“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
REHBERLİK DERSİ III.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Okul Rehberlik Servisi
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUN BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
İnternet Okur Yazarlığı
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
4 HOŞ GELDİNİZ 4 HUN Bİ HEYR HATİNİ 4 EHLEN VESSEHLEN BİKUM.
“Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü”
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Mutluköy İlköğretim Okulu
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
EVDEKİ SORUMLULUKLAR.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR “ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR! O, SİZİN EVİNİZDE YAŞIYOR.” Bir nazlı kuSa benzer çocuk dediGin, Ev ister, emek ister, öpülmek, okSanmak ister. Cahit Külebi

SEMİNER İÇERİĞİ Çocukların gelişim dönemleri Çocuklarımıza Sorumluluk ve Özgüven Duygusu Kazandırma Yolları Okul Veli İşbirliği

İlk çocukluk dönemi gelişim görevleri (2-6 yaş) Konuşmayı ve yürümeyi öğrenme El-göz uyumunu sağlama Kendi öz bakım becerilerini (yemek yeme, giyinme vb.) yerine getirebilme Cinsiyet farklılıklarını öğrenme ve cinsel kimliğini kazanmaya başlama Toplumsal kurallara dair doğru ve yanlış davranışı ayırt etmeye ve toplumsal rolleri öğrenmeye başlama Değişik yaş gruplarıyla iletişim kurmayı öğrenme, duygularını fark etmeye başlama

İLKÖĞRETİM ÇAĞI(6-12 yaş) Okuma, yazma ve hesaplama ile ilgili 3 temel beceriyi geliştirme Yaşıtlarıyla gruplar oluşturabilme, kişiler arası ilişkilerini geliştirme Cinsiyetine uygun rolleri benimseme ve onlarla özdeşleşme Davranışlarının sorumluluğunu alabilme Kendi başına kararlar alabilme ve kişisel bağımsızlığını kazanmaya başlama Vicdan ve değerler sistemi geliştirmeye başlama Somut düşünmeyi öğrenme Solunum sistemi ve ciğerler gelişir.

Anne-baba olarak hepimiz, çocuklarımızın sınıfta tedirgin olmadan parmak kaldırıp öğretmene anlamadıklarını sorabilmelerini, düşüncelerini kendinden emin bir şekilde ifade edebilmelerini isteriz.

Bütün bunların çocuğunuzun özgüven gelişimiyle direk ilgili olduğunu hiç düşündünüz mü? Özgüven sadece okul yaşamında değil, kişisel ve sosyal yasamda da önemlidir.

ÇOCUKLARIMIZA ÖZGÜVEN VE SORUMLULUK DUYGULARI KAZANDIRMAK ÖĞRENİLMİŞ ACİZLİK MODEL OLMA ÇOK YÜKSEK BEKLENTİLER GENİŞ BİR MEKAN ÇOCUKLARIN GÜZEL YANLARINI KEŞFETME ÇOCUKLARIMIZA GÜVENMEK ÇOCUKLARIN YAPTIKLARINA ODAKLANMAK ETİKETLEME VE KIYASLAMA YAPMAMAK

Çocuklarımıza Güvenmeliyiz “Deha imkansızda mümkünü görebilmektir. Gemilerin karadan da yürütülebileceğini düşünmek, Mehmet’lerden birini FATİH yapar” Fatih KALKINÇ

ÇOCUKLARA EV ORTAMINDA VERİLEBİLECEK BAZI KÜÇÜK SORUMLULUKLAR 3-5 Yaş Oyuncaklarını toplamak, Anne-babaya, sofrayı kurmak ve toplamak için yardım etmek, Anne-babaya, satın alınan malzemelerin yerleştirilmesinde yardım etmek, Anne-babaya, küçük kardeş için yardım etmek, Anne-babaya, çiçek sulamak, çiçek dikmek için yardım etmek.

6-9 Yaş Kendi odasını toplamak, Yatağını toplamak, Kirli giysilerini çamaşır sepetine koymak, Kendisi için basit yemekler hazırlamak. Sofrayı kurmak-kaldırmak,

İşte bunlardan bazıları: Sayın Veliler: Artık eğitim ortamlarında eti senin kemiği benim anlayışı, geçerliliğini yitirmiştir. Anne babalar olarak sizlere de çok önemli görevler düşmektedir. Öyleyse çocuklarınız için yapacağınız küçük özveriler, onları başarılı yapacak ve mutlu kişiler olarak hayata katılmalarını sağlayacaktır. İşte bunlardan bazıları:

Okul- Veli İşbirliği/Okulla İletişim

Çocuğunuzun okul hayatına ilgili ve özverili olun. Öğretmenleri ile diyalog halinde olun. Çocuğunuzun özel durumları varsa bunlar hakkında mutlaka öğretmeni bilgilendirin. Bunu yaparken diyalog hatalarından kaçının. Dersleri bölerek sınıfa girmek, sınıfın önünde beklemek, en basit konularda bile sürekli telefonla aramak vb.

olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayın. Çocuğunuzu okula karşı negatif etkileyecek, okulla, öğretmeniyle ve okumakla ilgili olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayın.

Sağlıklı ve devamlı takip edin. Ders başarı durumunu Devamsızlık durumunu Arkadaş ve öğretmenlerle ilişkilerini Sağlıklı ve devamlı takip edin.

Çocuğunuza uygun bir çalışma ortamı hazırlayın. Çocuğunuzun evde rahat çalışabilmesi için bir oda yada bir köşeye ihtiyacı vardır. Çalışma ortamında dikkat dağıtıcı şeyler (Televizyon, yoğun ses, müzik gibi) olmamalıdır.

Okulu ve okumayı önemseyin ve derslerine destek olun. En ufak bir hatasında okuldan alma tehdidinde bulunmayın

Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sohbet edin Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sohbet edin. Konuşmak için fırsatlar oluşturun. Anlattıklarını mutlaka dinleyin. ( Farkında olarak ya da olmayarak en çok yaptığımız şey budur çoğunlukla..)

Okul-aile işbirliği içinde SABIRLA ÇALIŞMALARIMIZA DEVAM ETMELİYİZ… Tohum şaç, bitmezse toprak utansın! Hedefe varmayan mızrak utansın! Hey gidi küheylan koşmana bak sen! Çatlarsan doğuran kısrak utansın! Necip Fazıl KISAKÜREK

Kocatepe İlkokulu Rehberlik Servisi DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ Kocatepe İlkokulu Rehberlik Servisi