Ürün Mallar ve Hizmetler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
MARKA VE LÜKS.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM VIII Ürün, Hizmet ve Marka.
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
5.Sınıf 4.Ünite ÜRETTIKLERIMIZ
PAZARLAMA KAVRAMININ KAPSAMI VE GELİŞİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yöntem Araştırma Danışmanlık Ltd. 5. Gazeteciler Sitesi No: Levent - İstanbul Tel/Faks : / E-posta :
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Bölüm 2 – Ürün Olarak Hizmetler, Hizmetlerin Özellikleri, ve Hizmet Pazarlama Karması Yrd. Doç. Dr. Gülçin BİLGİN TURNA.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürünler ve Ürün Stratejileri
Ürün Kararları ve Yönetimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Mobil Pazarlama 1.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Hizmet Nedir? Hizmet, insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik eşzamanlı olarak elde edilen (üretilen) ve tüketilen, stoklama ve taşımaya elverişli olmayan,
Pazarlama İlkeleri.
Mobil Pazarlama Karması
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
MAL KARARLARI.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Ürün Mallar ve Hizmetler Altunışık-Özdemir-Torlak

Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri) Product-Price-Place-Promotion Ürün Fiyat Müşteri Dağıtım Tutundurma Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Yöneticisi Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 P Tüketici Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 C Product - Ürün Customer value - Tüketici için değeri Price - Fiyat Cost to the customer - Tüketiciye maliyeti Place - Dağıtım Convenience - Sağladığı kolaylıklar Promotion - Tutundurma Communication - Tüketiciyi bilgilendirmesi Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Bir Ürününün Somut ve Soyut Özellikleri Fiyat Marka Ambalaj Garanti Renk Firmanın imajı Tasarım Fiziksel nitelikler Kalite Satış sonrası hizmet Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri Ürünlerin çoğu Hizmetlerin çoğu Oto tamiri Eğitim hizmeti Sağlık hizmeti TV tamiri Ulaşım Tatil Restoran Otomobil Mobilya Ev Gömlek Deterjan Tuz Soyut baskın Somut baskın Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Hizmetlerin Temel Özellikleri Soyutluluk Heterojenlik Eş zamanlılık Stoklanamama Bir aracıyla birlikte sunulabilme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Etkileşimli Pazarlama Hizmet sunanlar Müşteriler Danışmanlık hizmetleri Yeme içme hizmetleri Temizlik hizmetleri Bankacılık hizmetleri Ulaşım hizmetleri Eğitim hizmetleri Sağlık hizmetleri İçsel Pazarlama Dışsal Pazarlama İşletme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Genişletilmiş ürün Potansiyel ürün Genişletilmiş ürün Beklenen ürün Temel Ürün Öz ürün Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

DEĞER başlıca çeşitler Kültürel Sosyal değer, ulusal değer, aile değeri Finansal Kazanım değeri, değişim değeri, fiyat değeri, işlevsel Algılanan Duygusal değer, durumsal, epistemik (bilişsel), kalite değeri (fiyat-fayda), marka değeri, hedonik değer Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Mal ve Hizmetler (Ürün) tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. Hizmetler Mal duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir. somut, duyu organlarıyla algılanabilen pazarlama bileşenidir Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Ürünler Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler Endüstriyel Tüketim Ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler Aranmayan ürünler Makine ve tesisler Hammaddeler Yedek parçalar Bakım ve onarım destekleri Hizmetler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Hizmetler için pazarlama karması 7p Ürün (Product) Fiyat (Price) Dağıtım (Place, distribution) Tutundurma (Promotion) Fiziksel durum (Physical evidence) İnsan (People) Süreç (Process) Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Ürünler Tüketim Ürünleri Endüstriyel Ürünler Profesyonel Hizmetler Yedek Parçalar Hammaddeler Makine ve Tesisler Bakım ve Onarım Destekleri Kolayda Ürünler Beğenmeli Ürünler Özelliği Olan Ürünler Aranmayan Ürünler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Tüketici Ürünleri Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Dayanıksız Mallar Dayanıklı Mallar Hizmetler Kolayda Ürünler Ekmek Gazete Sigara El sabunu Konserve açacağı Çay bardağı Bankacılık hizmetleri İnternet cafe Trafik sigortası Beğenmeli Ürünler Çorap Gömlek Markalı içecek Buzdolabı Halı Yemek takımı Yangın ve hırsızlık sigortaları Lokanta Özelliği Olan (Lüks) Ürünler Markalı giyecekler Markalı kozmetikler Markalı bilgisayarlar ve ev eşyaları Tercih edilen kuaför sağlık ve eğitim hizmetleri Aranmayan Ürünler Düşük kalite tanınmamış marka bisküviler Yeni bir losyon Ansiklopedi Mezar taşı Karbon kağıdı Deprem sigortası Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Ürün Hayat Eğrisi Toplam endüstri kârı Satışlar / kar satışları Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Zaman Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

Ürün Hayat Eğrisinde Üç Özel Kategori Stil Geçici heves Zaman Satışlar Zaman Satışlar Moda Zaman Satışlar Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri