ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Uçucu madde bağımlılığı
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Ergenlerde Riskli Davranışlar
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AKRAN BASKISI.
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
HEPİNİZ HOŞGELDİNİZ Sündüs ÖZTÜRK MAÇÇA Psikolojik DANIŞMAN.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
ZORBALIK.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Ergenlikte Bağımlılığı Önleme
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇOCUK VE SUÇ.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ANA BABA VE ERGENLİK.
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AKRAN BASKISI.
ŞİDDET.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET

Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır. Bu nedenle ergen ba ğ ımsızlı ğ ını kanıtlamak için madde kullanabilir. Erişkin yaşam biçimlerini taklit etmek, ergenlik sürecinde yaşanan zorluklarla baş edebilmek, sosyal bir ortama uyum sa ğ lamak, arkadaşları tarafından kabul edilmek ya da medyanın etkisi ile de gençler madde kullanabilirler.

Madde kullanımı Ayrıca, ailelerinin madde kullanımı konusundaki tutum ve davranışları da belirleyici olabilir. Kendisi madde kullanmış ya da kullanmakta olan bir ebeveyn çocu ğ u ile madde kullanımı konusunu konuşmakta zorlanabilir ya da inandırıcı olmayabilir. Alkolizmin erkek olma ve birinci veya ikinci derece akrabalarda alkolizm görülmesi gibi genetik özelliklerle de ilgili oldu ğ u gösterilmiştir.

Madde kullanımı Bireysel risk içeren faktörlere: Hiperaktivite, kısa dikkat süresi, bir işi tamamlamada zorluk, Çabuk öfkelenme, Antisosyal davranışlar, Sosyal ilişkilerde zorlanma.

Madde kullanımı Koruyucu bireysel özellikler: Zeki olmak, Dindarlık, Kendine güven, Öz saygı, Akademik başarı, Sosyal ilişkilerde beceri, Yaşama olumlu bakabilme.

Madde kullanımı Çevresel risk etkenleri Aile: Ebeveynlerin madde kullanımı, Aile içi şiddet ve çocuk istismarı, Otoriter ya da aşırı müsamahakar aile yapısı, Ergenin davranışlarının aile tarafından izlenmemesi ve uygun rehberli ğ in sa ğ lanamaması, Tek ebeveynle yaşama, Evde maddeye kolay ulaşabilme.

Madde kullanımı Çevresel koruyucu etkenler Aile: Aile ile ba ğ ların güçlü olması, Ailenin ergeni okulda başarılı olabilmesi için desteklemesi, Ailenin ergeni gelişimsel düzeyine uygun olarak izlemesi ve rehberlik yapması, Aile içi iletişimin iyi olması, Ergeni özellikle akranlarının madde kullanımı konusundaki baskılarına ve toplumdan kaynaklanan risk etkenlerine karşı koruyucu olabilmektedir.

Madde kullanımı Çevresel risk etkenleri Akran grupları: Ergenlik döneminde çocuk ailesinden uzaklaşmakta ve akranlarıyla daha fazla vakit geçirmekte, onların normlarını, tutum ve davranışlarını benimsemektedir. Bu nedenle madde kullanan bir akran grubunda kendine yer edinebilmek için ya da onların baskılarına direnemedi ğ i için ergen madde kullanabilir.

Madde kullanımı Akran etkisi ile madde kullanımından koruyan etkenler: Kendine güven, Karar verme becerisi, Okulu sevme, Akademik başarı, Okulda ders dışı etkinliklere katılma,

Madde kullanımı Toplumsal risk etkenleri Maddelere kolay ulaşabilmesi, Toplumun kültürel ve ahlaki yapısı, Ergenin yaşadı ğ ı mahallede madde kullanmanın hoş görülmesi, İ şsizlik, Fakirlik, Yaşanan çevrede suç işleme oranının yüksek oluşu, Maddenin fazla kullanıldı ğ ı bir alt kültür grubuna ait olma, Medya.

Madde kullanımı Toplumsal koruyucu etkenler: Medyanın duyarlılı ğ ı Yasal düzenlemeler önemlidir.

Şiddet Şiddet dünyanın her tarafında sıkça görülen ve ergenlik ça ğ ı mortalite ve morbidite nedenleri arasında ilk sıralarda yer alan bir halk sa ğ lı ğ ı sorunudur. Şiddet davranışlarının gelişimini açıklamaya yönelik araştırmalarda çok sayıda biyolojik, genetik, çevresel ve psikolojik etkenler saptanmıştır.

