Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Problem Çözme.
YARATICILIK NEDİR? Sorunlara, bozukluklara, bilgi eksikli ğ ine, kayıp ö ğ elere, uyumsuzlu ğ a karşı duyarlı olma; güçlü ğ ü tanımlama, çözüm arama, tahminlerde.
BUGÜN SİYASET, ŞİİR, RESİM YOK.. YALNIZCA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
Yaratıcı Düşünme.
21. Yüzyıl becerileri.
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
EMPATİ NEDİR?.
EKLER.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
BUGÜN.. BİRAZ DA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Düşünme Türleri ve Becerileri
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Üçlü Zeka Kuramı.
Akıcılık.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
EMPATİ.
Gizli Önermeler. Yaşamımız boyunca aldı ğ ımız birçok mesajın içinde bizi ikna etmek üzere gizlenmiş olan mesajlar bulunur. Gizlenmiş olan mesajların.
Kişisel Rehberlik.
GEMS Nedir ? Heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır. GEMS etkinliklerinin amacı,
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
75.YIL ORTA OKULU DE Ğ ERLER E Ğİ T İ M İ OCAK -ŞUBAT AYI “NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI “DEĞERİ OKULUMUZDA ENGELLİ ÇOCUKLARLA EMPATİ KURALIM.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Matematikle ve onun öğrendiğimiz basit işlemleri ile, nasıl sonuca gidebileceğimize bir örnek verelim.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
BUGÜN SİYASET, ŞİİR, RESİM YOK.. YALNIZCA MATEMATİK VAR BUGÜN..
Sizce Teknoloji Nedir?.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SUYUN CANLILAR İÇİN ÖNEMİ.
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Esneklik

Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.

Esnek düşünme birçok durumda işimize yaramaktadır. Örneğin karşımızdaki insanı anlamamızı sağlayan empati bir tür esnek düşünmedir. Gerçek yaşamda karşılaşılan tek doğru yanıtı olmayan karmaşık problemler yine esnek düşünmeyi kullanarak çözüme ulaşmayı gerektirmektedir.

Yeni ve orijinal düşüncelerin üretimiyle ilgili olan yaratıcı düşünme ise esnek düşünmeyle doğrudan ilgilidir. Katı kalıplar içinde kalıp hep aynı biçimde düşünen bireylerin yeni düşünceler üretmesi mümkün değildir.

Esnek düşünmeyi sağlayabilmek için yapılabilecek bazı etkinlikler vardır: Duruma farklı insanların bakış açılarından bakılmaya çalışılması Hayal kurma Altı şapkalı düşünme Doğaçlama yapma Kendini başka bir canlı ya da cansız varlığın yerine koyma Sessize alınmış bir filmi seslendirme