgili olarak ortaya çıkan kaygı ve kaçınma şiddetini sorgulamaktadır. Her bir alt-ölçekten alınabilecek puanlar 0 ve 72 arasında değişebilmekte ve toplam ölçek puanı 0 ile 144 arasında olmaktadır. Alınan puanın yükselmesi sosyal kaygının ve kaçınmanın şiddetlendiğini göstermektedir. Önerilen kesim puanı her bir alt ölçek için 25 ve toplam puan için 50’dir.

Ölçek Liebowitz (1987) tarafından geliştirilmiş, geçerlik ve güvenilirlik çalışmaları Heimberg ve arkadaşları (1999), Türkçe formunun geçerlik ve güvenilirlik çalışması Soykan ve arkadaşları (2003) tarafından yapılmıştır (Yarpuz, Saadet, Şanlı ve Özgüven, 2008).

Veriler daha sağlıklı sonuçlar verebilmesi için Psikoloji öğrencilerine uygulanmıştır.Bölümde kız öğrenciler ağırlıkta olduğu için kız öğrencilere daha fazla uygulanmıştır(27 kız 3 erkek). Ölçeği dolduracak kişiye kısa bir bilgi verilip ölçek doldururken başında beklenmeyip rahatça doğru cevaplar vermesi beklenmiştir.Genellikle sınıf ortamında öğretmenlerden ders bitimlerinde izin alınarak yapılmıştır.

Verilerin analiz edilmesinde SPSS 17 programı kulanılmıştır. Verilen cevaplar bilgisayarda değerlendirilmek üzere tek tek kodlanarak sayısal verilere dönüştürülmüştür.

olcekpuanison Mann-whitney u27,000 Wilcoxon w33,000 Z-1,155 2-Tailed,248 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri cinsiyete göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,248 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

olcekpuanison Mann-whitney u108,500 Wilcoxon w228,500 Z-,205 2-Tailed,837 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşa göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,837 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Olcekpuanison Chi-Square2,141 Df2 Asymp Sig.,343 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri okuduğu sınıfa göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,343 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Olcekpaunison Chi-square1,371 df2 Asymp Sig,504 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri not ortalamasına göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,504 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Olcekpaunison Chi-square3,472 df3 Asymp Sig,324 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri sosyoekonomik düzeye göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,324 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Olcekpaunison Chi-square1,582 df3 Asymp Sig,664 Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşadığı yere göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.Yani cinsiyetle sosyal kaygı arasında çıkan sonuç 0,664 (p<0,050) bulunmuş ve iki değişken arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri not ortalamalarına göre kruskal-wallis testi uygulanmıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşa göre mann-whitney testi uygulanmıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri cinsiyetine göre mann-whitney testi uygulanmıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri sosyal ekonomik düzeyin sosyal kaygıya göre kruskal-wallis testi uygulanmıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşadığı yer sosyal kaygıya göre kruskal-wallis testi uygulanmıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri okuduğu sınıf sosyal kaygıya göre kruskal-wallis testi uygulanmıştır.

Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri not ortalamalarına göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşa göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri cinsiyete göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri okuduğu sınıfa göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri sosyoekonomik düzeye göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ailesinin yanında yaşamayan öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri yaşadıkları yere göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Örneklemimiz dar olduğu için kesin sonuçlara ulaşamamış olabiliriz.Çünkü biz sadece 30 psikoloji öğrencisi üzerinden değerlendirme yapabildik.Kesin sonuca ulaşabilmek için daha geniş bir kitleye uygulanması gerekir.Bu çalışmayı kullanacaklara önerimiz daha geniş bir örneklem kullanmalarını öneririz. Bazı öğrenciler 1. sınıf oldukları için ganoları olmadığından onlarda 2.00 baz alınmıştır.Daha sağlıklı sonuç için ganosu olanlar tercih edilebilirdi. Biz anketi verip başında durmadık.Eğer başında beklenilseydi daha etkili ve sağlıklı sonuçlar alabilirdik.