İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
İÇ ANADOLU BÖLGESİ.
COĞRAFİ BÖLGELER.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
TÜRKİYE’DE TARIM.
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
Aşağıda bazı tarım ürünleri ile bunların en çok yetiştirildiği bölgeler eşleştirilmiştir. Bunların hangisi doğrudur? A-) Pamuk - Güneydoğu Anadolu Bölgesi.
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
Gençlerin kapasitelerini geliştirmek ve genç liderler yetiştirmek, Gençler arasında ortaklıklar geliştirmek, Balkanlar, Kafkasya, Orta Doğu, Batı Asya.
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
GÜZEL YURDUM TÜRKİYEM.
5.SINIF 4.ÜN İ TEÜRETT İ KLER İ M İ Z. Bu ğ day ülkemizin neresinde yeti ş tirlir ?
ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ: ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ III ncü Dönem Odaları için Eğitim Semineri – Ankara Miray.
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
ÜRETTİKLERİMİZ.
Hazırlayan: Hüseyin CEYHAN Cengiz Topel İ.Ö.O. 5/B Sınıf Öğretmeni
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
Gaziantep, Güneydoğu Anadolu Bölgesinin en büyük, Türkiye’nin ise 6
Coğrafi Bölgeler.
No Konu Ürettiklerimiz
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
TÜRKİYE’DE TARIM.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
Bölgelerimizi tanıyalım
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÜLKEMİZDE SANAYİ.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Coğrafya Konuları Türkiye’de İklim İç Anadolu Bölgesi İç Kuvvetler
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
ÜLKEMİZDE SANAYİ.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
FOTOĞRAFLARLA GÜZEL TÜRKİYE'MİZ.
HALK OYUNLARI.
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
TÜGVA YURTLAR ŞAMPİYONASI BÖLGE MÜSABAKALARI SONUÇLARI
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI

ARAŞTIRMANIN AMACI Araştırmanın temel amacı Malatya ilinin Türkiye'deki imajını ortaya koymak suretiyle şehrin adeta bir fotoğrafını çekmektir. Böylece Malatya'nın marka şehir olma projesine ışık tutulması (yol gösterilmesi) hedeflenmektedir.

20 il 1067 KİŞİ Adana, Ankara, Artvin, Aydın, Bursa, Eskişehir, Giresun, Gümüşhane, Isparta, İstanbul, Kocaeli, Niğde, İzmir, Kayseri, Kırşehir, Konya, Rize, Sakarya, Sivas ve Van illerinde 1067 kişi ile yüzyüze görüşme yapılmıştır.

AraştIrmaDA… 1. Malatya’da marka olan/ olmaya yakın kent ürünlerinin neler olduğu, 2. Malatya'nın marka olmak için sahip olduğu avantajlar ve dezavantajların neler olduğu, 3. Malatya'nın soyut imaj unsurlarının nasıl algılandığı, 4. Malatya halkının Türkiye'de nasıl algılandığı (nasıl bir imaja sahip olduğu)… sorularına cevap aranmıştır.

Araştırmaya katılanların %52,7’si «erkek», SOSYO-DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER ERKEK 562 KADIN 505 TOPLAM 1067 Araştırmaya katılanların %52,7’si «erkek», %47,3’ü «kadın»dır. Birden fazla slayt gerekebilir

Araştırmaya katılanların Yaş dağılımları 18-24 %36 25-35 %29,6 36-45 %18,1 46-60 %16.3 61 yaş ve üstü %6 Araştırmaya katılanların %36’sı 18-24, %29,6’sı 25-35, %18,1’i 36-45, %16,3’ü 46-60 ve %6’sı 61 yaş ve üstündedir. Birden fazla slayt gerekebilir

TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI- ALGISI

MALATYA KELİMESİNİN YAPTIĞI ÇAĞRIŞIM… %85,2 OLUMLU %14,8 OLUMSUZ %100 TOPLAM Her 100 kişiden 85’inin zihninde Malatya kelimesi olumlu çağrışım yapmaktadır Birden fazla slayt gerekebilir

%3,8 %3,3 %100 %78,1 %9,2 %5,6 İnönü Üniversitesi Malatyaspor Kayısı %78,1 İnönü Üniversitesi %9,2 Turgut Özal %5,6 MALATYA KELİMESİNİ DUYUNCA İLK AKLA GELEN ŞEY… Malatya kelimesini duyunca ilk akla gelen şey %78,1 ile kayısıdır. Bunu %9,2 ile İnönü Üniversitesi izlemektedir. (Kayısı= Malatya) Malatyaspor %3,8 İsmet İnönü %3,3 TOPLAM %100 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA’yı ziyaret etme durumu… %26,3 Evet %73,7 Hayır %100 TOPLAM Araştırmaya katılanların %26,3’ü Malatya’yı ziyaret ettiğini belirtmiştir. (Her 100 kişiden 26’sı Malatya’yı ziyaret etmiş.) Birden fazla slayt gerekebilir

%1 %0,9 %0,4 %100 Sizce Malatya hangi bölgemizde yer almaktadır? Ege Doğu Anadolu %69,3 Güneydoğu Anadolu %13,8 İç Anadolu %12,9 Akdeniz %1,7 Sizce Malatya hangi bölgemizde yer almaktadır? Katılımcıların %69.3’ü doğru cevap vererek “Doğu Anadolu Bölgesi” şıkkını seçmişlerdir. Ege %1 Marmara %0,9 Karadeniz %0,4 TOPLAM %100 Birden fazla slayt gerekebilir

Tarihsel Zenginlikleri Kayısı %73,8 Tarihsel Zenginlikleri %9,7 İnönü Üniversitesi %9,6 SİZCE MALATYA’NIN EN ÖNEMLİ DEĞERİ NEDİR? Türk Halkının %73.8’i ne göre Malatya ilinin en önemli değeri “kayısı” dır. Malatyaspor %3,7 Sanayisi %2,8 Konaklama imkanları %0,4 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA MODERN BİR ŞEHİRDİR... Araştırmaya katılanların %45’i Malatya’yı Modern bir Şehir olarak görmektedir Katılmıyorum %18,1 Fikrim Yok %36,9 Katılıyorum %45 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA BİR SANAYİ ŞEHRİDİR… Araştırmaya katılanların, %28,5’i Malatya’yı bir Sanayi Şehri olarak görmektedir Katılmıyorum %29,5 Fikrim Yok %42 Katılıyorum %28,5 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA TEMİZ BİR ŞEHİRDİR... Araştırmaya katılanların %55’i Malatya’yı Temiz bir Şehir olarak görmektedir. Katılmıyorum %38,6 Fikrim Yok %6,4 Katılıyorum %55 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA SAKİN BİR ŞEHİRDİR... Araştırmaya katılanların, %64,1’i Malatya’yı Sakin Bir Şehir olarak görmektedir. Katılmıyorum %8 Fikrim Yok %27,9 Katılıyorum %64,1 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA GÜVENLİ BİR ŞEHİRDİR... Araştırmaya katılanların %55,6’sı Malatya’yı güvenli bir şehir olarak görmektedir Katılmıyorum %11,6 Fikrim Yok %32,8 Katılıyorum %55,6 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA UCUZ BİR ŞEHİRDİR. Araştırmaya katılanların %40,5’i Malatya’yı Ucuz bir şehir olarak görmek- tedir. Katılmıyorum %9,3 Fikrim Yok %50,2 Katılıyorum %40,5 Birden fazla slayt gerekebilir

TÜRKİYE’DE “MALATYA HALKI İMAJI- ALGISI” «.

MALATYA HALKI DİNDARDIR… Araştırmaya katılanların %56,7’si Malatya halkının dindar olduğu kanaati taşımaktadır. Katılmıyorum %7,6 Fikrim Yok %35,7 Katılıyorum %56,7 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA HALKI HOŞGÖRÜLÜDÜR… Araştırmaya katılanların %61,5’i Malatya halkının hoşgörülü olduğu kanaati taşımaktadır. Katılmıyorum %6,8 Fikrim Yok %31,7 Katılıyorum %61,5 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA HALKI SICAKKANLIDIR… Araştırmaya katılanların %62,1’i Malatya halkının sıcakkanlı olduğu kanaati taşımaktadır Katılmıyorum %6,7 Fikrim Yok %31,2 Katılıyorum %62,1 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA HALKI YARDIMSEVERDİR… Araştırmaya katılanların %57,3’ü Malatya halkının yardım-sever olduğu kanaati taşımaktadır. Katılmıyorum %6,7 Fikrim Yok %36 Katılıyorum %57,3 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA HALKI GİRİŞİMCİDİR... Araştırmaya katılanların %42,9’u Malatya halkının girişimci olduğu kanaati taşımaktadır. Katılmıyorum %11,9 Fikrim Yok %45,2 Katılıyorum %42,9 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA HALKI ÇALIŞKANDIR… Araştırmaya katılanların %50,7’si Malatya halkının çalışkan olduğu kanaati taşımaktadır. Katılmıyorum %8,5 Fikrim Yok %40,8 Katılıyorum %50,7 Birden fazla slayt gerekebilir

%53,3 %20,8 %25,9 MALATYA’DA YAŞAMAK İSTERİM.. Araştırmaya katılanların %25.9’u Malatya’da yaşamak isterim şeklinde kanaate sahiptir. Katılmıyorum %53,3 Fikrim Yok %20,8 Katılıyorum %25,9 Birden fazla slayt gerekebilir

MALATYA VE GAZİANTEP İLLERİ KARŞILAŞTIRMASI

Kelime çağrışım testi (olumlu) Coğrafi konumunun bilinilirliği MALATYA (%) GAZİANTEP (%) Kelime çağrışım testi (olumlu) 85,2 81,2 İlk akla gelen şey Kayısı 78,1 İnönü Üniv. 9,2 Turgut Özal 5,6 Baklava 47 Fıstık 24 Antep sofrası 16 Ziyaret edilme durumu 26,3 42,5 Coğrafi konumunun bilinilirliği 69,3 84,2 En önemli değeri Kayısı 73,8 Tarih. zengin. 9,7 İnönü Üniv. 9,6 Malatyaspor 3,7 Sanayi 2,8 Baklava 32,5 Fıstık 29 Tarihsel zeng. 18 Sanayi 10,2 Gaziantepspor 7 Yaşama isteği 25,9 30,6

s Şehir Algısı MALATYA (%) GAZİANTEP (%) Modern bir şehir olarak nitelendirilme 45 54,7 Gelişmiş bir şehir olarak nitelendirilme 28,5 57 Sakin bir şehir olarak nitelendirilme 64,1 50,8 Güvenli bir şehir olarak nitelendirilme 55,6 47 Ucuz bir şehir olarak nitelendirilme 40,5 46

Şehir Halkı MALATYA (%) GAZİANTEP (%) Dindar olma algısı 56,7 64,3 Hoşgörülü olma algısı 61,5 60,6 Sıcakkanlı olma algısı 62,1 64,6 Yardımsever olma algısı 57,3 65 Girişimci olma algısı 42,9 51,5 Çalışkan olma algısı 50,7 59,5