Şiddet Sonuç olarak ise, bireylerarası şiddeti açıklayabilecek tek bir etken olmadı ğ ı ve pek çok etkenin bir arada farklı boyutlarda etkileşimi sonucu bu davranışların gelişti ğ i kabul edilmiştir. Ergenlik döneminde şiddet davranışları gösteren bireylerin önemli bir kısmı erişkin dönemde şiddet davranışları göstermemekte ve suç işlememektedir.

Şiddet On üç yaştan öncesinden başlayarak şiddet davranışları gösteren ergenlerin erişkin dönemde de şiddete başvurma ve suç işleme olasılıkları yüksektir. On üç yaş civarında şiddet davranışları gösteren ergenlerin ise bu davranışları geçicidir, ço ğ unlukla heyecan arayışı içindir ve akranları ile bir arada iken görülür.

Şiddet Gençlerin yaşantısında şiddetin sıklı ğ ını belirleyen 5 önemli faktör: Medyada şiddete maruz kalmak, Silah taşımak, Kabadayılık/ zorbalık davranışlarında bulunmak, Çetelere katılmak, Madde kullanımı olarak sıralanmaktadır.

Şiddet Bireysel risk etkenleri: Kişilik özellikleri, Cinsiyet, Hormonlar, Düşük do ğ um tartısı,

Şiddet Kurşun vb çevresel toksik maddelere maruz kalma, Kafa travmaları ve di ğ er travmalar, Hiperaktivite, Zeka gerili ğ i, Ö ğ renme güçlü ğ ü, Anksiyete bozuklu ğ u

Şiddet Bireysel koruyucu etkenler: Zeki olmak, sosyal problemleri çözme becerisinin iyi olması, Kendine güven duygusunun gelişmiş olması Optimizm( İ yimserlik)

Şiddet Ailesel risk etkenleri: Aile içi şiddet, Ailenin daya ğ ı bir disiplin tarzı olarak kullanması, Fiziksel ve cinsel istismar, Ebeveynlerin ergeni uygun şekilde izlememesi, Aile ile ba ğ ların zayıf olması, Tek ebeveynle yaşama, Ailenin alt sosyoekonomik gruptan olması, Ebeveynlerden birinin veya ikisinin madde ba ğ ımlısı olması, Antisosyal ebeveynler, Annenin ergenlik yaşında do ğ um yapmış olması.

Şiddet Ailesel koruyucu etkenler: Aile bireyleri arasındaki iletişimin iyi olması, Ergeni gelişim düzeyine uygun olarak izleyen, destekleyen ve rehberlik eden ebeveynlerin varlı ğ ı, Çocuk sayısının az olması.

Şiddet Toplumsal risk etkenleri: Ergenin kalabalık, e ğ itim düzeyi düşük, yasa dışı maddelere ve silahlara kolay ulaşılabilen ve şiddeti bireylerarası sorunları çözmede kabul edilebilir bir yöntem olarak gören bir çevrede yaşaması.

Şiddet Toplumun demografik yapısının ve kültürel de ğ erlerinin göç gibi nedenlerle hızla de ğ işmesi, Toplumda gelir da ğ ılımının dengesiz oluşu, Medya: Medyada şiddete maruz kalma ergenlerin antisosyal davranışlar gösterme olasılı ğ ını artırmaktadır. Medyada şiddete maruz kalan ergenler şiddetin olumsuz sonuçlarına karşı duyarsızlaşmakta ve şiddeti e ğ lenmek ya da bireylerle sorunları çözmek için kullanabilmektedirler.

Şiddet Toplumsal koruyucu etkenler: Medyadaki yayınlarla ilişkili yasal düzenlemelerin yapılması, Yasa dışı maddelere ve silahlara ulaşabilme ile ilişkili yasal düzenlemelerin yapılması, Gelir da ğ ılımındaki adaletsizli ğ in ortadan kaldırılması, Ergenlerin boş zamanlarını geçirebilecekleri, spor yapabilecekleri ve hobiler edinebilecekleri merkezlerin yaygınlaştırılması, Kreş ve bakımevlerinin artırılması, Okulların fiziki özelliklerinin iyileştirilmesi.