MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
BİT ÜRÜNLERİ ve BİT ÇEŞİTLERİ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
Pazarlama İletişimi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Mobil İletişimin Gelişimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Mobil Pazarlama Karması
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE MOBİL PAZARLAMA 2 MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE

Tutundurma-pazarlama iletişimi Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen, müşteriyi ikna etme amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.

İletişim Süreci GÜRÜLTÜ İletişim Ortamı Mesaj Kaynak Kodlama Kod Çözme Alıcı GÜRÜLTÜ Geri Besleme TEPKİ

Pazarlama İletişimi Düşünce Fikir Geribildirim Kaynak Hedef Mesaj Rakipler, Gürültü Kaynak Hedef Mesaj Kodlama Kod çözme

Pazarlama İletişimi neden önemlidir? Üreticiler ile tüketiciler arasındaki fiziksel mesafe artmaktadır Gelir artışı sonucu pazar büyümektedir Nüfus artışı sonucu tüketici sayısı artmaktadır İkame mallarının çoğalmasıyla rekabet artmaktadır Aracı kurumların sayısının artmakta ve dağıtım kanalları genişlemektedir Tüketici istek ve ihtiyaçları değişmektedir

İletişimin öneminin arttığı durumlar Ürünler homojendir, üreticiler psikolojik farklılık yaratmaya çalışır Ürün hayat seyrinin sunuş dönemindedir ve işletme ürünün talebini artırmaya çalışır Ürün hayat seyrinin büyüme dönemindedir ve işletme marka bağlılığı oluşturmaya çalışır Yeni bir ürünün pazara tanıtılması gerekir Mevcut ürünlerde yapılan değişikliklerin tanıtılması gerekebilir Satış elemanlarına destek gerekebilir Perakende satış noktalarında daha fazla aranmak ve yer edinmek amaçlanabilir

Pazarlama İletişimi Bileşenleri Reklam Halkla İlişkiler İletişim Karması Kişisel Satış Satış Geliştirme

Tutundurma karması neye göre seçilir? * İşletmenin finansal kaynakları ya da tutundurma bütçesi * Pazarın yapısı * Ürün özellikleri * Ürün mamul hayat eğrisinde bulunduğu konum * Alıcıların satınalma karar sürecinde bulundukları aşama * Dağıtım kanalı stratejileri

Geleneksel ve Modern Pazarlama İletişimi araçları TV, dergi reklamları Açıkhava reklamları Promosyonlar İnternet-mobil internet Sosyal medya-facebook,twitter…wom Web sitesi banner Akıllı telefon uygulamaları SMS-MMS

3 temel ekran Bireyin gün boyu 3 temel ekranı vardır. TV Bilgisayar Mobil iletişim

MOBİL PAZARLAMA NEDİR? Mobil pazarlama, işletmelerin mobil pazarlama araçlarını kullanarak hedef kitlesine kişiselleştirilmiş mesajlar sunmasıdır. Araçları nelerdir? Uygulamalar-Yarı akıllı telefonlardan akıllılara… MMS-SMS İndirimler Banner reklamlar İnternet –sosyal medya Lokasyon bazlı uygulamalar

Neden mobil pazarlama Sabit telefon sayısını geçen akıllı telefon 4 milyar kişinin cep telefonu sahibi olması Dünya üzerindeki telefon sayısı bilgisayar sayısının 5 katıdır Atılan SMS’lerin %90’ı maksimum 3 dakika içerisinde okunmaktadır. Cep telefonlarının temel bir ihtiyaca dönüşmesi-eğlence, alışveriş,dünya ile iletişim, satın alma

Pazarlama için önemi Tüketicileri bölümlendirmede fırsatlar tanıması Pazarlama faaliyetlerinin kolayca izlenebilmesi Kişiye özel-uyarlanmış iletişim mesajı sunabilmesi (hedef Pazar) Teknolojik gelişmeler Her yerde alışveriş neden cazip olmasın?

Mobilite nedir? Sözlük anlamı itibariyle kablosuzluk, hareketlilik, hareket kabiliyeti ve taşınabilirlik anlamlarına gelmektedir. Dolayısıyla günümüzde taşınabilir her teknolojik aygıt mobilite kapsamında değerlendirilebilir.

Mobilite Bireylerin hareket halindeyken bilgiye ulaşması ve bu bilgilerle ilgili işlem yapabilmesini sağlayan mobil çözümler oluşturma amacı doğrultusunda gerçekleştirilmiş teknolojiye mobilite denmektedir.

Mobilitenin faydaları Güvenli, gerçek zamanlı bilgi erişimi Bilgiye hızlı ulaşma Daha etkin ve gelişmiş iletişim Düşük maliyetler Mekandan bağımsızlık-işlerin heryerde takip edilebilmesi Kolaylık-tek bir cihaz üzerinden nerdeyse tüm işlemlerin yapılabilmesi-kolayca taşınabilmesi Pazarlama için tüketicilerin her an ulaşılabilir olması

Mobil iletişimin özellikleri Uygunluk-Bilgiyi elindeki aygıtla elde edebilme Ulaşılabilirlik-Her zaman her yerde ulaşılabilir olma Güvenlik-Güvenli bilgi transferi ve işlem yapabilme Bağlanırlık-Her zaman bağlı olabilme Lokalizasyon-İçerik odaklı bilgiyi elde etme Kişiselleştirme-Kişiye özel bilgi sunma

Mobil İletişim Araçları Cep telefonu Akıllı telefon Kişisel Dijital Asistan (PDA): Avuç içi bilgisayarlar Dizüstü Bilgisayar (Notebook) Tablet PC

Mobil İletişim Aracıları GPS GSM SMS MMS WAP GPRS Bluetooth UMTS RFID Mobil İnternet

TEMEL KAVRAMLAR Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS): Dünyanın herhangi bir noktasında cep telefonunun yerinin tespit edilmesini sağlayan uydular ve alıcıları kapsar. Görüntülenme: Mobil abonelerin belli bir reklamı, kısa mesajı, iniş sayfasını ya da web sitesini görüntüleme sayısıdır.

Lokasyon Bazlı Sistemler (LBS): Bulunulan yere bağlı olarak sunulan hizmetlerdir. Bunlar arasında pazarlama mesajları, yol tarifleri, yerel restoranlar, sağlık kuruluşları, ATM’ler, sinemalar gibi bir çok bilgi yer alabilir. MMS: Bir çoklu ortam mesaj hizmeti tarafından gönderilen ve çoklu ortam öğeleri içeren mesajlardır.

Mobil Ücretli Arama: Mobil cihazlarda çalışan Google, Bing ya da Yahoo ve ya diğer arama motorlarını kullanan arama kampanyasıdır. Yakın Saha İletişimi (NFC): 10 cm’den daha kısa bir mesafe içinde bulunan cihazların iletişimini sağlayan Ericsson’un geliştirdiği Bluetooth’a benzeyen bir kablosuz teknolojidir.

Katılım/Katılmama Tercihi (Opt in/out): Aboneler, firmadan bir şekilde haber, bilgi vs. almayı kabul ederse/reddederse, katılım/katılmama tercihinde bulunmuş olur. Çekme Mesajlaşma (Kablosuz çekme reklam):Talep üzerine gönderilen herhangi bir içeriktir. Örneğin bir web sitesi ya da uygulamadan yerel hava durumunun gönderilmesini talep ederseniz, gönderilen yanıtın (reklamlar dahil olmak üzere) içeriği çekme mesajıdır.

İtme mesajlaşma (Kablosuz itme reklam):Reklamcılar ya da pazarlamacılar tarafından mobil cihazlara talip edilenin haricinde bir zamanda gönderilen içeriktir. İtme mesaj (push message) ses, SMS, e-posta, MMS, hücre yayını, resim mesajları, anketler veya diğer itme reklamları ve içerikleri kapsar.

Kaynaklar:Altunışık, Remzi, Pazarlama Ders Notları Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Nihan Özgüven, Dora Yayıncılık / Akademik Kitaplar Dizisi Hopkins ve Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Herşey,Optimist Yanınları, 2012 SOLOMO Mobil Pazarlama, Dr. İ. Kahraman Arslan ve Pelin Arslan, Papatya Yay., 2012 Çeşitli online kaynaklar